Interaktywny komiks ,,Pan(aka)demia” i wystawa plenerowa w Galerii Bronowice
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Galeria Bronowice gości obecnie dwie wystawy czasowe: Komiks ,,Pan(aka)demia” oraz ,,Muzeum po sąsiedzku – Prądnik Biały”. Pierwsza z nich, interaktywna opowieść graficzna to rezultat pracy twórczej niemal trzydziestu rysowników, malarzy i grafików Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, którzy podzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z pandemią. Druga z ekspozycji prezentuje zagadnienia związane z przestrzenią geograficzną i najważniejszymi procesami historycznymi dzisiejszej Dzielnicy IV.
Komiksowa rzeczywistość
Globalna pandemia i przymusowy lockdown uniemożliwiły nam dostęp do tradycyjnie pojmowanej kultury. Jednak wielu twórcom udało się przekuć ten niesprzyjający czas w źródło inspiracji i niewyczerpanych pokładów kreatywności. Obdarzeni wyjątkową wyobraźnią i wrażliwością na otaczającą nas rzeczywistość, artyści sięgnęli po swoje narzędzia pracy, dzieląc się z otoczeniem swoimi refleksjami, obawami, ale także pozytywną energią i solidną dawką humoru. Interaktywna forma komiksu ,,Pan(aka)demia” przekształciła wypowiedź jednego autora w wielogłos kilku współtwórców. Każdy artysta stworzył jedną kartkę opowieści graficznej, a następnie mianował kolejnego do kontynuacji rysunku. Powstały w ten sposób projekt odwołuje się do tematu pandemii zarówno w sposób dosłowny i osobisty, jak i metaforyczny oraz abstrakcyjny. Zorganizowana przez Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie wystawa jest czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 15:00-21:00 oraz w soboty, w godz. 09:00-21:00. Komiks można podziwiać do 30 października w Galerii ASP Bronowice (ul. Stawowa 61, poziom +1).
- Artyści i kuratorzy wystaw jak nikt inny mają świadomość, że nawet najbardziej przyciągające uwagę wirtualne wydarzenia nie są w stanie zastąpić osobistego kontaktu z dziełem sztuki. Z tego powodu niezmiernie cieszymy się, że Galeria ASP Bronowice mogła wznowić swoją działalność po pandemicznych zawirowaniach, a organizowane przez nas wystawy cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem naszych klientów. Inspirowany obecną sytuacją komiks ,,Pan(aka)demia” to nie tylko innowacyjna formuła opowieści graficznej, ale przede wszystkim kreatywny sposób ujęcia wzajemnie przenikających się, różnorodnych doświadczeń wielu artystów w sztukę. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia wystawy - mówi Aleksandra Mańka, Dyrektor Galerii Bronowice.
Tożsamość w sztuce, czyli wystawa plenerowa o Prądniku Białym
Jak historia dzisiejszej Dzielnicy IV przeplata się z dziejami Krakowa? Jakimi symbolami i tradycjami wyróżnia się ta część miasta? Czym jest tożsamość ,,białoprądniczan”? Odpowiedzi na te i inne pytania można poznać w trakcie wystawy plenerowej pt. ,,Muzeum po sąsiedzku – Prądnik Biały”. Ekspozycja ukazuje dzielnicę zarówno z perspektywy nieistniejącej już osady, podkreślając jej walory etnograficzne, jak i współczesnej, tętniącej życiem kulturalnym przestrzeni – spoiwa dla lokalnej wspólnoty. Wydarzenie adresowane jest do mieszkańców Białego Prądnika, a także osób zainteresowanych przeszłością i teraźniejszością Krakowa, turystów pragnących lepiej poznać historię miasta, artystów, pedagogów czy naukowców. Wystawę można podziwiać w strefie sportowej przed Galerią Bronowice do 15 listopada. Organizatorem ekspozycji jest Muzeum Historyczne Miasta Krakowa.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.