HARDE LIVE: spotkanie z Joanną Kocik, autorką powieści „Basen”
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl
Spotkanie z Joanną Kocik, autorką powieści „Basen”: 31 marca (wtorek) o godz. 17.00 na Instagramie: @hardewydawnictwo
Jeśli chcesz wiedzieć, czy autorka
… odwołuje się do własnych doświadczeń
i przeżyć…
… portretuje ludzi ze swojego otoczenia…
… jest uzależniona od social mediów…
…zaplanowała, kto stoi za śmiercią gwiazdy Instagrama Moniki Kasperowicz, czy też to bohaterowie poprowadzili ją za rękę…
#Zostańwdomu, dołącz do profilu Wydawnictwa Harde na Instagramie i spotkaj się online z Joanną Kocik, uznawaną za nową królową współczesnej polskiej powieści. Autorka co prawda nie zdradzi, czy i kto zabił, ale odpowie na nawet najtrudniejsze pytania dotyczące tematyki książki, warsztatu literackiego i rzeczywistości, w której przyszło nam żyć.
BASEN to powieść obyczajowa, w której wątek kryminalny jest pretekstem do pokazania słodko-gorzkiej rzeczywistości współczesnych trzydziestolatków. W basenie w warszawskim Pałacu Młodzieży zostaje znaleziona martwa popularna influencerka Monika Kasperowicz. Często gościła na łamach mediów, dla których jej zagadkowa śmierć i policyjne śledztwo są łakomym kąskiem. Kiedy media walczą o każdy wykreowany skrawek życia celebrytki, jej przyjaciółki analizują łączące je więzy, wracają wspomnieniami do młodości i wspólnego wyjazdu do Toskanii. Akcja meandruje i kiedy po raz kolejny wydaje się nam, że znamy nazwisko mordercy, zmienia kierunek… „Basen” trzyma w napięciu do ostatniej strony, a puenta – zaskakuje. Patronat nad książką sprawują: Wirtualna Polska, Portal Kryminalny, Granice.pl, Monitor Kulturalny.
JOANNA KOCIK jest redaktorem, dziennikarzem i wydawcą współpracującym z czołowymi polskimi mediami. Ma w portfolio dwa tomiki poetyckie: „Wypatruję samej siebie” i „Kocie skórki”. Jest współautorką tomu opowiadań „5 minut, czyli 23 opowiadania dla zabieganych”, zgłoszonego do Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus 2019. W 2014 roku została finalistką Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania we Wrocławiu.
HARDE LIVE to cykl spotkań z autorami odbywający się w każdy wtorek i czwartek na instagramowym profilu HARDE. Relacją prowadzone są w formie LIVE i każdy czytelnik ma szansę na zadanie pytań autorowi bez konieczności wychodzenia z domu. Kolejne spotkania zapowiadamy na www.facebook.com/hardewydawnictwo
Fot. Maciej Stanik

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.