Współczesna cyberwojna w ARTE.TV
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Cybermoc – co to jest? Ataki hakerskie, fake newsy, programy śledzące każdy ruch ludzi w sieci i wykorzystujące te informacje do celów politycznych, sprzedawanie baz danych międzynarodowym korporacjom, podwójne oblicze mediów społecznościowych. Czy jesteśmy bezbronni w sieci? Jak samemu chronić swą prywatność? Opowiadają o tym twórcy filmów dokumentalnych, dostępnych do obejrzenia za darmo na platformie VOD ARTE.tv: https://www.arte.tv/pl/.
„Choć odpowiadasz za informacje umieszczane na Instagramie, możemy zachować, wykorzystać oraz udostępniać informacje o tobie powiązanym firmom. Nie odpowiadamy za to, co z informacjami o tobie zrobią tamte firmy. Oficjalnie jesteś właścicielem publikowanych zdjęć i filmów, ale mamy prawo z nich korzystać. Możemy też pozwolić innym na wykorzystanie ich na całym świecie. Inni mogą nam zapłacić za ich wykorzystanie, ale my nie będziemy musieli płacić tobie” - na to się godzimy, chcąc korzystać z Instagrama. Co więcej - każde nasze zalogowanie, reakcja, komentarz i post są rejestrowane i analizowane. Dzięki temu firmy i organizacje mają możliwość manipulowania nami, naszymi poglądami i myślami, publikując odpowiednio spreparowane pod nas treści. Czy jest inny sposób na niezostawianie po sobie śladów w Internecie jak niekorzystanie z mediów społecznościowych? Czy współcześnie w ogóle można zachować prywatność? Czy państwo, które zdobędzie przewagę w sieci, wygra na polu handlowym i militarnym? Taki cel postawiły przez sobą Chiny, które do 2049 chcą zostać największą światową potęgą. Kolejnym zagrożeniem są fake newsy, które zalewają media i przyczyniają się do wzrostu nienawiści, agresji i polaryzacji emocji. Gdzie teraz szukać prawdy i czy taka w ogóle istnieje? ARTE.tv zaprasza na filmy dokumentalne poruszające aktualne problemy prawie wszystkich społeczeństw świata.
CHIŃSKA CYBERWOJNA, Francja, 2021
Czy w sieci toczy się nowa zimna wojna? Internet jest obecnie areną konfliktu – handlowego i militarnego – w której wszystkie chwyty są dozwolone. Na tym nowym gruncie konfrontacji geopolitycznej Chiny są niewątpliwie nową potęgą. Ich cel - zostanie największą światową potęgą do 2049 roku, 100. rocznicy powstania Chińskiej Republiki Ludowej. Dokument pokazuje, w jaki sposób Chiny zbudowały cybermoc, która jest postrzegana jako ogromne zagrożenie cyfrowe – od początku chińsko-amerykańskiej wojny hakerskiej w 2000 roku, przez ofensywę chińskiego producenta sprzętu sieciowego Huawei 5G, po niedawne cyberataki na europejską dyplomację.
Film: https://www.arte.tv/pl/videos/092189-000-A/chinska-cyberwojna/
ZNIKNĄĆ – PRYWATNOŚĆ W SIECI, Francja, 2021
Każdego dnia pozostawiamy po sobie w sieci cyfrowe ślady. W czasie wyszukiwania, rozmów online albo przemieszczania się. Nawet najbardziej niewinne dane wiążą się z konkretnym ryzykiem. Model biznesowy wielu firm polega na gromadzeniu tak wielu danych, jak to tylko możliwe, żeby mogli je sprzedać wszystkim, którzy chcą znaleźć osoby takie jak ty. Młodym uczniom, zwykłym obywatelom, dziennikarzom, dysydentom - każdemu z nas grożą w sieci konkretne zagrożenia. Jednak istnieją też rozwiązania - jak nauczyć się chronić swoją prywatność w Internecie na miarę swoich potrzeb?
Film: https://www.arte.tv/pl/videos/100750-000-F/zniknac-prywatnosc-w-sieci/
JAK WALCZYĆ Z FAKE NEWSAMI, Francja, 2021
Czym są fake newsy z filozoficznego punktu widzenia? Dlaczego potrzebujemy, by objaśniano nam rzeczywistość i nie cierpimy niepewności? Czy w obliczu „faktów alternatywnych” powinniśmy szukać obiektywnej prawdy?
Film: https://www.arte.tv/pl/videos/098794-016-A/jak-walczyc-z-fake-newsami/

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV
Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.