Ipsos dla Huawei: Ponad 50% Polaków chce poprawić kondycję fizyczną
Ponad połowa Polaków przyznaje, że w czasie pandemii odłożyła na później realizację planów, w tym również tych związanych z poprawą swojej kondycji fizycznej. Po miesiącach spędzonych w domu, aż 60% badanych czuje potrzebę pracy nad swoim zdrowiem fizycznym. Jak wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei, aż 44% badanych wierzy, że smartwatch lub opaska sportowa może pomóc im osiągnąć ten cel, czyli zrzucić zbędne kilogramy lub poprawić kondycję.
Badanie zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w sierpniu 2021 roku. Badanie zostało przeprowadzone w 10 krajach, w Polsce, Austrii, Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Grecji, Węgrzech, Rumunii, Serbii i Turcji na grupie reprezentatywnej.
Pilna potrzeba poprawy stanu zdrowia
Obostrzenia i restrykcje związane z pandemią, szczególnie ograniczenie aktywności fizycznej, wywołały szereg negatywnych skutków. Po miesiącach pandemii Polacy chcą skupić się na poprawie swojego stanu zdrowia. Aż 54% badanych zamierza wykonać rutynowe badania (krwi, ciśnienia), a 52% Polaków wybiera się lekarza, by dokładnie ocenić swój ogólny stan zdrowia. Z kolei 41% deklaruje, że zamierza zrzucić zbędne kilogramy, których, według badania Ipsos, przybyło Polakom średnio 6,4 kg.
Sportowy powrót do formy
Ponad 70% Polaków wskazuje zwiększenie regularnej aktywności fizycznej jako ich sposób na poprawę stanu zdrowia, 66% uważa, że konieczna jest utrata wagi, a 62% badanych uważa, że sposobem na powrót do formy jest podejmowanie sportowych aktywności, takich jak wycieczki rowerowe czy spacery po górach. Wśród najpopularniejszych aktywności fizycznych, które już podejmują Polacy znalazły się właśnie spacery - aż 70% badanych wymieniło je jako ulubioną formę aktywnego spędzania czasu i jazda na rowerze – na tę aktywność postawiło 58% biorących udział w badaniu Ipsos.
Sposobem na zbudowanie dobrych nawyków i utrzymanie regularności treningów, według prawie 40% Polaków, jest korzystanie ze smartwatcha lub opaski sportowej. Zakupem nowych urządzeń tego typu najmocniej interesują się rodzice z dziećmi i mężczyźni (w obu tych grupach chęć zakupu smartwatcha lub opaski sportowej zadeklarowało aż 46% badanych). Najnowsze smartwatche Huawei wyposażone są w szereg funkcji, które mogą pomóc z powrocie do formy i zadbaniu o zdrowie – zarówno to psychiczne, jak i fizyczne. Urządzenia pozwalają monitorować poziom stresu, jakość snu, a także zadbać o kondycję, dzięki licznym trybom sportowym pozwalającym dopasować trening do własnych preferencji, a także funkcji liczenia kalorii, mierzenia tętna czy zapisywania i analizowania wyników w aplikacji Huawei Zdrowie.
Na początku listopada Huawei wprowadził do sprzedaży w Polsce nową serię smartwatchy Huawei Watch GT 3 w wersji 46 mm i 42 mm. Nowe, inteligentne zegarki wyróżniają się uniwersalnym, stylowym designem, długim czasem pracy na jednym ładowaniu oraz ulepszonymi funkcjami monitorującymi zdrowie.
Jak poprawić swoje bezpieczeństwo w Internecie?
Druk personalizowany: klucz do budowania wyjątkowych doświadczeń klientów
melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.