Komunikaty PR

Interaktywny komiks ,,Pan(aka)demia” i wystawa plenerowa w Galerii Bronowice

2021-10-22  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Galeria Bronowice gości obecnie dwie wystawy czasowe: Komiks ,,Pan(aka)demia” oraz ,,Muzeum po sąsiedzku – Prądnik Biały”. Pierwsza z nich, interaktywna opowieść graficzna to rezultat pracy twórczej niemal trzydziestu rysowników, malarzy i grafików Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, którzy  podzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z pandemią. Druga z ekspozycji prezentuje zagadnienia związane z przestrzenią geograficzną i najważniejszymi procesami historycznymi dzisiejszej Dzielnicy IV.

Komiksowa rzeczywistość

Globalna pandemia i przymusowy lockdown uniemożliwiły nam dostęp do tradycyjnie pojmowanej kultury. Jednak wielu twórcom udało się przekuć ten niesprzyjający czas w źródło inspiracji i niewyczerpanych pokładów kreatywności. Obdarzeni wyjątkową wyobraźnią i wrażliwością na otaczającą nas rzeczywistość, artyści sięgnęli po swoje narzędzia pracy, dzieląc się z otoczeniem swoimi refleksjami, obawami, ale także pozytywną energią i solidną dawką humoru. Interaktywna forma komiksu ,,Pan(aka)demia” przekształciła wypowiedź jednego autora w wielogłos kilku współtwórców. Każdy artysta stworzył jedną kartkę opowieści graficznej, a następnie mianował kolejnego do kontynuacji rysunku. Powstały w ten sposób projekt odwołuje się do tematu pandemii zarówno w sposób dosłowny i osobisty, jak i metaforyczny oraz abstrakcyjny. Zorganizowana przez Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie wystawa jest czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 15:00-21:00 oraz w soboty, w godz. 09:00-21:00. Komiks można podziwiać do 30 października w Galerii ASP Bronowice (ul. Stawowa 61, poziom +1).

- Artyści i kuratorzy wystaw jak nikt inny mają świadomość, że nawet najbardziej przyciągające uwagę wirtualne wydarzenia nie są w stanie zastąpić osobistego kontaktu z dziełem sztuki. Z tego powodu niezmiernie cieszymy się, że Galeria ASP Bronowice mogła wznowić swoją działalność po pandemicznych zawirowaniach, a organizowane przez nas wystawy cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem naszych klientów. Inspirowany obecną sytuacją komiks ,,Pan(aka)demia” to nie tylko innowacyjna formuła opowieści graficznej, ale przede wszystkim kreatywny sposób ujęcia wzajemnie przenikających się, różnorodnych doświadczeń wielu artystów w sztukę. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia wystawy - mówi Aleksandra Mańka, Dyrektor Galerii Bronowice.

Tożsamość w sztuce, czyli wystawa plenerowa o Prądniku Białym

Jak historia dzisiejszej Dzielnicy IV przeplata się z dziejami Krakowa? Jakimi symbolami i tradycjami wyróżnia się ta część miasta? Czym jest tożsamość ,,białoprądniczan”? Odpowiedzi na te i inne pytania można poznać w trakcie wystawy plenerowej pt. ,,Muzeum po sąsiedzku – Prądnik Biały”. Ekspozycja ukazuje dzielnicę zarówno z perspektywy nieistniejącej już osady, podkreślając jej walory etnograficzne, jak i współczesnej, tętniącej życiem kulturalnym przestrzeni – spoiwa dla lokalnej wspólnoty. Wydarzenie adresowane jest do mieszkańców Białego Prądnika, a także osób zainteresowanych przeszłością i teraźniejszością Krakowa, turystów pragnących lepiej poznać historię miasta, artystów, pedagogów czy naukowców. Wystawę można podziwiać w strefie sportowej przed Galerią Bronowice do 15 listopada. Organizatorem ekspozycji jest Muzeum Historyczne Miasta Krakowa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.