Komunikaty PR

Ekocuda Beauty Awards 2022 – nagrody dla marek z misją

2022-10-15  |  10:00
Biuro prasowe

W ciągu ostatnich lat dostrzega się intensywny rozwój rynku kosmetyków naturalnych – w 2020 r. jego wzrost wyniósł aż 13%. Silnie rozbudowuje się także zgromadzona wokół niego społeczność. Powodów ku temu jest kilka. Kluczowa będzie tu na pewno rosnąca eko-świadomość konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na naturalne produkty i ich pochodzenie, pragną także dbać o zdrowie i środowisko. Duże znaczenie ma również fakt, że marki ekologiczne to firmy stworzone z pasji, kierujące się silnie ugruntowanymi wartościami, misją, a jednocześnie bardzo przedsiębiorcze. Pomimo post-pandemicznego kryzysu gospodarczego firmy te stawiają na nieustanny rozwój. Ekocuda Beauty Awards 2022 to nagrody, które mają na celu wsparcie i promocję wyjątkowych produktów marek kosmetyków naturalnych.

Z roku na rok rośnie świadomość polskich konsumentów, którzy przywiązują coraz większą wagę do ekologii i troski o środowisko naturalne. Społeczeństwo odczuwa także silną potrzebę powrotu do podstawowych wartości, takich jak bezpieczeństwo i zdrowie. Nie jest to tylko chwilowa moda, a utrzymujący się od dłuższego czasu trend, który przekłada się na wzrost zainteresowania kosmetykami naturalnymi i działalnością w duchu zero waste.

- Kosmetyki naturalne na dobre rozgościły się na polskim rynku oraz w sercach konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po nie w swojej codziennej pielęgnacji. Ludzie obdarzają marki naturalne zaufaniem, ponieważ są to biznesy wiarygodne, za którymi często kryją się wielopokoleniowe tradycje czy inspirujące życiowe historie – mówi Zuzanna Mierzejewska, Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. – Rynek kosmetyków naturalnych to w przeważającej mierze małe i średnie firmy, które włożyły naprawdę dużo czasu i energii, żeby być w miejscu, w którym się teraz znajdują. Uważam, że są one wielką inspiracją, zarówno ze względu na ich przedsiębiorczość, innowacyjność, jak i zrównoważone podejście do biznesu oraz środowiska naturalnego. Warto doceniać marki, które wytwarzają wysokiej jakości produkty o czystych, naturalnych składach. Właśnie dlatego postanowiliśmy stworzyć indywidualne i wyjątkowe dla ich kategorii nagrody – dodaje.

Ekocuda to nie tylko sezonowe targi, to także edukacja i poszerzanie świadomości konsumentów. Nie każdy kosmetyk, który reklamuje się jako produkt naturalny lub ekologiczny, faktycznie nim jest. W tym przypadku liczą się nie tylko wykorzystane składniki, ale także cały proces produkcji, rodzaj używanych opakowań czy łańcuch dostaw. Dzięki targom i wydarzeniom im towarzyszącym konsumenci mogą bliżej poznać specyfikę kosmetyków naturalnych oraz rozwiać związane z nimi wątpliwości. Nowa inicjatywa Ekocuda Beauty Awards 2022 uhonoruje marki, które działają szczerze i zasługują na zaufanie konsumentów. Nagrody planowane są jako wydarzenie cykliczne, które będzie odbywać się co roku.

Pierwsza edycja nagród Ekocuda Beauty Awards 2022 rozpocznie się 10 października 2022 r. Chętne marki mogą zgłaszać swój udział do 27 października 2022 r. w aż 9 kategoriach:

  1. Innowacyjny Produkt Roku,
  2. Debiut Roku,
  3. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Twarzy,
  4. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Oczu,
  5. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Ciała,
  6. Kosmetyk Roku do Makijażu,
  7. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Włosów,
  8. Kosmetyk Roku do Kąpieli,
  9. Akcesorium Roku Wellness & SPA.

 

Nagrodzone produkty i ich twórcy uzyskają prawo do posługiwania się dedykowanym znacznikiem: „Ekocuda Beauty Awards 2022” wraz z nazwą Kategorii Konkursowej w swoich działaniach marketingowych. Zwycięskie marki otrzymają także 50% zniżki na dowolne stoisko podczas kolejnych targów Ekocuda w Warszawie (z wyłączeniem stoiska premium i strefy premium) oraz pakiet promocji w kanałach social media organizatora Nagród. Zwycięzcy otrzymają także prestiżowe Statuetki. Przygotowane zostaną one przez artystkę Magdalenę Pejgę – absolwentkę Wydziału Szkła Artystycznego na Akademii Sztuki, Architektury i Designu w Pradze, uczestniczkę 5 wystaw indywidualnych w Polsce oraz ponad 30 wystaw zbiorowych za granicą.

