Komunikaty PR

Gospodarka obiegu zamkniętego Jack Wolfskin, czyli technologia „Textile to texti

2024-02-29  |  01:00

Gdy w przemyśle tekstylnym pada wyrażenie „materiały pochodzące z recyklingu”, zwykle chodzi o włókna syntetyczne uzyskane z przetworzonych plastikowych butelek. Jack Wolfskin również wykorzystuje tego typu przetworzone poliestry, jednak wilcza marka dąży do czegoś więcej - osiągnięcia gospodarki obiegu zamkniętego. Innymi słowy, do produkcji funkcjonalnej odzieży zarówno z odrzuconych ubrań, jak i z resztek materiałów i odpadów powstających podczas produkcji. Dzięki koncepcji „Textile to textile” Jack Wolfskin osiągnął ten cel: aż jedenaście modeli z letniej kolekcji 2024 zawiera wierzchnią warstwę wykonaną z recyklingowanych tekstyliów.

W technologii „Textile to textile” używane ubrania są najpierw pozbawiane materiałów nietekstylnych, takich jak np. zamki błyskawiczne. Następnie, wraz z resztkami tkanin, są chemicznie przetwarzane na granulat PET, który później jest przekształcany w przędzę poliestrową. Proces chemiczny usuwa również barwniki, dzięki czemu przędza może być ponownie zabarwiona. Końcowym produktem jest materiał z recyklingu, który pod względem właściwości dorównuje dziewiczym poliestrom na bazie ropy naftowej. Samodzielnie opracowana membrana Texapore Ecosphere gwarantuje maksymalną ochronę i optymalny komfort. Jest wykonana z odpadów, które powstają podczas produkcji i są zwracane do cyklu produkcyjnego - w myśl koncepcji zero waste. 

 

Czy to wędrówka, czy dojazdy rowerem do pracy, funkcjonalność i zrównoważony rozwój zawsze idą w parze w Jack Wolfskin. Marka przygotowała więc selekcję produktów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu, które sprawdzą się na różne okazje. Wśród nich znajdziemy m.in. wodoodporną kurtkę Highest Peak 3L Jkt M, stworzoną zgodnie z koncepcją zero waste. Jej materiał zewnętrzny wykonany jest z używanej odzieży i resztek tkanin, a membrana z resztek tkanin, które zostały ponownie wprowadzone do cyklu produkcyjnego. Wiatro- i wodoszczelna kurtka zapewnia optymalną wentylację podczas wycieczek dzięki wbudowanym zamkom. Posiada regulowany kaptur, funkcjonalne kieszenie oraz certyfikat bluesign®. 

 

Kolejną propozycją od wilczej marki są spodnie Rainy Days 3L Pants M, które zapewniają ochronę przed każdymi warunkami pogodowymi. Wodoodporne, wiatroszczelne oraz oddychające, wykonane z lekkiej, rozciągliwej tkaniny. Warstwa zewnętrzna powstała z używanych ubrań i resztek tkanin, podobnie jak membrana. Spodnie stanowią idealny wybór na dłuższe wycieczki i bardziej wymagające wyprawy. Posiadają łatwo dostępny wewnętrzny system regulacji w kształcie litery V w dolnej części nogawki, pozwalający na dostosowanie do indywidualnego dopasowania do nogi oraz boczne dwukierunkowe zamki błyskawiczne dla wentylacji i łatwego zakładania oraz zdejmowania spodni, nawet na buty.

 

Wilcza marka w swoim portfolio posiada także kurtkę Bike Commute 2.5L Jkt W. Podobnie jak w przypadku poprzednich produktów, materiał zewnętrzny oraz membrana wykonane są z używanej odzieży i resztek tkanin z produkcji tekstyliów. Wiatro- i wodoodporna kurtka posiada krój dostosowany do jazdy na rowerze dzięki wydłużonemu tyłowi i rękawom, a także łatwo dostępnym kieszeniom, nawet podczas noszenia plecaka. Ponadto, produkt posiada system wentylacji pod pachami oraz elementy odblaskowe.

 

W portfolio marki Jack Wolfskin znajduje się duży wybór produktów stworzonych z myślą zarówno o potrzebach konsumentów, jak i planety. Wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu ubrania, akcesoria oraz obuwie dostępne są w sklepach stacjonarnych marki oraz na stronie marki: https://www.jack-wolfskin.pl/. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Rusza rekrutacja do kreatywnej społeczności Converse All Stars! Biuro prasowe
2024-05-06 | 11:00

Rusza rekrutacja do kreatywnej społeczności Converse All Stars!

Converse od lat promuje kreatywność i indywidualność poprzez swoje produkty. Jednak marka nie ogranicza się tylko do projektowania butów i apparelu. Kluczowym działaniem w misji
Moda Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF
2024-04-29 | 16:00

Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF

Majówka z modą za różowymi drzwiami – weekend otwartych pracowni w OFF Piotrkowska Center   Tu wiosenna energia połączy się z umiłowaniem
Moda Concept store PRM w Fabryce Norblina już otwarty
2024-04-29 | 11:00

Concept store PRM w Fabryce Norblina już otwarty

Jedyny w Polsce, niemal 600-metrowy concept store marki PRM można już odwiedzać w kompleksie z portfolio Grupy Capital Park przy Żelaznej 51/53 w Warszawie. PRM to nowa marka na mapie Europy,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.