Festiwal Kina Tureckiego w Multikinie Złote Tarasy
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
W dniach od 29 listopada do 2 grudnia 2021 r. w Multikinie Złote Tarasy odbędzie się organizowany przez warszawski Instytut Yunus Emre Festiwal Kina Tureckiego. Podczas ceremonii otwarcia festiwalu obecny będzie Nuri Bilge Ceylan - światowej sławy wielokrotnie nagradzany turecki reżyser, scenarzysta, montażysta, producent filmowy i fotografik.
Nuri Bilge Ceylan to wybitny i znany twórca, którego pierwszy szerzej doceniony film pt. „Kokon” wyświetlano w Cannes w 1995 roku. Była to pierwsza turecka produkcja krótkometrażowa, która odniosła tak duży sukces i przeszła selekcję do Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes.
Ogólnoświatową sławę przyniósł mu kolejny film pt. „Uzak”, który zdobył Technical Grand Prize na MFF w Cannes w 2003 roku. „Uzak” jest laureatem łącznie 47 nagród na festiwalach filmowych, tym samym bijąc rekord nagród wśród wszystkich tureckich produkcji kinowych.
Nuri Bilge Ceylan otrzymał również Złotą Palmę w 2008 r. w kategorii Najlepszy reżyser za film „Trzy małpy”. Tę samą nagrodę przyznano mu w 2014 r. w kategorii „Najlepszy film” za produkcję „Zimowy sen”.
Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników tureckiej kinematografii do Multikina Złote Tarasy (ul. Złota 59) na serię pokazów filmowych w ramach Festiwalu Kina Tureckiego.
Repertuar filmowy wygląda następująco:
- 29.11. godz. 19:00 - Ahlat Ağacı czyli The Wild Pear Tree
- 30.11. godz. 18:00 - Bizim için Şampiyon czyli Champion
- 30.11. godz. 20:45 - Işe yarar bir şey czyli Something Useful
- 01.12. godz. 18:00 - Tamam mıyız? czyli Are We OK?
- 01.12. godz. 20:30 - Omar ve Biz czyli Omar and Us
- 02.12. godz. 18:00 - Af czyli Forgiveness
- 02.12. godz. 20:30 - Selvi Boylum Al Yazmalım czyli The Girl with the Red Scarf
Bilety wstępu dostępne są na stronie www.ebilet.pl lub w wersji drukowanej w Instytucie Yunus Emre (cena wynosi 20 zł).
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.