Komunikaty PR

emocJA w modzie i fotografii – wernisaż fotograficzny w ramach CFW

2024-03-13  |  14:00

10 niezwykłych modeli, 10 fotografów, 10 projektantów mody i jedna wspólna inicjatywa: projekt „emocJA”. Wernisaż i wystawa fotografii zorganizowane w ramach Cracow Fashion Week 2024 z inicjatywy Leonardo Hotels i Krakowskich Szkół Artystycznych będą częścią celebracji 30-lecia istnienia KSA. Przede wszystkim jednak wesprą projekt „The Presja”, realizowany przez Fundację Z Wyboru.

Pod nazwą „emocJA” kryje się wyjątkowy, autorski projekt zorganizowany w ramach Cracow Fashion Week 2024 przez Leonardo Hotels i Krakowskie Szkoły Artystyczne. Sztuka, moda, fotografia i społeczne zaangażowanie to jego cztery filary.

– Mając na uwadze cały skomplikowany proces realizacji projektu, stwierdzam, że nie mógłby on mieć lepszej nazwy i celu. Osoba na zdjęciu jest przez nas widziana w zewnętrznej pozie, w zewnętrznym ubraniu, makijażu i określonej sytuacji. Wszystko, co ważne – czyli wszystkie emocje, które jej towarzyszą, kryją się wewnątrz. Kunszt fotografa może je wspaniale podkreślić, ale to od widza zależy, czy zechce zadać sobie trud ich odkrycia – mówi Iwona Furtek, Cluster Poland Marketing Manager w Leonardo Hotels. – Mam szczerą nadzieję, że udało nam się wyraźnie pokazać ten aspekt i właśnie w tym kierunku poprowadzić widzów stworzonej przez nas wystawy.

Moda i sztuka

Modelki i modele wystąpili w strojach zaprojektowanych przez 10 projektantów mody – absolwentek i absolwentów słynnej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru: Patrycję Segedyn, Annę Nowak-Curyło, Artura Rybę, Laurę Filip i innych. Stroje wybrane przez projektantów pochodzą zarówno z kolekcji pokazowych, jak i sprzedażowych. Cechuje je różnorodny styl, fason, faktura i przeznaczenie, które nadają każdej z dziesięciu stylizacji wyjątkowej oryginalności.

Projekt emocJA” to pewnego rodzaju podróż przez lata obecności i działania Krakowskich Szkół Artystycznych w Krakowie. W ciągu 30 lat wypuściliśmy w świat tysiące wspaniałych projektantów mody, fotografów, choreografów, designerów. Uczymy ich nie tylko „sztuki”, ale dodajemy skrzydeł i rozwijamy wyobraźnię. Nie miałam chwili wątpliwości, że zaproponowany nam przez Leonardo Hotels projekt i wspólnie przez nas zrealizowany stanie na wysokości zadania – mówi Joanna Gaweł, Dyrektor Krakowskich Szkół Artystycznych.

Wsparcie pełne stylu

10 modeli to osoby związane z Krakowem, aktywne na polu sztuki, mediów, biznesu i w różny sposób kreujące obraz miasta. Co ważne – nikt z nich nie jest profesjonalnym modelem, a decyzję o udziale podjęli ze względu na cel charytatywny – wsparcie działań Fundacji z Wyboru i projektu “The Presja”.

– Misją The Presji” jest dawanie ludziom ulgi psychicznej w świecie presji. Każda osoba dotknięta problemem natury psychologicznej zasługuje na pomoc. Aby udzielić fachowego, indywidualnego wsparcia zawsze najpierw staramy się odkryć prawdziwe emocje i prawdziwe „JA” każdej osoby oraz dostrzec to, co dzieje się pod jej zewnętrzną „pozą”. Myślę, że projekt „emocJA” w tym kontekście bardzo dobrze oddaje naturę naszych starań – komentuje Wojciech Wychowaniec, Wiceprezes Fundacji z Wyboru, koordynator projektu The Presja. Jak dodaje: – Depresja jest zaburzeniem, które można rozpoznać po pojawieniu się tak zwanych 3 bez”: bezradności, bezsilności i beznadziei. Kreatywność i twórczość to w pewnym sensie postawa odwrotna do 3 depresyjnych bez”. Dlatego zawsze cieszy nas, gdy możemy wspierać osoby cierpiące na depresję, promując przy tym projekty artystyczne. Co więcej, sama sztuka może mieć aspekt terapeutyczny, gdyż człowiek zyskuje sprawczość i może realnie wpływać na rzeczywistość, właśnie poprzez proces twórczy.

Sztuka w obiektywie

Każda ze stających przed obiektywem osób sfotografowana została przez innego artystę związanego ze Szkołą Kreatywnej Fotografii. Dzięki temu powstało 10 unikalnych zdjęć, podkreślających indywidualny charakter każdego z autorów. Za obiektywem stanęli: Stella Debreova, Piotr Kuliga, Monika Krzyżowska, Iwona Wincławska, Martyna Reidych, Anna Siembab, Nargiz Gasimli, Anna Machaj, Karolina Gołba, Szymon Terliński.

Nad stylizacją sesji z ramienia KSA czuwała Magdalena Kęskiewicz, której wizja doskonale wpasowała się w ideę projektu. – Moda to nie tylko ubranie czy makijaż, ale przede wszystkim człowiek, jego indywidualność i charakter. Moda jest świetnym narzędziem do wyrażania siebie, dlatego bardzo spodobał mi się pomysł połączenia osób z pozornie różnych światów. Z jednej strony mamy modeli ludzi związanych z szeroko pojętym biznesem, bardzo konkretnych, o sprecyzowanym, indywidualnym guście, a z drugiej nasi awangardowych projektantów i fotografów z pełną wolnością twórczą. Musiało wyjść z tego coś wyjątkowego i bardzo dobrego. Byłam pod ogromnym wrażeniem, jak wspólnie budowaliśmy ten projekt i ile każdy z nas wniósł od siebie – mówi Magdalena Kęskiewicz.

Pomoc pełna emocji

W jaki sposób wesprzeć walkę z depresją? Wpłacając dowolną kwotę na specjalnie zorganizowaną w tym celu zbiórkę dostępną pod linkiem: https://zrzutka.pl/xk4cb6

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.