Komunikaty PR

Współczesna cyberwojna w ARTE.TV

2022-03-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Cybermoc – co to jest? Ataki hakerskie, fake newsy, programy śledzące każdy ruch ludzi w sieci i wykorzystujące te informacje do celów politycznych, sprzedawanie baz danych międzynarodowym korporacjom, podwójne oblicze mediów społecznościowych. Czy jesteśmy bezbronni w sieci? Jak samemu chronić swą prywatność? Opowiadają o tym twórcy filmów dokumentalnych, dostępnych do obejrzenia za darmo na platformie VOD ARTE.tv: https://www.arte.tv/pl/.

„Choć odpowiadasz za informacje umieszczane na Instagramie, możemy zachować, wykorzystać oraz udostępniać informacje o tobie powiązanym firmom. Nie odpowiadamy za to, co z informacjami o tobie zrobią tamte firmy. Oficjalnie jesteś właścicielem publikowanych zdjęć i filmów, ale mamy prawo z nich korzystać. Możemy też pozwolić innym na wykorzystanie ich na całym świecie. Inni mogą nam zapłacić za ich wykorzystanie, ale my nie będziemy musieli płacić tobie” - na to się godzimy, chcąc korzystać z Instagrama. Co więcej - każde nasze zalogowanie, reakcja, komentarz i post są rejestrowane i analizowane. Dzięki temu firmy i organizacje mają możliwość manipulowania nami, naszymi poglądami i myślami, publikując odpowiednio spreparowane pod nas treści. Czy jest inny sposób na niezostawianie po sobie śladów w Internecie jak niekorzystanie z mediów społecznościowych? Czy współcześnie w ogóle można zachować prywatność? Czy państwo, które zdobędzie przewagę w sieci, wygra na polu handlowym i militarnym? Taki cel postawiły przez sobą Chiny, które do 2049 chcą zostać największą światową potęgą. Kolejnym zagrożeniem są fake newsy, które zalewają media i przyczyniają się do wzrostu nienawiści, agresji i polaryzacji emocji. Gdzie teraz szukać prawdy i czy taka w ogóle istnieje? ARTE.tv zaprasza na filmy dokumentalne poruszające aktualne problemy prawie wszystkich społeczeństw świata.

CHIŃSKA CYBERWOJNA, Francja, 2021

Czy w sieci toczy się nowa zimna wojna? Internet jest obecnie areną konfliktu – handlowego i militarnego – w której wszystkie chwyty są dozwolone. Na tym nowym gruncie konfrontacji geopolitycznej Chiny są niewątpliwie nową potęgą. Ich cel - zostanie największą światową potęgą do 2049 roku, 100. rocznicy powstania Chińskiej Republiki Ludowej. Dokument pokazuje, w jaki sposób Chiny zbudowały cybermoc, która jest postrzegana jako ogromne zagrożenie cyfrowe – od początku chińsko-amerykańskiej wojny hakerskiej w 2000 roku, przez ofensywę chińskiego producenta sprzętu sieciowego Huawei 5G, po niedawne cyberataki na europejską dyplomację.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/092189-000-A/chinska-cyberwojna/

ZNIKNĄĆ – PRYWATNOŚĆ W SIECI, Francja, 2021

Każdego dnia pozostawiamy po sobie w sieci cyfrowe ślady. W czasie wyszukiwania, rozmów online albo przemieszczania się. Nawet najbardziej niewinne dane wiążą się z konkretnym ryzykiem. Model biznesowy wielu firm polega na gromadzeniu tak wielu danych, jak to tylko możliwe, żeby mogli je sprzedać wszystkim, którzy chcą znaleźć osoby takie jak ty. Młodym uczniom, zwykłym obywatelom, dziennikarzom, dysydentom - każdemu z nas grożą w sieci konkretne zagrożenia. Jednak istnieją też rozwiązania - jak nauczyć się chronić swoją prywatność w Internecie na miarę swoich potrzeb?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/100750-000-F/zniknac-prywatnosc-w-sieci/

JAK WALCZYĆ Z FAKE NEWSAMI, Francja, 2021

Czym są fake newsy z filozoficznego punktu widzenia? Dlaczego potrzebujemy, by objaśniano nam rzeczywistość i nie cierpimy niepewności? Czy w obliczu „faktów alternatywnych” powinniśmy szukać obiektywnej prawdy?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/098794-016-A/jak-walczyc-z-fake-newsami/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.