Komunikaty PR

inkBOOK: Pozytywne skutki izolacji, czyli jak pandemia sprzyja czytaniu

2020-05-22  |  11:00
Biuro prasowe

Wrocławski producent czytników e-książek z serii inkBOOK od momentu wprowadzenia w Polsce obostrzeń związanych z przemieszczaniem i gromadzeniem się notuje fantastyczne wzrosty sprzedaży swoich urządzeń – na początku pandemii sięgające nawet 370%. „Nie obawiamy się jednak, że wraz z luzowaniem ograniczeń sprzedaż radykalnie spadnie – mimo stopniowego otwierania kraju wciąż utrzymuje się na zadowalającym poziomie i mamy nadzieję, że ten trend zostanie z nami na dłużej” – mówi Paweł Horbaczewski, założyciel i prezes spółki Arta Tech, będącej właścicielem marki czytników inkBOOK.


Kluczowe tendencje dot. e-czytania w okresie pandemii koronawirusa w Polsce, widoczne w statystykach firmy inkBOOK:

  • 370% - o tyle wzrosła sprzedaż czytników inkBOOK w pierwszych tygodniach pandemii,
  • 500% - o tyle zwiększyła się liczba aktywacji wersji testowych usług abonamentowych dostępnych na czytnikach inkBOOK.
  • 200% - tyle wyniósł średni wzrost sprzedaży tradycyjnych ebooków w pierwszych tygodniach pandemii.

W czasie pandemii ludzie z całego świata zaczęli chętniej sięgać nie tylko po gry, seriale czy muzykę – jednym z nielicznych pozytywnych jej skutków był również masowy powrót do czytania. Dostęp do klasycznych papierowych książek były w pierwszych dniach nowej rzeczywistości mocno utrudniony (częściowo wciąż jest, w związku z ograniczeniami w handlu) i dlatego wiele osób, które do tej pory raczej sceptycznie podchodziły do e-książek i e-czytników, zdecydowało się jednak dać im szansę. Tym bardziej, że e-czytnik – pozwalający na błyskawiczne kupowanie i pobieranie książek online, bez wychodzenia z domu, długotrwałego poszukiwania ulubionej/nowej lektury – sprawdzał się w realiach „pandemicznych” idealnie.

Zjawisko to natychmiast można było zaobserwować również w statystykach sprzedaży firmy inkBOOK – w pierwszych tygodniach izolacji sprzedaż jej czytników (m.in. modeli inkBOOK Prime HD czy inkBOOK Explore) wzrosła o 370%, w porównaniu z poprzednimi tygodniami. „Od dnia 0 obserwowaliśmy gwałtowny wzrost nie tylko samej sprzedaży, ale również zainteresowania ze strony klientów – liczba internautów odwiedzających naszą stronę, fanów podejmujących różne aktywności na naszych profilach w mediach społecznościowych czy bezpośrednich zapytań do firmy rosła niemalże wykładniczo” – komentuje Paweł Horbaczewski, CEO inkBOOK. „Oczywiście, z czasem sytuacja się nieco ustabilizowała, ale wciąż widzimy wyraźną tendencję wzrostową” – dodaje.

Czytanie na abonament

Kluczowym trendem, który można było również zaobserwować podczas pandemii, było docenienie przez polskich czytelników abonamentowego modelu dostępu do treści „czytanych” – tego samego, z którego masowo korzystamy oglądając filmy czy słuchając muzyki. Z poziomu czytników inkBOOK użytkownicy mogą obecnie bezpośrednio (tzn. bez konieczności używania komputera do zamawiania i pobierania treści) korzystać z kilku różnych serwisów oferujących książki i czasopisma, które de facto zapewniają wygodny dostęp do większości pozycji wydawanych na polskim rynku. Mowa tu o: Legimi i Publio.

