Komunikaty PR

Fryzjer zamknięty przez koronawirusa? Zadbaj o włosy sama!

2020-03-25  |  12:00
Biuro prasowe

Chociaż ciężko nam się pogodzić z tym scenariuszem, wszelkie punkty usługowe zostały zamknięte do odwołania. Przyczyną jest pandemia koronawirusa. Robimy zapasy, nie wychodzimy z domu i (jeśli to możliwe) pracujemy zdalnie. Jak jednak oswoić się z rzeczywistością bez usług, takich jak fryzjer czy kosmetyczka? Zapoznaj się z naszym materiałem i dowiedz się, jak zadbać o higienę i zdrowie twoich włosów w domowym zaciszu w czasach zarazy.

 

Każdego dnia myj włosy

Pandemia koronawirusa sprawiła, że wszyscy pamiętają o myciu rąk i dezynfekcji klamek. Ale co z włosami? Mycie głowy jest równie istotne w walce z rozprzestrzeniającym się zakażeniem. Wystarczy, by w wyniku kontaktu z osobą zakażoną w sklepie, koronawirus znalazł się na włosach (kaszel, kichnięcie). A żeby się zarazić w taki sposób, potrzeba niewiele - w nocy wycieramy włosy o poduszkę, potem pocieramy ją nosem czy oczami – kontakt z błonami śluzowymi i zakażenie jest pewne. I chociaż wg badań SARS-CoV-2 może przetrwać na różnych powierzchniach od 3 godzin do 3 dni (w zależności od rodzaju powierzchni), a włosy, ze względu na porowatą strukturę, nie ułatwiają wirusowi przeżycia aż tak długo, traktuj poważnie zabiegi higieniczne. W czasach epidemii nic nie jest przesadą. Włosy i skórę głowy myj więc codziennie, najlepiej po południu, jeśli wcześniej wychodzisz z domu. Poza częstotliwością mycia głowy, zwróć również uwagę na sposób ich oczyszczania. Włosy należy myć dwukrotnie, aby szampon zmył powierzchniowe zabrudzenia, a później dokładnie oczyścił skórę głowy. Tylko wtedy jesteś w stanie usunąć z włosów wszystkie zanieczyszczenia.

 

Zadbaj o właściwą pielęgnację

Częste mycie włosów może podrażniać ich strukturę. Dlatego tak ważna jest odpowiednia pielęgnacja i stosowanie szamponów, odżywek i olejków bazujących na naturalnych składnikach, takich jak kosmetyki Wierzbicki & Schmidt. W tym szczególnym okresie wybieraj odżywki do pielęgnacji włosów zniszczonych i pozbawionych witalności, np. Esencję Paczula Wonna. Keratyna i ekstrakty z owoców egzotycznych odbudują zniszczoną strukturę włosów oraz odżywią i zmiękczą je. Dzięki temu kosmyki odzyskują siłę, sprężystość i jedwabistą miękkość. Warto też zaopatrzyć się w profesjonalne serum do włosów, np. Czarna Orchidea, które dzięki wyjątkowej mieszance oleju konopnego i oleju z orzechów makadamia skutecznie ochroni pasma przed starzeniem, odżywi je, zmiękczy, wygładzi i zapobiegnie rozdwajaniu się końcówek. Nie zapominaj także o myciu głowy w letniej wodzie, nieszorowaniu ręcznikiem tuż po umyciu i o tym, by nie kłaść się spać w mokrych włosach – to wszystko wpływa na ich kondycję.

 

Nie podcinaj końcówek sama!

Denerwują cię przydługie włosy albo opadająca na oczy grzywka? Będziesz przez jakiś czas musiała sobie z tym poradzić. Niech jednak nie przychodzą ci do głowy pomysły o samodzielnym regulowaniu długości kuchennymi nożycami. One jedynie zmiażdżą końcówki i sprawią, że włosy będą się rozdwajać jeszcze bardziej. Lepiej odczekać kilkanaście dni, wspierając się gumkami, wsuwkami i spinkami, a później oddać czuprynę w ręce profesjonalistów.

 

Zadbaj o dietę

Prawidłowe odżywianie i suplementacja to klucz do zdrowych włosów, skóry i paznokci. Nawet podczas kwarantanny powinnaś ze szczególną uwagą komponować swój jadłospis. Zwróć również uwagę na mikro- i makroelementy, których może ci brakować. Rozważ suplementację i pamiętaj o prawidłowym nawodnieniu organizmu.

 

Postaw na naturalność

Kiedy siedzisz w domu i spotykasz się z niewieloma osobami, powinnaś postawić na naturalność. Mały detoks od suszenia, prostowania czy modelowania włosów jeszcze nikomu nie zaszkodził – wręcz przeciwnie. W najbliższym czasie podobna okazja prędko się nie powtórzy, więc wykorzystaj dobrze czas kwarantanny i daj swoim włosom odżyć.

 

*************************************

Marka WS Academy Wierzbicki & Schmidt – stworzona przez duet stylistów fryzur oraz założycieli sieci salonów fryzjerskich WS Academy. Pomysłodawcy, Andrzej Wierzbicki i Tomasz Schmidt w zawodzie pracują już prawie od 20 lat, odnosząc na tej płaszczyźnie liczne sukcesy. Wspólnie prowadzą program „Ostre cięcie”, w którym pomagają odwiedzanym salonom fryzjerskim.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu Biuro prasowe
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją
Uroda Maść Rokitnikowa
2024-12-31 | 11:10

Maść Rokitnikowa

Działanie MAŚCI ROKITNIKOWEJ związane jest z naturalnymi właściwościami ekstraktu z rokitnika, nagietka lekarskiego, alantoiny, panthenolu (prowitaminy B5) oraz leczniczej wody mineralnej:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.