Komunikaty PR

Inteligentne technologie wsparciem dla łańcuchów dostaw

2021-07-29  |  12:00

Pandemia wywarła ogromny wpływ na globalne łańcuchy dostaw. Doprowadziło to między innymi do poważnych zmian w funkcjonowaniu sektora logistycznego, a same firmy przekonały się, jak ważne jest wsparcie technologii dla usprawnienia i efektywnego zarządzania przepływem towarów. W odpowiedzi na nowe wyzwania biznesowe Lexmark przedstawił rozwiązania technologiczne, które mają na celu odciążyć łańcuchy dostaw i zoptymalizować procesy.

Pandemia wpłynęła nie tylko na nawyki pracy i interakcje społeczne, ale też znacząco zmieniła zwyczaje zakupowe konsumentów. Zakupy w Internecie już wcześniej zyskiwały na popularności, ale wytyczne dotyczące pozostawania w domu przyspieszyły ich wykorzystanie jako kanału sprzedaży. Klienci, którzy do tej pory nie byli przyzwyczajeni do zakupów online, preferując wizyty w sklepach tradycyjnych, zostali niejako do nich zmuszeni. Pandemia spowodowała też, że ludzie zaczęli spędzać większą część dnia w domu, co spowodowało konsumpcję „rzeczy”, zamiast doświadczeń. Ta zwiększona konsumpcja wywarła ogromną presję na łańcuchy dostaw.

Śledzenie RFID

Ważną częścią sprawnego funkcjonowania logistyki jest odpowiednia kontrola nad zasobami. Dla skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw kluczowa jest możliwość śledzenia produktów lub przesyłek w trakcie transportu. Jednym z rozwiązań są urządzenia śledzące GPS, ale nie zawsze się one sprawdzają – są drogie i nieopłacalne w przypadku sporadycznej wysyłki pojedynczego towaru.

Istnieje bardziej efektywna i tańsza technologia identyfikacji radiowej (Radio Frequency Identification, RFID). Wykorzystuje ona fale radiowe do przesyłania danych między mikroukładem a urządzeniem odczytującym, umożliwiając tym samym identyfikację i śledzenie obiektów. Ze względu na bardzo konkurencyjne koszty i niezawodność, technologia RFID ma ogromny potencjał do wykorzystania w łańcuchach dostaw.

Przesyłanie danych poprzez znaczniki RFID jest idealnym rozwiązaniem do śledzenia towarów i przesyłek. W porównaniu do kodów kreskowych, etykiety RFID pozwalają na przechowywanie znacznie większej ilości informacji. Ponadto, dane z nich można odczytywać zdalnie na odległość nawet do 12 metrów, a towary skanować masowo. Oznacza to wydajność – przygotowanie całej palety produktów oznaczonych RFID za jednym razem. Co więcej, towarom nadawane są indywidualne kody identyfikacyjne, za pomocą których można śledzić poszczególne produkty i aktualizować ich lokalizację w kluczowych momentach transportu: gdy opuszczają fabrykę, trafiają do kontenera, docierają do magazynu portowego aż w końcu są odbierane przez dystrybutora.

Lexmark RFID Laser Printing dla produkcji

Dzięki tym zaletom znakowanie RFID zyskuje coraz większą popularność w całym sektorze logistyki i transportu. Dzisiejsza technologia identyfikacji radiowej zazwyczaj zakłada drukowanie dokumentów i etykiet z jednego urządzenia i programowanie tagów na innym. Istnieją natomiast rozwiązania uniwersalne, jak na przykład Lexmark RFID Laser Printing dla produkcji, które polega na połączeniu czytnika RFID i drukarki laserowej w jedno urządzenie. Drukowanie znaczników RFID na drukarce biurowej jest opłacalnym i łatwym do wdrożenia sposobem na śledzenie pojedynczych przedmiotów, lub przesyłek zbiorowych w całym łańcuchu dostaw. Takie rozwiązanie pozwala na sprawne i efektywne zarządzanie procesem, eliminację błędów i niedopasowań. W ten sposób, za pomocą jednego urządzenia drukującego, można szybko i oszczędnie kodować i drukować rachunki, faktury oraz etykiety RFID Global Transport. Same układy RFID nadają się do ponownego użytku. Można je odzyskiwać, a następnie ponownie drukować i kodować tyle razy, ile trzeba. Ponadto, takie urządzenie może z łatwością wydrukować kody kreskowe do natychmiastowego wyświetlania informacji wizualnych, o ile są one potrzebne.

Niestandardowe rozwiązania w zakresie druku mogą łączyć możliwości formularzy elektronicznych, druku kolorowego i nośników specjalnych w jednym kolorowym urządzeniu laserowym lub wielofunkcyjnym – mówi Piotr Żarczyński, Technology Specialist, Lexmark Polska. – Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić kompleksowe technologiczne wsparcie dla całego łańcucha dostaw naszych klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.