Rodziny królewskie na ARTE.TV!
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
2 czerwca 1953 roku odbyła się koronacja Elżbiety II. Z okazji obchodów Platynowego Jubileuszu, na darmowej platformie streamingowej ARTE.tv pojawił się film dokumentalny o nowym pokoleniu rodzin królewskich: Williamie i Kate z Wielkiej Brytanii, Filipie i Letycji z Hiszpanii oraz Wiktorii i Danielu ze Szwecji. Jak zmieniały się monarchie na przestrzeni lat i jaka będzie ich rola w przyszłości? Film „Rodziny królewskie: nowe pokolenie” jest dostępny za darmo w serwisie VOD ARTE.tv pod linkiem https://www.arte.tv/pl/videos/106259-000-A/rodziny-krolewskie-nowe-pokolenie/.
Zasiadają na tronach i dziedziczą wielopokoleniowe spadki, lecz dalsze istnienie monarchii nie jest czymś oczywistym. Przyszłość królewskich rodzin znajduje się w rękach młodego pokolenia: Wiktorii i Daniela ze Szwecji, Williama i Kate z Wielkiej Brytanii oraz Filipa i Letycji z Hiszpanii.
Chociaż Karol i Camilla czekają w kolejce, książę William i jego żona Kate już przygotowują się do objęcia tronu. Z wdziękiem i wiarygodnością uosabiają bardziej nowoczesną wizję rodziny królewskiej, dając Brytyjczykom obraz młodej rodziny, z którą łatwo się identyfikują. W Hiszpanii król Filip IV powiedział w 2014 roku, że Korona musi zbliżyć się do obywateli, aby odzyskać ich szacunek i zaufanie. Od tego czasu Filip i Letycja ciężko pracują nad wypełnieniem swej misji, podobnie jak księżniczka Wiktoria i jej mąż Daniel w Szwecji. Bo choć pary królewskie nie sprawują władzy jako takiej, to mają na nią znaczny wpływ. Często muszą stawiać czoła wielkim wyzwaniom, niezadowoleniu społecznemu, niepokojom politycznym i ruchom separatystycznym. Poprzez portrety trzech emblematycznych par królewskich, twórcy dokumentu śledzą ewolucję monarchii i obserwują strategie obrane przez jej obecnych przedstawicieli w celu jej utrwalenia.
Film dokumentalny „Rodziny królewskie: nowe pokolenie” jest dostępny bezpłatnie do 23 sierpnia pod linkiem https://www.arte.tv/pl/videos/106259-000-A/rodziny-krolewskie-nowe-pokolenie/.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.