Ekocuda wydały edukacyjny e-book!
14 artykułów poświęconych kosmetykom naturalnym, 5 wywiadów z ambasadorkami ekologicznego stylu życia, praktyczne porady, wskazówki i wyzwania, przed jakimi stoi branża – to wszystko znajdziemy w e-booku Ekocudów. Organizatorzy pierwszych i największych Targów Kosmetyków Naturalnych w Polsce przygotowali go wraz z ekspertkami i ekspertami, by uczcić 5. urodziny marki. E-book dostępny jest bezpłatnie.
Ekocuda – targi kosmetyków naturalnych obchodzą w tym roku swoje piąte urodziny! To prawdziwe święto zarówno dla organizatorów, wystawców, jak i dla fanów naturalnych produktów, którzy co roku biorą udział w targowych wydarzeniach. Z tej okazji powstał e-book pt. „Sekretnik świata kosmetyków naturalnych. Od produkcji do promocji”.
E-book zawiera dużą dawkę eksperckiej wiedzy. Kasia Konopa – pierwsza w Polsce wegańska makijażystka i właścicielka PINK MINK Studio przedstawia czytelnikom listę firm, które zasługują na wyróżnienie w kategorii cruelty free; Hanna Kurcińska – chemiczka, kosmetolożka oraz właścicielka Hagi – firmy produkującej kosmetyki naturalne, opowiada o tym, jak dbać o pielęgnację w zgodzie z cyklem menstruacyjnym; dr Joanna Uchańska z prawnego punktu widzenia wyjaśnia, czym jest polityka greenwashingu i dlaczego powinniśmy na nią uważać, a Aneta Kołaczek – technolog kosmetyków i znawczyni trendów wprowadza w tajniki tworzenia produktów naturalnych.
W Sekretniku przeczytacie także wywiad z Agnieszką Pocztarską ambasadorką Slow Beauty i autorką książki w tym temacie. Monika Wąs i Anna Musiał z Piggypeg dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat rynku kosmetyków naturalnych w Polsce. Swoją historię opowiadają także: firma produkująca kosmetyki naturalne – znane i uwielbiane Cztery Szpaki oraz Zuzanna Mierzejewska – właścicielka marki Ekocuda i organizatorka targów. Sekretnik to również porady urodowe – dowiecie się z niego, kiedy należy stosować oleje i olejki, a kiedy postawić na kosmetyki mineralne. Każdy wielbiciel i wielbicielka naturalnej pielęgnacji, znajdzie tu coś dla siebie!
– Edukacja społeczności, dla której ważne jest życie w stylu eko, to misja nieustannie przyświecająca Ekocudom. Od pierwszej edycji targów dbamy o spotkania z ekspertami, by uczestnicy mieli dostęp do najnowszej wiedzy bezpośrednio od specjalistów z danej dziedziny. Dlatego myśląc o sposobie świętowania 5. urodzin, wraz z zespołem podjęliśmy decyzję, że najlepszą formą podziękowania naszej wiernej społeczności za te wspólne lata będzie e-book. – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka marki Ekocuda i organizatorka targów. Bardzo się cieszę, że z pomocą zaufanych ekspertek i ekspertów, udało nam się stworzyć „Sekretnik”. Powstał on we współpracy z osobami, które na co dzień zajmują się kosmetykami naturalnymi, życiem w stylu eko, a nawet naukowym podejściem do tego tematu. Nasz e-book to solidna dawka informacji, ale też inspiracja dla tych, którzy w ekoświecie są nowi. – dodaje.
Za nami długa droga!
Niektórzy wielbiciele i wielbicielki naturalnej pielęgnacji pamiętają zapewne pierwszą edycję Ekocudów, która odbyła się jesienią 2016 roku. Od tego czasu targi bardzo się rozwinęły i obecnie odbywają się już w trzech miastach Polski – w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu. Targom, tradycyjnie już, towarzyszą liczne wykłady i spotkania z ekspertami znającymi świat kosmetyków naturalnych „od kuchni”.
Działań tych nie zdołała zatrzymać nawet pandemia. Choć jak przyznaje Zuzanna Mierzejewska, jest to trudny czas. Ekocuda świetnie sobie jednak poradziły, organizując targi w wersji online na Instagramie. Była to wspaniała okazja dla tych wszystkich, którzy chcieli zaopatrzyć się w swoje ulubione produkty.
Co dalej?
Organizatorzy targów nie mają jednak zamiaru spoczywać na laurach. W planach są już kolejne projekty. Jeden z nich szczególnie ucieszy fanów kosmetyków naturalnych z Dolnego Śląska. Już na wiosnę Ekocuda po raz pierwszy zawitają do nowego miasta – Wrocławia.
Prawdziwą atrakcją dla wielbicieli naturalnej pielęgnacji i wszystkiego, co z nią związane, jest też darmowy e-book dostępny na stronie https://ekocuda.com/ebook/. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z Sekretnikiem.
PATRONI MEDIALNI:
Biokurier.pl, PielęgNatka, Piggypeg, DSpectrum, Inspirantka.pl, ulicaekologiczna.pl, Stowarzyszenie Kosmetyki Bez Okrucieństwa, PINK MINK Studio, Czytamy Etykiety, example.pl.
Więcej informacji:
https://ekocuda.com/
https://www.instagram.com/ekocuda/
https://www.facebook.com/ekocudacom
Nowość! ELGYDIUM Clinic Crossing Floss – innowacyjna nić dentystyczna
Znajdź chwilę dla siebie i odetchnij
Perfumy przyprawione jesienią – męskie zapachy Gisada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.