Komunikaty PR

Fokus na design. Jak wybrać grzejnik dekoracyjny do wnętrza?

2023-09-26  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Rola grzejników we wnętrzach nie ogranicza się dziś jedynie do ich podstawowych funkcji grzewczych. Choć aspekty techniczne pozostają priorytetowe, przy wyborze odpowiedniego modelu, coraz większą uwagę przywiązujemy do jego walorów estetycznych. Obecnie grzejnik stał się istotnym elementem aranżacji wnętrz, a często także kluczowym detalem dekoracyjnym. Jak wybrać odpowiedni model podpowiadają architektki z pracowni Tissu – Magdalena Kostrzewa-Świątek i Agnieszka Zaremba.

Na przestrzeni ostatnich lat rola grzejników we wnętrzach znacząco się zmieniła. Przykładając coraz większą uwagę do aranżacji naszych domów i mieszkań, zaczęliśmy doceniać także ich walory estetyczne. To za sprawą bogatej oferty grzejników dekoracyjnych takich firm jak Vasco, która dostarcza na rynek zróżnicowane stylistycznie modele, dostępne w całej palecie barw i różnorodnych kształtach. Ponieważ w niczym nie przypominają one prostych i nieestetycznych rozwiązań sprzed lat, można je maksymalnie wyeksponować, zamiast szukać pomysłów na ukrycie.

- Temat estetyki grzejników we wnętrzach staje się coraz bardziej istotny także dla inwestorów. Z roku na rok coraz większą uwagę przywiązujemy bowiem do wszystkich elementów aranżacji wnętrz. Również tych, które wcześniej postrzegaliśmy jedynie jako niezbędne wyposażenie techniczne. Takie podejście do projektowania wnętrz niejako wymusza na nas dobór modeli, które przyciągną uwagę. Przystępując do pracy projektowej staramy się więc dobierać grzejniki tak, by dopełniały one aranżację i podkreślały charakter wnętrza. Wybieramy modele wyróżniające się formą i/lub kolorem, jednak zawsze dopasowane do przyjętej stylistyki. Podobnie jak dzieła sztuki, stają się one istotnym elementem dekoracyjnym i mają znaczący wpływ na odbiór całej aranżacji – mówią Magdalena Kostrzewa-Świątek i Agnieszka Zaremba z pracowni Tissu.

Silnym trendem jest więc wybór grzejników, które nie przypominają klasycznych modeli, lecz zaskakują ciekawą formą, kolorem i strukturą, stając się znaczącą ozdobą wnętrza. Takie są płaskie, pionowe grzejniki Beams oraz Bryce o fakturze głębokich, nieregularnych rowków, dostępne także w wersji Mono. Ich wyrazistej linii nie zaburzają żadne kolektory, a wszelkie elementy mocowania zostały dokładnie ukryte. Niewidoczne jest również podłączenie do systemu grzewczego. Dlatego doskonale sprawdzają się w minimalistycznych aranżacjach, gdzie mniej znaczy więcej. W przeciwieństwie do standardowego wzornictwa grzejników Beams i Bryce, wersja Mono to jeden profil o szerokości 150 mm, co otwiera jeszcze więcej możliwości aranżacyjnych.

- Jak już zwracałyśmy uwagę, stylistyka grzejników i ich wykończenie są bardzo ważne w perspektywie całego wnętrza. Starajmy się eksponować grzejniki na równie ciekawie zaprojektowanym tle, w różnych miejscach - niekoniecznie pod oknem. Ich forma powinna przyciągać uwagę, a kolorystyka być różnorodna, aby precyzyjnie można było ją skomponować z resztą pomieszczenia – dodają architektki.

Stąd niesłabnącą popularnością cieszą się grzejniki dekoracyjne, które łączą prostą formę z kolorem, takie jak Carre Plus Vasco. Ich design pasuje bowiem do rozmaitych wnętrz – od nowoczesnych i minimalistycznych, po mocno stylizowane. Model został wykonany ze stalowych rurek, które tworzą ze sobą regularną, prostokątną płaszczyznę. Możemy wybierać spośród wielu wariantów kolorystycznych – od klasycznej bieli lub grafitu, po głęboką czerwień czy butelkową zieleń. Uniwersalny design oraz szeroki wachlarz barw sprawiają, że każde wnętrze może zyskać na gustownej instalacji ściennej.

Współczesne trendy jednoznacznie wskazują, że lubimy wnętrza z charakterem. Wszechobecny minimalizm oraz dominującą biel chętnie zastępujemy wyszukaną stylistyką i kolorem. Stąd coraz większą sympatią cieszy się styl retro, vintage, czy modern classic. W cenie jest także ponadczasowy styl industrialny oraz naturalne inspiracje. Wraz z nimi do wnętrz śmiało wkraczają kolory oraz zdecydowane wykończenia powierzchni – strukturalne czy metaliczne.

- Wybór kształtu, koloru czy faktury grzejnika powinniśmy zawsze rozpatrywać pod kątem projektowym. I tak, np. w stylu klasycznym, eleganckim możemy znaleźć stylistykę zarówno nowoczesną z prostą bryłą, jak i retro w wykończeniu złamanej bieli, ecru, czy szarości. Chętnie stosowane są tu także struktury metaliczne w odcieniu złota, czy miedzi, nadające charakteru całemu wnętrzu. Decydując się na rozwiązania industrialne można zastosować ciemne kolory - od grafitów, po czernie z dodatkową strukturą. Obecnie najpopularniejsze są motywy oparte na kolorach ziemi, w tym beżach i brązach – wyjaśniają projektantki Tissu.

We wnętrzach z charakterem doskonale odnajdzie się grzejnik Ritmo marki Vasco. Utrzymany w stylistyce retro sprawdzi się w klasycznych i nowoczesnych aranżacjach. Estetyczny design o łagodnych kształtach z delikatnie zaokrąglonymi krzywiznami zbuduje harmonię, a dzięki perfekcji wykończenia, bez widocznych szwów i łączeń, stanie się prawdziwą ozdobą każdego pomieszczenia. Co więcej, dostępny jest on w wersji poziomej i pionowej oraz w 2, 3 lub 4 kolumnach. Tym jednak, co przemawia za wyborem grzejnika Ritmo możliwości aranżacyjne, jakie daje bogata paleta dostępnych kolorów. Możemy wybierać aż z 29 rodzajów wykończeń – od klasycznej bieli w różnych odcieniach, poprzez modne szarości i metaliczne struktury, aż po zdecydowane barwy – tonacje zieleni i błękitu, kolory ziemi, a nawet żółć i czerwień. Wszystko zależy od efektu, jaki chcemy uzyskać oraz przyjętej stylistyki. Dostępny jest on także w lakierze bezbarwnym, co świetnie wpisuje się w industrialne aranżacje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.