‘Billy the Kid’ – nowe dzieło twórcy Wikingów
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Najnowsze dzieło twórcy kultowego serialu ‘Wikingowie’ niebawem będzie dostępne na platformie Viaplay. ‘Billy the Kid’ to ośmioodcinkowy serial przedstawiający życie amerykańskiego rewolwerowca, który został okrzyknięty jednym z najsłynniejszych przestępców Dzikiego Zachodu. W roli głównej wystąpił brytyjski aktor Tom Blyth. Produkcja jest owocem wieloletniej umowy na stworzenie sześciu anglojęzycznych oryginalnych seriali międzynarodowych, zawartej pomiędzy NENT Group, właścicielem platformy streamingowej Viaplay i MGM International Television Productions. Otto Bathurst (‘Peaky Blinders’) wyreżyseruje dwa pierwsze odcinki tego sezonu. Premiera już 12 czerwca na platformie Viaplay.
Brytyjski aktor, Tom Blyth wystąpił wcześniej w takich produkcjach, jak ‘Robin Hood’, ‘Benediction’ i ‘The Gilded Age’. Teraz wcieli się w rolę Billy’ego the Kida, znanego również jako William H. Bonney, który był jedną z najbardziej niezrozumianych postaci Dzikiego Zachodu.
Tom Blyth: „Billy to dla mnie wymarzona rola. Jako dziecko uwielbiałem czytać o nim i jego rówieśnikach ze Dzikiego Zachodu. Budzili we mnie bunt i uczyli, jak być nieustraszonym. Oczywiście nie zawsze mieli rację, ale zawsze się za czymś opowiadali. Billy wierzył, że trzeba walczyć z tyranią i korupcją, nawet jeśli to oznaczało, że trzeba się postawić, naruszyć status quo, narazić się na ostracyzm, czy popełnić przestępstwo. Historia Billy’ego żyje w nas do dziś.”
Ośmioodcinkowy dramat romantyczny Michaela Hirsta (‘Wikingowie’, ‘Dynastia Tudorów’) pokazuje historię mężczyzny, który dorastał w świecie bezprawia i przemocy. Mimo to starał się traktować wszystkich ludzi jak równych sobie, jednak w Nowym Meksyku nieustannie dochodziło do konfliktów między wieloma grupami wyznaniowymi i rasowymi, roszczącymi sobie prawo do przebywania w tym miejscu. Oprócz Toma Blytha, w serialu będziemy mogli zobaczyć m.in. Daniela Webbera (‘The Punisher’) i Eileen O'Higgins (‘Brooklyn’).
Fabuła toczy się pod koniec XIX wieku. Serial pokazuje, że mimo powszechnej opinii - Billy nie był zimnokrwistym mordercą napadającym na pociągi czy banki, ale charyzmatycznym rewolwerowcem, który przypadkiem znalazł się w samym środku waśni między dwoma gangami. Mając 15 lat był już osobą publiczną, której losy śledziły wszystkie lokalne gazety. Był bohaterem artykułów częściej niż większość amerykańskich polityków i urzędników państwowych. Mimo że jego życie skończyło się przedwcześnie, jego legenda krążyła po świecie jeszcze przez długie lata po domniemanej śmierci - o ile rzeczywiście zmarł mając 21 lat. Plotki głoszą, że wykorzystał pogłoski o swoim rzekomym zgonie jako drogę ucieczki ze świata przemocy i nienawiści, zmienił tożsamość i przeniósł się wraz z ukochaną do Meksyku.
Z nowojorskich slumsów, przez Badlands w Nowym Meksyku, po Dziki Zachód – serial opowiada o życiu, doświadczeniach i charakterze Billy’ego, który mimo trudności nauczył się czytać, liczyć, był uprzejmy i odnosił się do kobiet z szacunkiem, pozostając twardym, odważnym i charyzmatycznym mężczyzną. To pierwszy serial XXI wieku, który uczłowiecza niesławnego banitę. Widzowie nie tylko zobaczą jego sytuację z innej perspektywy, ale również zrozumieją motywy, ambicje i marzenia.
Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer: ‘Unikalne fabuły są kluczową częścią naszej strategii ekspansji. Jesteśmy dumni z nawiązania partnerstwa z MGM i z faktu, że pracujemy razem nad koprodukcją seriali z największymi nazwiskami Hollywood. Seriale takie jak ‘Billy the Kid’, czy ‘Last Light’ pokazują skalę naszych ambicji i pomagają jeszcze szybciej zaznaczyć naszą obecność na nowych rynkach.’
Producentami wykonawczymi serialu Billy the Kid są: Michael Hirst, Donald De Line (De Line Pictures), Justin Falvey i Darryl Frank (Amblin Television), a także Otto Bathurst i Toby Leslie (One Big Picture). Serial jest koprodukcją EPIX Studios i MGM International Television Productions, we współpracy z Nordic Entertainment Group. Dystrybutorem międzynarodowym jest MGM. Producentem wykonawczym z ramienia NENT Group jest Isabelle Hultén.
W 2022 roku Viaplay zaprezentuje co najmniej 60 nowych produkcji oryginalnych. Ponadto NENT Group każdego roku będzie produkowała dwa duże anglojęzyczne filmy, skupiające się na postaciach wywodzących się z krajów skandynawskich - począwszy od dzieła Lasse Hallströma (nominowanego do Oscara za reżyserię ‘Wbrew Regułom’), czyli filmu ‘Hilma’ - biografii szwedzkiej artystki i pionierki feminizmu Hilmy af Klint.
Międzynarodowa premiera filmu od marki L.O.L. Surprise!™ dotarła do Polski!
ŚWIATOWA ŚMIETANKA ANIMACJI POKLATKOWEJ ZNÓW ZJECHAŁA DO ŁODZI
„Górski lekarz” wraca na antenę Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.