„To wygodny model, w ramach którego za stałą miesięczną opłatę mamy stały dostęp do ogromnej biblioteki treści, z których możemy korzystać właściwie bez ograniczeń. Popularność tych usług – w każdym razie na czytnikach inkBOOK – w czasie pandemii wzrosła ogromnie. Na samym początku liczba aktywacji wersji testowych dostępnych na naszej platformie aplikacji wzrosła pięciokrotnie. Oczywiście, jest to w pewnym sensie skorelowane z rosnącą sprzedażą tych urządzeń – ale nie tylko. Ewidentnie widoczne było, że usługi aktywowane były również przez osoby, które nasze czytniki posiadały od dawna, jednak do tej pory z jakiegoś względu nie decydowały się na korzystanie z usług abonamentowych” – mówi Paweł Horbaczewski. Większość użytkowników, którzy zaczęli korzystać z nowych e-usług deklaruje ich utrzymanie nawet po likwidacji wszelkich obostrzeń i jak wynika z badań GWI „Coronavirus Research, April 2020, Media Consumption and Sport” jest to trend w skali globalnej.

Będziemy czytali więcej?

Wydarzenia ostatnich tygodni dają coraz więcej nadziei, że większość obostrzeń zostanie zniesionych – wydaje się jednak, że marzec i kwiecień 2020 r. mogą trwale zmienić polskie nawyki związane z czytaniem. Mimo że od pewnego czasu dostęp do klasycznych książek jest już znacznie łatwiejszy, inkBOOK wciąż odnotowuje stabilny wzrost sprzedaży swoich urządzeń. „Ten rok jest zdecydowanie inny niż poprzednie – widzimy, że nasze czytniki stały się chętnie wybieranym prezentem komunijnym, na dzień kobiet, dzień matki, urodziny itp.” – wyjaśnia CEO inkBOOK - „Miejmy nadzieję, że ten trend się utrzyma i całe to zamieszanie będzie miało choć jeden pozytywny aspekt – masowy powrót Polaków do czytania. W dowolnej postaci, na dowolnym urządzeniu i w dowolnym modelu”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka Jutro w Chorzowie rusza Port Poetycki. Przyjedzie niemal 100 autorów i autorek Biuro prasowe
2024-09-20 | 01:00

Jutro w Chorzowie rusza Port Poetycki. Przyjedzie niemal 100 autorów i autorek

Można tu posłuchać wierszy i przeczytać je na wielkiej scenie. To największe wydarzenie poetyckie na Górnym Śląsku! Już w sobotę, 21 września, do Chorzowa zjadą poeci i poetki z
Książka Premiera książki Być żoną po raz drugi #porozwodzie
2024-09-19 | 12:00

Premiera książki Być żoną po raz drugi #porozwodzie

11 września w Warszawskim Domu Technika NOT odbył się wieczór autorski Olgi B. Pietrzak połączony z premierą jej debiutanckiej książki Być żoną po raz drugi
Książka Być żoną po raz drugi #porozwodzie - wieczór autorski i premiera debiutanckiej
2024-09-10 | 14:00

Być żoną po raz drugi #porozwodzie - wieczór autorski i premiera debiutanckiej

W środę 11 września w Warszawskim Domu Technika NOT odbędzie się wieczór autorski Olgi B. Pietrzak, połączony z premierą jej debiutanckiej książki Być żoną po raz drugi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Rośnie zapotrzebowanie na dietetyków. Przekłada się to na rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem

Ostatnie lata przyniosły duży rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem człowieka i dietetyką. Zapotrzebowanie na ekspertów w tych dziedzinach rośnie przede wszystkim ze względu na większą świadomość społeczną na temat wpływu diety na zdrowie i życie. A Polacy wciąż najbardziej ufają poradom żywieniowym właśnie ze strony lekarzy i dietetyków. Nowe kadry są potrzebne także producentom żywności i placówkom edukacyjnym, np. do prowadzenia edukacji zdrowotnej, nowego obowiązkowego przedmiotu w szkołach, a także w rozwoju dziedziny sprofilowanego żywienia.

Psychologia

Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej

Aktor z dumą przyznaje, że robi niesamowite wyniki na rowerze szosowym. Nie wyobraża już sobie życia bez dwóch kółek i w każdą trasę wyjeżdża spokojny, bo umie sam naprawić większość usterek. Piotr Zelt preferuje aktywny styl życia, bo jak podkreśla – sport pomaga mu zachować dobrą kondycję, pozwala pozbyć się stresu i poprawia samopoczucie. Od wielu lat uprawia windsurfing, narciarstwo alpejskie, a także gra w hokeja.