W komisji konkursowej zasiądzie aż pięciu ekspertów: Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. - Zuzanna Mierzejewska, technolog produkcji kosmetyków i produktów leczniczych - Katarzyna Pokonieczna, autorka podcastu o naturalnej pielęgnacji „Do Trzech razy skóra” - Monika Potaczek, aktorka, dziennikarka, producentka spektakli poetyckich i autorka projektów artystycznych Beata Jewiarz oraz dr nauk ekonomicznych Marcin Awdziej z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Więcej informacji oraz regulamin nagród znajdą Państwo na stronie internetowej: https://ekocuda.com/beauty-awards/.

- Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda tworzymy już 7 lat. Co roku szukamy nowych sposobów na ich urozmaicenie oraz zwrócenie uwagi jak największej liczby konsumentów i wystawców. Tym razem postanowiliśmy skupić się na wyróżnieniu najlepszych marek naturalnych, podkreślić szeroki wachlarz zalet wytwarzanych przez nich produktów, a także nagrodzić wybrane z nich. Chcemy zwrócić uwagę, jak rynek kosmetyków naturalnych się rozwija oraz jaki ma potencjał. Zależy nam również na pokazaniu i rozwianiu wątpliwości dotyczących skuteczności czy działania takich kosmetyków w kontrze do tych „zwykłych”, drogeryjnych. Serdecznie zachęcam do uczestnictwa w tegorocznych Targach Kosmetyków Naturalnych Ekocuda oraz do wzięcia udziału w pierwszej edycji Nagród Ekocuda Beauty Awards – zarówno w roli wystawców, uczestników, jak i partnerów wydarzenia. Razem możemy jeszcze szerzej rozbudować społeczność eko sympatyków – uzupełnia Zuzanna Mierzejewska.


1. PMR Market Experts. Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026. Dostępne pod: https://mypmr.pro/products/rynek-kosmetykow-naturalnych-w-polsce-2021 (2021)

 


O marce:

Ekocuda – Targi Kosmetyków Naturalnych to cykliczne targi, które odbywają się dwa razy w roku w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Łącznie wszystkie edycje odwiedziło ponad 242 000 osób.

Na targach swoje produkty prezentują przede wszystkim polscy producenci kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Pojawiają się również marki zagraniczne dostępne na rodzimym rynku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Na randkę, spotkanie biznesowe i dzień dla siebie - perfumy Gisada na wyjątkowe Biuro prasowe
2024-08-06 | 16:00

Na randkę, spotkanie biznesowe i dzień dla siebie - perfumy Gisada na wyjątkowe

Perfumy mają niezwykłą moc - są nie tylko sposobem na wyrażenie siebie czy nośnikiem emocji i wspomnień, ale mogą również wpływać na nasze samopoczucie i pewność siebie
Uroda Daj skórze pić! Extremalnie owocowa pielęgnacja z arbuzem w roli głównej
2024-08-01 | 15:00

Daj skórze pić! Extremalnie owocowa pielęgnacja z arbuzem w roli głównej

Na 3 sierpnia przypada Dzień Arbuza – święto to obchodzone jest w różnych częściach świata, by uczcić ten znany owoc, który bardzo chętnie spożywamy podczas
Uroda Kosmetyki fundacji Feminoteka dostępne w Bolt Market
2024-08-01 | 12:15

Kosmetyki fundacji Feminoteka dostępne w Bolt Market

Już teraz kosmetyki naturalne “Samo Dobro”, marki należącej do fundacji Feminoteka, są dostępne dla klientek i klientów Bolt Market Pojawienie się marki wśród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Podróże

Paulina Sykut-Jeżyna: Byłam już na Mazurach, a teraz lecę do Grecji. Wszędzie ceny wzrosły, ale przecież można wybierać różne miejsca i wedle uznania planować wydatki

Prezenterka podkreśla, że jej tegoroczne wakacje mają dwie odsłony. Cieszy się, że wraz z bliskimi udało jej się już spędzić trochę czasu na ukochanych Mazurach, a z kolei teraz udaje się do Grecji i ma nadzieję, że urlop upłynie jej pod znakiem odpoczynku, wyciszenia i ładowania akumulatorów. Paulina Sykut-Jeżyna dostrzega, że ceny wzrosły, ale podkreśla, że zawsze można wybrać takie miejsca na wakacyjny wypoczynek, gdzie ten wzrost nie będzie tak mocno odczuwalny.

Media

Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor

Prezenterka żałuje, że Maciej Dowbor pożegnał się z Polsatem, ale szanuje jego decyzję i wierzy, że przed nim kolejne ciekawe wyzwania zawodowe. Agnieszka Hyży niezwykle miło wspomina czasy, kiedy mieli przyjemność ze sobą współpracować, i nie ukrywa, że wciąż sporo się od niego uczy, chociażby obserwując jego aktywność w mediach społecznościowych. Cieszy się także na każde spotkanie z nim.