Galeria Młociny i EPP wspólnie z pomocą Fundacji Malwa
Należąca do EPP i Echo Investment bielańska Galeria Młociny regularnie wspiera lokalną społeczność. W listopadzie pracownicy centrum handlowego oraz spółki EPP ponownie wyciągnęli pomocną dłoń w stronę potrzebujących. W ramach wolontariatu wspólnymi siłami przeprowadzili remont ośrodka rehabilitacyjno-opiekuńczego Fundacji Malwa, zapewniając jego przyszłym mieszkańcom bezpieczną i przyjazną przestrzeń.
Galeria Młociny jest stałym elementem życia społecznego mieszkańców Warszawy. Centrum handlowe regularnie angażuje się w akcje pomocowe, wspierając przede wszystkim sąsiedzką społeczność Bielan – między innymi Fundację Malwa, opiekującą się osobami z niepełnosprawnościami. Teraz, gdy nadarzyła się okazja, by pomóc jej ponownie, pracownicy Galerii Młociny zareagowali bez wahania. W ramach inicjatywy EPP, wspierany przez przedstawicieli centrum handlowego zespół wolontariuszy z centrali spółki przeprowadził prace wykończeniowe pomieszczeń w domu Fundacji, do którego w styczniu wprowadzą się podopieczni. W akcję włączyli się także najemcy bielańskiego obiektu, którzy przekazali niezbędne do zrealizowania prac środki chemiczne oraz przekąski i ciepłe posiłki. Wolontariat ten stanowił zarazem jedną z ponad setki jubileuszowych dobroczynnych akcji, które EPP i podległe jej obiekty realizują w 2021 roku dla uczczenia pięciolecia spółki.
– Społeczność to ludzie, otoczenie naszego centrum handlowego. Nie przechodzimy obojętnie wobec potrzeb sąsiadów i z ogromną radością wspieramy ich na tyle, ile możemy. Bardzo się cieszę, że ponownie mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę i wspólnymi siłami odświeżyć przestrzeń dla podopiecznych Fundacji Malwa – mówi Kamila Kiersikowska, dyrektor Galerii Młociny.
W czasie trzydniowej akcji wieloosobowy zespół złożony z pracowników centrali EPP i Galerii Młociny odświeżył pomieszczenia ośrodka rehabilitacyjno-opiekuńczego, odmalowując łącznie aż 800 m2powierzchni ścian i sufitów i montując szafki oraz uchwyty, a na koniec sprzątając pomieszczenia i szykując je w pełni na przybycie nowych lokatorów.
– Dzięki koleżankom i kolegom z siedziby EPP udało się zakupić na ten cel prawie 80 litrów farby, 400 m taśmy i 300 mkw. folii malarskiej, a w realizacji projektu uczestniczyło około 30 osób. Cieszymy się, że mogliśmy osobiście zaangażować się w pomoc i sprawić, że pomieszczenia domu Fundacji Malwa zyskały nowy blask. Mamy nadzieję, że naszą akcją nie tylko pomogliśmy samej Fundacji, ale też sprawiliśmy radość i przyjemność jej podopiecznym – mówi Emilia Zyskowska z Działu Marketingu Galerii Młociny.
Fundację Malwa tworzą niezwykli ludzie, którzy zapragnęli, by osoby z niepełnosprawnościami intelektualnymi znalazły na Bielanach przyjazny dom i opiekę, a także miały możliwość rehabilitacji i pozostawały w kontakcie ze specjalistami. Ośrodek został wybudowany na działce, którą założyciele otrzymali w wyniku starań od samorządu Gminy Bielany. Celem głównym Fundacji jest otworzenie domu całodobowego dla 12, a w przyszłości dla 24 osób oraz prowadzenie działań na rzecz społeczności lokalnej, jej aktywizacji, uwrażliwienia oraz rozwoju.
Akcję wsparli Najemcy Galerii Młociny:
SuperPharm, Tel Aviv, MK Bowling, Nalewak, Multikino, Pasibus, ThaiWok, The Body Shop.
Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
ABSOLUTNIE FANTASTYCZNA GARAŻÓWKA W OFF PIOTRKOWSKA
ETC Swarzędz świętuje 30. urodziny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz
Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.
Media
Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.
Edukacja
Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć
Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.