Gruzowisko - książka dla miłośników powieści obyczajowej i historii

„Gruzowisko” pióra Aleksandry Katarzyny Maludy ukaże się 19 marca nakładem Wydawnictwa Szara Godzina. To opowieść o ludziach, których połączyło pragnienie miłości, tęsknota i samotność, a rozdzieliły brzemię wojennych doświadczeń i życiowe próby. To również oparta na faktach, biografiach, relacjach historia podnoszącej się z gruzów Warszawy.
Styczeń 1945 r. Warszawa w gruzach.
On – Leon Zarzeczny, stroiciel fortepianów. Każdy kikut kamienicy, każde wejście do kanału, każdy krzyż przypomina mu o powstańczych walkach. Próbuje budować swoje życie w nowej rzeczywistości. Jednocześnie szuka bliskich. Ocaleli?
Ona - Ewa Lerska. Niesie pamięć zsyłki do Kazachstanu i służby wojskowej w armii generała Berlinga. Dla niej wojna trwa nadal. Za wschodnią granicą została jej mała córeczka. Do czego może posunąć się matka, by odzyskać dziecko?
Trudna powojenna codzienność kobiety i mężczyzny, których połączył przypadek.
A w tle odradzająca się Warszawa. Portret ludzi i miejsc naszkicowany przez autorkę na podstawie wspomnień świadków odbudowy stolicy. Profesor Jan Zachwatowicz, Olgierd Straszyński, Andrzej Panufnik, Jerzy Waldorff… Pierwsza kawiarnia Mieczysława Fogga przy Marszałkowskiej 119, Teatr Malickiej, budowa Trasy W-Z…
„Gruzowisko” Aleksandry Katarzyny Maludy przenosi nas w czasy, straszne i dziwne, które odcisnęły swoje piętno na historii każdej polskiej rodziny, nie tylko warszawiaków. Autorka opowiada o nich tak zajmująco, że nie sposób oderwać się od lektury.
Aleksandra Katarzyna Maludy pisze takie książki, jakie sama chciałaby przeczytać. Jest absolwentką filologii polskiej Uniwersytetu Warszawskiego i pasjonatką historii.
Aleksandra Katarzyna Maludy i Wydawnictwo Szara Godzina zapraszają do czytania. „Gruzowisko” będzie dostępne w księgarniach stacjonarnych i internetowych od 19 marca.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.