Komunikaty PR

emocJA w modzie i fotografii – wernisaż fotograficzny w ramach CFW

2024-03-13  |  14:00

10 niezwykłych modeli, 10 fotografów, 10 projektantów mody i jedna wspólna inicjatywa: projekt „emocJA”. Wernisaż i wystawa fotografii zorganizowane w ramach Cracow Fashion Week 2024 z inicjatywy Leonardo Hotels i Krakowskich Szkół Artystycznych będą częścią celebracji 30-lecia istnienia KSA. Przede wszystkim jednak wesprą projekt „The Presja”, realizowany przez Fundację Z Wyboru.

Pod nazwą „emocJA” kryje się wyjątkowy, autorski projekt zorganizowany w ramach Cracow Fashion Week 2024 przez Leonardo Hotels i Krakowskie Szkoły Artystyczne. Sztuka, moda, fotografia i społeczne zaangażowanie to jego cztery filary.

– Mając na uwadze cały skomplikowany proces realizacji projektu, stwierdzam, że nie mógłby on mieć lepszej nazwy i celu. Osoba na zdjęciu jest przez nas widziana w zewnętrznej pozie, w zewnętrznym ubraniu, makijażu i określonej sytuacji. Wszystko, co ważne – czyli wszystkie emocje, które jej towarzyszą, kryją się wewnątrz. Kunszt fotografa może je wspaniale podkreślić, ale to od widza zależy, czy zechce zadać sobie trud ich odkrycia – mówi Iwona Furtek, Cluster Poland Marketing Manager w Leonardo Hotels. – Mam szczerą nadzieję, że udało nam się wyraźnie pokazać ten aspekt i właśnie w tym kierunku poprowadzić widzów stworzonej przez nas wystawy.

Moda i sztuka

Modelki i modele wystąpili w strojach zaprojektowanych przez 10 projektantów mody – absolwentek i absolwentów słynnej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru: Patrycję Segedyn, Annę Nowak-Curyło, Artura Rybę, Laurę Filip i innych. Stroje wybrane przez projektantów pochodzą zarówno z kolekcji pokazowych, jak i sprzedażowych. Cechuje je różnorodny styl, fason, faktura i przeznaczenie, które nadają każdej z dziesięciu stylizacji wyjątkowej oryginalności.

Projekt emocJA” to pewnego rodzaju podróż przez lata obecności i działania Krakowskich Szkół Artystycznych w Krakowie. W ciągu 30 lat wypuściliśmy w świat tysiące wspaniałych projektantów mody, fotografów, choreografów, designerów. Uczymy ich nie tylko „sztuki”, ale dodajemy skrzydeł i rozwijamy wyobraźnię. Nie miałam chwili wątpliwości, że zaproponowany nam przez Leonardo Hotels projekt i wspólnie przez nas zrealizowany stanie na wysokości zadania – mówi Joanna Gaweł, Dyrektor Krakowskich Szkół Artystycznych.

Wsparcie pełne stylu

10 modeli to osoby związane z Krakowem, aktywne na polu sztuki, mediów, biznesu i w różny sposób kreujące obraz miasta. Co ważne – nikt z nich nie jest profesjonalnym modelem, a decyzję o udziale podjęli ze względu na cel charytatywny – wsparcie działań Fundacji z Wyboru i projektu “The Presja”.

– Misją The Presji” jest dawanie ludziom ulgi psychicznej w świecie presji. Każda osoba dotknięta problemem natury psychologicznej zasługuje na pomoc. Aby udzielić fachowego, indywidualnego wsparcia zawsze najpierw staramy się odkryć prawdziwe emocje i prawdziwe „JA” każdej osoby oraz dostrzec to, co dzieje się pod jej zewnętrzną „pozą”. Myślę, że projekt „emocJA” w tym kontekście bardzo dobrze oddaje naturę naszych starań – komentuje Wojciech Wychowaniec, Wiceprezes Fundacji z Wyboru, koordynator projektu The Presja. Jak dodaje: – Depresja jest zaburzeniem, które można rozpoznać po pojawieniu się tak zwanych 3 bez”: bezradności, bezsilności i beznadziei. Kreatywność i twórczość to w pewnym sensie postawa odwrotna do 3 depresyjnych bez”. Dlatego zawsze cieszy nas, gdy możemy wspierać osoby cierpiące na depresję, promując przy tym projekty artystyczne. Co więcej, sama sztuka może mieć aspekt terapeutyczny, gdyż człowiek zyskuje sprawczość i może realnie wpływać na rzeczywistość, właśnie poprzez proces twórczy.

Sztuka w obiektywie

Każda ze stających przed obiektywem osób sfotografowana została przez innego artystę związanego ze Szkołą Kreatywnej Fotografii. Dzięki temu powstało 10 unikalnych zdjęć, podkreślających indywidualny charakter każdego z autorów. Za obiektywem stanęli: Stella Debreova, Piotr Kuliga, Monika Krzyżowska, Iwona Wincławska, Martyna Reidych, Anna Siembab, Nargiz Gasimli, Anna Machaj, Karolina Gołba, Szymon Terliński.

Nad stylizacją sesji z ramienia KSA czuwała Magdalena Kęskiewicz, której wizja doskonale wpasowała się w ideę projektu. – Moda to nie tylko ubranie czy makijaż, ale przede wszystkim człowiek, jego indywidualność i charakter. Moda jest świetnym narzędziem do wyrażania siebie, dlatego bardzo spodobał mi się pomysł połączenia osób z pozornie różnych światów. Z jednej strony mamy modeli ludzi związanych z szeroko pojętym biznesem, bardzo konkretnych, o sprecyzowanym, indywidualnym guście, a z drugiej nasi awangardowych projektantów i fotografów z pełną wolnością twórczą. Musiało wyjść z tego coś wyjątkowego i bardzo dobrego. Byłam pod ogromnym wrażeniem, jak wspólnie budowaliśmy ten projekt i ile każdy z nas wniósł od siebie – mówi Magdalena Kęskiewicz.

Pomoc pełna emocji

W jaki sposób wesprzeć walkę z depresją? Wpłacając dowolną kwotę na specjalnie zorganizowaną w tym celu zbiórkę dostępną pod linkiem: https://zrzutka.pl/xk4cb6

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Ślubna pamiątka dla Młodej Pary - czym kierować się przy wyborze? Biuro prasowe
2024-07-25 | 14:00

Ślubna pamiątka dla Młodej Pary - czym kierować się przy wyborze?

Ślubna pamiątka dla Młodej Pary -  czym kierować się przy wyborze? Wybór idealnej pamiątki ślubnej może być wyzwaniem, zwłaszcza gdy chcemy, by nasz prezent był
Moda SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW
2024-07-17 | 10:00

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW   Ten konkurs otworzył drzwi do kariery takim gwiazdom, jak Łukasz Jemioł,
Moda Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.
2024-07-12 | 09:00

Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.

Kapsułowa kolekcja Atelier Patrizia Aryton na sezon jesień-zima 2024, to moc zaklęta w doskonałych liniach sylwetek, ubrania najwyższej jakości, które tworzą kompletną szafę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.