Komunikaty PR

Gruzowisko - książka dla miłośników powieści obyczajowej i historii

2020-03-10  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania news ( 0.09 MB )

Gruzowisko” pióra Aleksandry Katarzyny Maludy ukaże się 19 marca nakładem Wydawnictwa Szara Godzina. To opowieść o ludziach, których połączyło pragnienie miłości, tęsknota i samotność, a rozdzieliły brzemię wojennych doświadczeń i życiowe próby. To również oparta na faktach, biografiach, relacjach historia podnoszącej się z gruzów Warszawy.

Styczeń 1945 r. Warszawa w gruzach.

On – Leon Zarzeczny, stroiciel fortepianów. Każdy kikut kamienicy, każde wejście do kanału, każdy krzyż przypomina mu o powstańczych walkach. Próbuje budować swoje życie w nowej rzeczywistości. Jednocześnie szuka bliskich. Ocaleli?

Ona - Ewa Lerska. Niesie pamięć zsyłki do Kazachstanu i służby wojskowej w armii generała Berlinga. Dla niej wojna trwa nadal. Za wschodnią granicą została jej mała córeczka. Do czego może posunąć się matka, by odzyskać dziecko?

Trudna powojenna codzienność kobiety i mężczyzny, których połączył przypadek.

A w tle odradzająca się Warszawa. Portret ludzi i miejsc naszkicowany przez autorkę na podstawie wspomnień świadków odbudowy stolicy. Profesor Jan Zachwatowicz, Olgierd Straszyński, Andrzej Panufnik, Jerzy Waldorff… Pierwsza kawiarnia Mieczysława Fogga przy Marszałkowskiej 119, Teatr Malickiej, budowa Trasy W-Z…

Gruzowisko” Aleksandry Katarzyny Maludy przenosi nas w czasy, straszne i dziwne, które odcisnęły swoje piętno na historii każdej polskiej rodziny, nie tylko warszawiaków. Autorka opowiada o nich tak zajmująco, że nie sposób oderwać się od lektury.

Aleksandra Katarzyna Maludy pisze takie książki, jakie sama chciałaby przeczytać. Jest absolwentką filologii polskiej Uniwersytetu Warszawskiego i pasjonatką historii.

Aleksandra Katarzyna Maludy i Wydawnictwo Szara Godzina zapraszają do czytania. „Gruzowisko” będzie dostępne w księgarniach stacjonarnych i internetowych od 19 marca.


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć