Komunikaty PR

Współczesna cyberwojna w ARTE.TV

2022-03-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Cybermoc – co to jest? Ataki hakerskie, fake newsy, programy śledzące każdy ruch ludzi w sieci i wykorzystujące te informacje do celów politycznych, sprzedawanie baz danych międzynarodowym korporacjom, podwójne oblicze mediów społecznościowych. Czy jesteśmy bezbronni w sieci? Jak samemu chronić swą prywatność? Opowiadają o tym twórcy filmów dokumentalnych, dostępnych do obejrzenia za darmo na platformie VOD ARTE.tv: https://www.arte.tv/pl/.

„Choć odpowiadasz za informacje umieszczane na Instagramie, możemy zachować, wykorzystać oraz udostępniać informacje o tobie powiązanym firmom. Nie odpowiadamy za to, co z informacjami o tobie zrobią tamte firmy. Oficjalnie jesteś właścicielem publikowanych zdjęć i filmów, ale mamy prawo z nich korzystać. Możemy też pozwolić innym na wykorzystanie ich na całym świecie. Inni mogą nam zapłacić za ich wykorzystanie, ale my nie będziemy musieli płacić tobie” - na to się godzimy, chcąc korzystać z Instagrama. Co więcej - każde nasze zalogowanie, reakcja, komentarz i post są rejestrowane i analizowane. Dzięki temu firmy i organizacje mają możliwość manipulowania nami, naszymi poglądami i myślami, publikując odpowiednio spreparowane pod nas treści. Czy jest inny sposób na niezostawianie po sobie śladów w Internecie jak niekorzystanie z mediów społecznościowych? Czy współcześnie w ogóle można zachować prywatność? Czy państwo, które zdobędzie przewagę w sieci, wygra na polu handlowym i militarnym? Taki cel postawiły przez sobą Chiny, które do 2049 chcą zostać największą światową potęgą. Kolejnym zagrożeniem są fake newsy, które zalewają media i przyczyniają się do wzrostu nienawiści, agresji i polaryzacji emocji. Gdzie teraz szukać prawdy i czy taka w ogóle istnieje? ARTE.tv zaprasza na filmy dokumentalne poruszające aktualne problemy prawie wszystkich społeczeństw świata.

CHIŃSKA CYBERWOJNA, Francja, 2021

Czy w sieci toczy się nowa zimna wojna? Internet jest obecnie areną konfliktu – handlowego i militarnego – w której wszystkie chwyty są dozwolone. Na tym nowym gruncie konfrontacji geopolitycznej Chiny są niewątpliwie nową potęgą. Ich cel - zostanie największą światową potęgą do 2049 roku, 100. rocznicy powstania Chińskiej Republiki Ludowej. Dokument pokazuje, w jaki sposób Chiny zbudowały cybermoc, która jest postrzegana jako ogromne zagrożenie cyfrowe – od początku chińsko-amerykańskiej wojny hakerskiej w 2000 roku, przez ofensywę chińskiego producenta sprzętu sieciowego Huawei 5G, po niedawne cyberataki na europejską dyplomację.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/092189-000-A/chinska-cyberwojna/

ZNIKNĄĆ – PRYWATNOŚĆ W SIECI, Francja, 2021

Każdego dnia pozostawiamy po sobie w sieci cyfrowe ślady. W czasie wyszukiwania, rozmów online albo przemieszczania się. Nawet najbardziej niewinne dane wiążą się z konkretnym ryzykiem. Model biznesowy wielu firm polega na gromadzeniu tak wielu danych, jak to tylko możliwe, żeby mogli je sprzedać wszystkim, którzy chcą znaleźć osoby takie jak ty. Młodym uczniom, zwykłym obywatelom, dziennikarzom, dysydentom - każdemu z nas grożą w sieci konkretne zagrożenia. Jednak istnieją też rozwiązania - jak nauczyć się chronić swoją prywatność w Internecie na miarę swoich potrzeb?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/100750-000-F/zniknac-prywatnosc-w-sieci/

JAK WALCZYĆ Z FAKE NEWSAMI, Francja, 2021

Czym są fake newsy z filozoficznego punktu widzenia? Dlaczego potrzebujemy, by objaśniano nam rzeczywistość i nie cierpimy niepewności? Czy w obliczu „faktów alternatywnych” powinniśmy szukać obiektywnej prawdy?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/098794-016-A/jak-walczyc-z-fake-newsami/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.