Komunikaty PR

Historia niezwykłego BOBO FRUTA - jak zmieniał się przez lata

2023-10-03  |  12:00
Biuro prasowe

Przez ponad 50 lat na rynku marka znacząco się rozwinęła i wzbogaciła swoje portfolio o nowe smaki i produkty, a teraz przyszedł czas na kolejne zmiany. Jedna rzecz pozostanie jednak niezmienna – BOBO FRUT stale dba o Maluszki , oferując porcję owoców i warzyw  zamkniętych w charakterystycznej szklanej butelce.

Łyk historii

W samym sercu Rzeszowa, w latach 50. XX wieku, powstał Zakład Przemysłu Owocowo-Warzywnego "Alima". To właśnie tutaj, w 1968 roku, rozpoczęła się produkcja legendarnych soków dla dzieci BOBO FRUT, o smaku jabłko-banan-marchewka. Alima stała się w ten sposób pierwszym w Polsce zakładem z oddziałem produkcji soków i przetworów przeznaczonych specjalnie dla niemowląt i małych dzieci. Od samego początku marka stawiała na jakość i naturalność swoich wyrobów, zdobywając uznanie najmłodszych i ich rodziców. W pierwszym roku produkcji do rodzin w całym kraju trafiło aż 100 tysięcy litrów soku.

Przez lata BOBO FRUT stale się rozwijał, rozszerzając swoją ofertę o nowe smaki i produkty. W 1978 roku rodzice mieli już 41 rodzajów przetworów do wyboru. W tym czasie stały się one towarem deficytowym, ponieważ zapotrzebowanie znacząco przewyższało możliwości produkcyjne rzeszowskiej fabryki. Jednak nikogo to nie zniechęcało. Wręcz przeciwnie, trudności w dostępie do soków BOBO FRUT sprawiały, że stały się one powszechnie pożądanym produktem w polskich domach. Na szczęście teraz każdy rodzic może podzielić się tym wyjątkowym smakiem ze swoim dzieckiem, przenosząc piękno swojego dzieciństwa na kolejne pokolenie.

Smak dzieciństwa

Chwile radości i beztroski, które towarzyszą nam w dzieciństwie, często są powiązane z prostymi, codziennymi rzeczami. Czasem wystarczą ulubione smaki. Jednym z nich jest niezwykły smak produktów BOBO FRUT, który na zawsze pozostanie symbolem tego okresu. Każdy łyk przywołuje wspomnienia głośnych zabaw na podwórku, pikników oraz chwil spędzonych w ramionach bliskich.

Połączenie smaku i nostalgii sprawia, że BOBO FRUT wciąż jest chętnie wybieraną marką dla niemowląt i małych dzieci. Wyjątkowe receptury, oparte na naturalnych składnikach, zapewniają nie tylko doskonały smak, ale także cenne składniki pokarmowe.

Wszystkie nektary BOBO FRUT powstają na bazie przetartych polskich jabłek. Rodzice i Maluszki mogą wybierać spośród 7 smaków: Jabłko- marchew; Jabłko- banan-marchew; Jabłko-morela; Jabłko-truskawka; Jabłko-gruszka; Jabłko-banan-malina oraz Jabłko-mango-brzoskwinia. To nie wszystko - BOBO FRUT to także owoce i warzywa w postaci musów w tubkach: dla maluszków po 6. miesiącu (Jabłko, morela, marchewka; Jabłko, banan, marchewka; Jabłko, marchewka, dynia oraz Jabłko, gruszka) i większe porcje dla dzieci po 1. roku (Jabłko, owoce leśne; Jabłko, brzoskwinia oraz Jabłko, morela).

Staranna receptura

Proces produkcji BOBO FRUT opiera się na wieloletnim doświadczeniu. Aby zapewnić wysoką jakość,  stosowana jest tradycyjna metoda pasteryzacji, przypominającą domowe wekowanie. Owoce i warzywa są starannie kontrolowane, a niektórzy dostawcy współpracują z marką od samego początku jej istnienia. Jabłka, z których powstają przekąski BOBO FRUT pochodzą z regionu Nowego Sącza i Kazimierza Dolnego, a marchewki dostarczane są z okolic Hrubieszowa. Gruszki dojrzewają na słonecznych polach południowej Europy, w Hiszpanii i Włoszech, natomiast banany pochodzą z plantacji w Ameryce Środkowej.

BOBO FRUT NIE Z KONCENTRATU

Nektary BOBO FRUT NIE Z KONCENTRATU składają się z przecierów owocowych i warzywnych, z dodatkiem witaminy C i wody, co nadaje im gładką i płynną konsystencję.  Nie zawierają dodatku cukru - swoją słodycz zawdzięczają naturalnie występującym cukrom pochodzącym z owoców i warzyw, które tworzą recepturę. Dzięki temu, dziecko, poznając nowe produkty BOBO FRUT oswaja się ze smakiem różnych owoców i warzyw oraz ich naturalną słodyczą. Wszystko to sprawia, że BOBO FRUT nie z koncentratu jest odpowiedni również jako przekąska między głównymi posiłkami, która dodatkowo nawodni Maluszka.

