Komunikaty PR

‘Billy the Kid’ – nowe dzieło twórcy Wikingów

2022-05-21  |  08:00

Najnowsze dzieło twórcy kultowego serialu ‘Wikingowie’ niebawem będzie dostępne na platformie Viaplay. ‘Billy the Kid’ to ośmioodcinkowy serial przedstawiający życie amerykańskiego rewolwerowca, który został okrzyknięty jednym z najsłynniejszych przestępców Dzikiego Zachodu. W roli głównej wystąpił brytyjski aktor Tom Blyth. Produkcja jest owocem wieloletniej umowy na stworzenie sześciu anglojęzycznych oryginalnych seriali międzynarodowych, zawartej pomiędzy NENT Group, właścicielem platformy streamingowej Viaplay i MGM International Television Productions. Otto Bathurst (‘Peaky Blinders’) wyreżyseruje dwa pierwsze odcinki tego sezonu. Premiera już 12 czerwca na platformie Viaplay.

 

Brytyjski aktor, Tom Blyth wystąpił wcześniej w takich produkcjach, jak ‘Robin Hood’, ‘Benediction’ i ‘The Gilded Age’. Teraz wcieli się w rolę Billy’ego the Kida, znanego również jako William H. Bonney, który był jedną z najbardziej niezrozumianych postaci Dzikiego Zachodu.

 

Tom Blyth: „Billy to dla mnie wymarzona rola. Jako dziecko uwielbiałem czytać o nim i jego rówieśnikach ze Dzikiego Zachodu. Budzili we mnie bunt i uczyli, jak być nieustraszonym. Oczywiście nie zawsze mieli rację, ale zawsze się za czymś opowiadali. Billy wierzył, że trzeba walczyć z tyranią i korupcją, nawet jeśli to oznaczało, że trzeba się postawić, naruszyć status quo, narazić się na ostracyzm, czy popełnić przestępstwo. Historia Billy’ego żyje w nas do dziś.”

 

Ośmioodcinkowy dramat romantyczny Michaela Hirsta (‘Wikingowie’, ‘Dynastia Tudorów’) pokazuje historię mężczyzny, który dorastał w świecie bezprawia i przemocy. Mimo to starał się traktować wszystkich ludzi jak równych sobie, jednak w Nowym Meksyku nieustannie dochodziło do konfliktów między wieloma grupami wyznaniowymi i rasowymi, roszczącymi sobie prawo do przebywania w tym miejscu. Oprócz Toma Blytha, w serialu będziemy mogli zobaczyć m.in. Daniela Webbera (‘The Punisher’) i Eileen O'Higgins (‘Brooklyn’).

 

Fabuła toczy się pod koniec XIX wieku. Serial pokazuje, że mimo powszechnej opinii - Billy nie był zimnokrwistym mordercą napadającym na pociągi czy banki, ale charyzmatycznym rewolwerowcem, który przypadkiem znalazł się w samym środku waśni między dwoma gangami. Mając 15 lat był już osobą publiczną, której losy śledziły wszystkie lokalne gazety. Był bohaterem artykułów częściej niż większość amerykańskich polityków i urzędników państwowych. Mimo że jego życie skończyło się przedwcześnie, jego legenda krążyła po świecie jeszcze przez długie lata po domniemanej śmierci - o ile rzeczywiście zmarł mając 21 lat. Plotki głoszą, że wykorzystał pogłoski o swoim rzekomym zgonie jako drogę ucieczki ze świata przemocy i nienawiści, zmienił tożsamość i przeniósł się wraz z ukochaną do Meksyku.

 

Z nowojorskich slumsów, przez Badlands w Nowym Meksyku, po Dziki Zachód – serial opowiada o życiu, doświadczeniach i charakterze Billy’ego, który mimo trudności nauczył się czytać, liczyć, był uprzejmy i odnosił się do kobiet z szacunkiem, pozostając twardym, odważnym i charyzmatycznym mężczyzną. To pierwszy serial XXI wieku, który uczłowiecza niesławnego banitę. Widzowie nie tylko zobaczą jego sytuację z innej perspektywy, ale również zrozumieją motywy, ambicje i marzenia.

 

Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: ‘Unikalne fabuły są kluczową częścią naszej strategii ekspansji. Jesteśmy dumni z nawiązania partnerstwa z MGM i z faktu, że pracujemy razem nad koprodukcją seriali z największymi nazwiskami Hollywood. Seriale takie jak ‘Billy the Kid’, czy ‘Last Light’ pokazują skalę naszych ambicji i pomagają jeszcze szybciej zaznaczyć naszą obecność na nowych rynkach.’

 

Producentami wykonawczymi serialu Billy the Kid są: Michael Hirst, Donald De Line (De Line Pictures), Justin Falvey i Darryl Frank (Amblin Television), a także Otto Bathurst i Toby Leslie (One Big Picture). Serial jest koprodukcją EPIX Studios i MGM International Television Productions, we współpracy z Nordic Entertainment Group. Dystrybutorem międzynarodowym jest MGM. Producentem wykonawczym z ramienia NENT Group jest Isabelle Hultén.

 

W 2022 roku Viaplay zaprezentuje co najmniej 60 nowych produkcji oryginalnych. Ponadto NENT Group każdego roku będzie produkowała dwa duże anglojęzyczne filmy, skupiające się na postaciach wywodzących się z krajów skandynawskich - począwszy od dzieła Lasse Hallströma (nominowanego do Oscara za reżyserię ‘Wbrew Regułom’), czyli filmu ‘Hilma’ - biografii szwedzkiej artystki i pionierki feminizmu Hilmy af Klint.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.