IKEA Kraków wspiera zbiórkę darów dla Białorusinów kształcących się w Polsce

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Udział IKEA Kraków w akcjach pomocowych to już tradycja. Tym razem szwedzka marka włączyła się w zbiórkę żywności i artykułów szkolnych dla białoruskich uczniów oraz studentów objętych Programem Stypendialnym im. Konstantego Kalinowskiego, którą zainicjowało niedawno otwarte Centrum Wielokulturowe. Akcja potrwa do 31 sierpnia.
Wsłuchując się w potrzeby najbliższego otoczenia, jak i dostrzegając problemy skali ogólnokrajowej oraz międzynarodowej, IKEA Kraków postanowiła włączyć się w zbiórkę żywności i artykułów szkolnych dla białoruskich uczniów oraz studentów kształcących się w Polsce. W związku z represjami politycznymi, które mają miejsce tuż za naszą wschodnią granicą, tysiące z nich zostało pozbawionych możliwości dalszej edukacji w swym rodzimym kraju. Dzięki Programowi Stypendialnemu im. Konstantego Kalinowskiego mogą nadal uczyć się i studiować, tym razem na terenie kraju nad Wisłą.
- Intencją IKEA jest wspieranie grup i jednostek znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej. Poprzez współpracę z lokalnymi partnerami jesteśmy w stanie nie tylko szybko zdiagnozować problem oraz skutecznie go rozwiązać, ale przede wszystkim tworzymy sieć wzajemnego wsparcia i porozumienia miejscowych społeczności – mówi Judyta Rozmus, Koordynatorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Kraków. Mam nadzieję, że zebrane w ramach akcji artykuły spożywcze i materiały szkolne zwiększą stabilność finansową młodych Białorusinów kształcących się w placówkach oświatowych oraz na uczelniach wyższych w Krakowie. Prawo do edukacji w sprzyjających jej warunkach to podstawowa potrzeba dzieci, młodzieży i studentów. Cieszę się, że wraz z IKEA możemy przyczynić się do jej zaspokojenia – dodaje.
W szczególnie ciężkim położeniu znaleźli się uczniowie i studenci, którzy przez okres wakacji nie mogą pobierać skromnego stypendium, stanowiącego ich jedyne źródło utrzymania się w naszym kraju. W toku procedur otrzymania ochrony międzynarodowej, białoruscy studenci nie są także prawnie upoważnieni do podjęcia zatrudnienia czy wyjazdu poza granice Polski. Zauważając powagę sytuacji, znana ze swojej działalności na rzecz lokalnej społeczności oraz walki z nierównościami społecznymi i wykluczeniem, IKEA postanowiła wesprzeć inicjatywę Centrum Wielokulturowego w Krakowie. Na terenie sklepu stacjonarnego szwedzkiej marki, tuż za linią kas, zostały umieszczone specjalne pojemniki, w których klienci w godzinach otwarcia obiektu mogą zostawiać dary, tj.: żywność – produkty suche i te o długim okresie ważności oraz materiały szkolne – zeszyty, długopisy, artykuły plastyczne, piórniki czy tornistry. Przybory będzie można nabyć bezpośrednio na miejscu. Aby jeszcze mocniej zaangażować się w projekt, IKEA zdecydowała się również przeprowadzić dodatkową zbiórkę wśród swoich pracowników. Przypominamy, że zbiórka prowadzona jest także na terenie Centrum Wielokulturowego przy al. Daszyńskiego 22.
- Krakowianie już nie raz okazali wsparcie osobom uciekającym przed prześladowaniem. Teraz ta pomoc jest szczególnie ważna, gdyż chodzi o osoby młode, aktywne, które chcą się kształcić i być impulsem do pozytywnej społecznej zmiany. Do tego potrzebują naszego wsparcia - mówi Anna Wilczyńska, członkini zespołu Centrum Wielokulturowego. - Serdecznie zapraszamy do włączenia się w akcję wsparcia dla uczniów i uczennic oraz studentów z Białorusi przekazując pakowaną żywność z długą datą ważności (np. makarony, kasze, ryż, konserwy itd.) oraz artykuły szkolne dla dzieci zarówno w sklepach IKEA, jak również siedzibie Centrum Wielokulturowego w Krakowie - dodaje.
Projekt wspierają także: Centrum Pomocy Prawnej im. Haliny Nieć, Laboratorium Pokoju – Salam Lab, Internationaler Bund Polska oraz Punkt Informacyjny dla Obcokrajowców w Krakowie.
“Zbiórka żywności i materiałów szkolnych dla Białorusinów w Krakowie" została zarejestrowana pod numerem "2021/1862/OR" na portalu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Link do indywidualnej zbiórki: https://tiny.pl/9gbjq

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.