BOBO FRUT dostosowuje się do oczekiwań konsumentów, jednak nasze priorytety się nie zmieniają – wciąż chcemy budować dobre nawyki żywieniowe u dzieci. Dbamy, by rodzice i ich pociechy znajdowali w naszych produktach dokładnie to, czego szukają: delikatnie przetarte, wysokiej jakości owoce i warzywa; specjalnie dla najmłodszych i trochę większych odkrywców z natury. – mówi Ewelina Poźniak, Specjalistka ds. Żywienia i Komunikacji Nestlé Nutrition.

Nowa twarz BOBO FRUTA

Przez ponad 50 lat istnienia marki, BOBO FRUT był stale udoskonalany. Na przestrzeni tego czasu powstało bogate portfolio produktów o różnorodnych smakach. Obecnie klienci mogą wybierać spośród musów i nektarów. W tym czasie zmieniały się także etykiety. Już dziś możemy poznać nowe, odświeżone logo marki. Teraz, w zależności od produktu, nowy brand hero może zmieniać swój wygląd i reprezentować różne dzieci. Decyzja o zmianie logotypu i oprawy graficznej jest ważnym krokiem w dynamicznym rozwoju marki oraz dowodem na to, że firma odpowiada na zmieniające się potrzeby swoich klientów.

BOBO FRUT to marka kultowa, obecna na polskim rynku już od lat. Nowy design zdecydowanie odświeża wizerunek, budując atrakcyjność i wyróżnialność na półce, a jednocześnie jest spójny z korzeniami marki – mówi Anna Lipińska, Product Managerka BOBO FRUT.

Teraz wszystkie produkty BOBO FRUT można zakupić bezpośrednio na stronie programu dla rodziców Nestle Baby&me w zakładce SKLEP.

Szczegółowych informacji udziela

Ewelina Poźniak

Specjalistka ds. Żywienia i Komunikacji Nestlé Nutrition

tel. +48 660 630 290

e-mail: ewelina.pozniak@pl.nestle.com

Ważna informacja. Gdy maluszek przyjdzie na świat, najlepszym dla niego sposobem żywienia jest karmienie piersią. Mleko mamy zapewnia zbilansowaną dietę i chroni przed chorobami. W pełni popieramy zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące wyłącznego karmienia piersią przez pierwsze sześć miesięcy życia dziecka. Po tym okresie należy rozpocząć wprowadzanie żywności uzupełniającej o odpowiedniej wartości odżywczej przy jednoczesnej kontynuacji karmienia piersią do ukończenia przez dziecko 2 lat. Zdajemy sobie też sprawę z tego, że nie zawsze rodzice mogą karmić swoje dziecko mlekiem mamy. Zachęcamy do skonsultowania sposobu żywienia dziecka ze specjalistą ochrony zdrowia. Jeśli zdecydowaliście, że Wasze dziecko nie będzie karmione piersią, powinniście pamiętać, że ta decyzja jest trudna do odwrócenia - rozpoczęcie częściowego dokarmiania butelką spowoduje zmniejszenie ilości wytwarzanego mleka. Rezygnacja z karmienia piersią niesie ze sobą konsekwencje socjalne i finansowe, które należy wziąć pod uwagę. Jeśli zdecydowaliście, że maluszek będzie karmiony piersią, przypominamy, że prawidłowe zbilansowanie jadłospisu mamy jest bardzo istotne. Jej zdrowa dieta w czasie ciąży i po porodzie pomaga gromadzić składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego przebiegu ciąży, przygotowuje do okresu laktacji i pomaga ją utrzymać. Dzieci rozwijają się w różnym tempie, dlatego czas wprowadzenia posiłków uzupełniających należy skonsultować z lekarzem lub położną. Aby uniknąć ryzyka dla zdrowia ważne jest, by żywność dla dziecka przygotowywać, stosować i przechowywać zawsze zgodnie z informacją na opakowaniu.

O Nestlé Polska S.A.

Nestlé Polska S.A. to, należący do grona liderów, producent m.in. produktów dla niemowląt i małych dzieci. W portfolio firmy znajdują się m.in. mleka następne, kleiki, kaszki, dania w słoiczkach, soki i nektary, deserki, przekąski i suplementy diety dostępne pod markami NAN 2, LITTLE STEPS 2, Gerber, Gerber Organic, Nestlé, BOBO FRUT, Yogolino, Sinlac czy NANCARE. Naszym celem jest nie tylko wspomagać rodziców w trosce o żywienie i zdrowie ich dzieci, ale także edukować ich w zakresie znaczenia diety dla prawidłowego rozwoju i wzrostu maluchów oraz zasad jej właściwego bilansowania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała! Biuro prasowe
2024-08-01 | 13:55

Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała!

FestiwaLove wakacje w Atrium Biała wciąż trwają! Przed nami pięć festiwalowych spotkań, a każde z nich poświęcone innej tematyce, związanej z różnymi wydarzeniami. Zapraszamy
Dziecko Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto
2024-07-31 | 12:15

Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto

Mimo że za nami dopiero półmetek tegorocznych wakacji, już teraz warto zacząć zastanawiać się nad stopniowym kompletowaniem szkolnej wyprawki. Jak pokazują badania, 9 na 10
Dziecko Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady
2024-07-30 | 17:00

Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady

Mleko mamy to naturalny i najzdrowszy pokarm zapewniający noworodkowi wszystkie składniki odżywcze niezbędne dla jego prawidłowego wzrostu i rozwoju. Jednak dla wielu kobiet karmienie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.