Grywalizacja w stylu ESG. Jak motywować i pomagać jednocześnie?
Według raportu TalentLMS „Gamification at Work”, aż 9 na 10 pracowników deklaruje większą produktywność w pracy w sytuacji, w której codzienne czynności zawodowe posiadałyby elementy grywalizacji. To oznacza, że wprowadzenie mechaniki znanej z gier do środowiska zawodowego może znacząco wpłynąć na efektywność i zaangażowanie pracowników. Nie dziwi więc, że niektóre firmy decydują się na wykorzystanie tych innowacyjnych mechanizmów nie tylko w celu zwiększenia lojalności pracowników, ale coraz częściej – do przybliżenia swoim klientom czy użytkownikom wartości wynikających z obranej strategii ESG.
Doskonałym przykładem jest Benefit Systems, firma z certyfikatem społecznej odpowiedzialności BCorp*, która od dwóch dekad w swoim charakterystycznym, sportowym stylu, aktywizuje użytkowników karty MultiSport, których jest w Polsce już 1,3 miliona. To właśnie dla nich od kilku lat organizowana jest Letnia Gra – grywalizacja motywująca do aktywnego stylu życia poprzez zabawę, a także poszerzająca wiedzę na temat korzyści zdrowotnych płynących z regularnej aktywności fizycznej. Aż 97 proc. jej użytkowników w specjalnej ankiecie przyznało także, że regularna aktywność fizyczna ma wpływ na zmniejszenie poziomu stresu w codziennym życiu.
Wzrost zainteresowania grywalizacją
Letnia Gra od lat z powodzeniem angażuje tysiące użytkowników kart MultiSport przekonując, że sport to nie męczący obowiązek w drodze po zdrowie, ale przede wszystkim świetna forma zabawy, wpływająca na lepsze samopoczucie. To właśnie chęć zabawy przekonała co piątego uczestnika Letniej Gry do wzięcia w niej udziału, a dla ponad połowy (53 proc.) zadania związane z aktywnością fizyczną były najciekawszymi w całej grze.
Tegoroczna edycja pobiła rekord – już pierwszego jej dnia do gry dołączyło zdecydowanie więcej graczy, niż w poprzednich edycjach. Łącznie w całej Letniej Grze udział wzięło o 69% użytkowników więcej, niż w 2022 roku. Co piąty uczestnik przyznał, że udział w Letniej Grze stał się dla niego dodatkową motywacją do aktywności sportowej. Przez całe lato akcja skutecznie mobilizowała Polaków do aktywności w partnerskich i własnych obiektach sportowych Benefit Systems, których obecnie jest ponad 4800 w całym kraju. W trakcie dziewięciu tygodni Letniej Gry uczestnicy przeprowadzili łącznie ponad 807 tys. treningów, mając do dyspozycji 40 różnych aktywności dostępnych w ramach karty MultiSport – od zajęć fitness, po siatkówkę plażową, baseny odkryte czy kajaki.
Trenujesz? Punktujesz
Letnia Gra to nie tylko mobilizacja do aktywności poprzez zabawę, ale także możliwość zdobywania atrakcyjnych nagród w zamian za zebrane w grywalizacji punkty. W programie premiowane są różnorodne formy zaangażowania, takie jak odwiedzanie nowych obiektów sportowych, regularność w treningach, uczestnictwo w edukacyjnych quizach oraz lektura specjalistycznych artykułów na temat aktywnego stylu życia.
W tegorocznej edycji, w ramach zbierania punktów na nagrody, gracze mieli również okazję dołączyć do edukacyjnej strefy z kursami online Zaprojektuj Formę. Wraz z MultiSport współtworzą ją doświadczeni eksperci od wellbeingu w ramach 6 kategorii związanych ze zdrowym stylem życia: trening, odchudzanie, zdrowie, zdrowe odżywianie, regeneracja i pierwsze wizyty w obiektach sportowych.
– Doskonale wiemy, że same slogany typu „sport to zdrowie” już nie wystarczą, aby skutecznie zachęcić do regularnego ruchu, dlatego w aktywizacji naszych użytkowników dodatkowo stawiamy na kompleksową edukację w zakresie zdrowego i aktywnego życia. Dzięki Zaprojektuj Formę i dostępnym kursom z praktyczną wiedzą, nasi użytkownicy mogą m.in. dostać gotowe instrukcje, jak bezpiecznie i efektywnie trenować w obiektach, zapoznać się z technikami treningu bez zadyszki, nauczyć się utrzymywać zdrową postawę, zaprojektować własną dietę, poznać techniki udanego snu, a nawet nauczyć się prawidłowo oddychać – mówi Dorota Szostek-Rejowska, Dyrektor Marketingu w Benefit Systems.
Pomaganie poprzez sport
Punkty za aktywność można co roku przekazywać także na cele charytatywne w ramach programu Benefit Systems „Dobry MultiUczynek”. W tegorocznej edycji, dzięki zaangażowaniu i aktywności MultiSportowców, udało się wesprzeć aż trzy fundacje: Atalaya, Senior w Koronie oraz Rozwój Integracja Sport. Uczestnicy Letniej Gry przekazali łącznie 9 milionów punktów, co przekłada się na wsparcie finansowe w wysokości 90 tys. złotych, przydzielone po równo, po 30 tys. złotych, dla każdej z wymienionych fundacji.
- Jesteśmy ogromnie dumni i wdzięczni społeczności MultiSportowców, którzy wykazując się nie tylko aktywnością, ale także hojnością i zaangażowaniem, podjęli szlachetną decyzję o przekazaniu części swoich punktów na cele charytatywne. Zamienimy te punkty na środki finansowe, które trafią bezpośrednio do ich potrzebujących - podsumowuje Dorota Szostek-Rejowska z Benefit Systems.
* w 2018 r. Benefit Systems jako pierwsza spółka publiczna w Europie Środkowo-Wschodniej otrzymała certyfikat B Corp. Do grona firm Benefit Corporation zalicza się organizacje, które w model swojej działalności wpisały zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, angażują się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych, a podstawą ich funkcjonowania jest partnerski i etyczny model współpracy ze wszystkimi swoimi interesariuszami
![STORM i OKAM zapraszają na testy jednośladów Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_466955736,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
STORM i OKAM zapraszają na testy jednośladów
![Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Rewia mody i olimpijskich gadżetów na TikToku](/files/_uploaded/glownekonf_873383248,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Rewia mody i olimpijskich gadżetów na TikToku
![Karate zdrowszą i tańszą alternatywą dla rozwoju dzieci](/files/_uploaded/glownekonf_1772204622,w_197,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Karate zdrowszą i tańszą alternatywą dla rozwoju dzieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto-tam,w_274,_small.jpg)
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.
Nauka
Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie
![](/files/1922771799/sankowski--ai-nieplodnosc-foto,w_133,r_png,_small.png)
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](/files/1922771799/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.