Inteligentne technologie wsparciem dla łańcuchów dostaw
Pandemia wywarła ogromny wpływ na globalne łańcuchy dostaw. Doprowadziło to między innymi do poważnych zmian w funkcjonowaniu sektora logistycznego, a same firmy przekonały się, jak ważne jest wsparcie technologii dla usprawnienia i efektywnego zarządzania przepływem towarów. W odpowiedzi na nowe wyzwania biznesowe Lexmark przedstawił rozwiązania technologiczne, które mają na celu odciążyć łańcuchy dostaw i zoptymalizować procesy.
Pandemia wpłynęła nie tylko na nawyki pracy i interakcje społeczne, ale też znacząco zmieniła zwyczaje zakupowe konsumentów. Zakupy w Internecie już wcześniej zyskiwały na popularności, ale wytyczne dotyczące pozostawania w domu przyspieszyły ich wykorzystanie jako kanału sprzedaży. Klienci, którzy do tej pory nie byli przyzwyczajeni do zakupów online, preferując wizyty w sklepach tradycyjnych, zostali niejako do nich zmuszeni. Pandemia spowodowała też, że ludzie zaczęli spędzać większą część dnia w domu, co spowodowało konsumpcję „rzeczy”, zamiast doświadczeń. Ta zwiększona konsumpcja wywarła ogromną presję na łańcuchy dostaw.
Śledzenie RFID
Ważną częścią sprawnego funkcjonowania logistyki jest odpowiednia kontrola nad zasobami. Dla skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw kluczowa jest możliwość śledzenia produktów lub przesyłek w trakcie transportu. Jednym z rozwiązań są urządzenia śledzące GPS, ale nie zawsze się one sprawdzają – są drogie i nieopłacalne w przypadku sporadycznej wysyłki pojedynczego towaru.
Istnieje bardziej efektywna i tańsza technologia identyfikacji radiowej (Radio Frequency Identification, RFID). Wykorzystuje ona fale radiowe do przesyłania danych między mikroukładem a urządzeniem odczytującym, umożliwiając tym samym identyfikację i śledzenie obiektów. Ze względu na bardzo konkurencyjne koszty i niezawodność, technologia RFID ma ogromny potencjał do wykorzystania w łańcuchach dostaw.
Przesyłanie danych poprzez znaczniki RFID jest idealnym rozwiązaniem do śledzenia towarów i przesyłek. W porównaniu do kodów kreskowych, etykiety RFID pozwalają na przechowywanie znacznie większej ilości informacji. Ponadto, dane z nich można odczytywać zdalnie na odległość nawet do 12 metrów, a towary skanować masowo. Oznacza to wydajność – przygotowanie całej palety produktów oznaczonych RFID za jednym razem. Co więcej, towarom nadawane są indywidualne kody identyfikacyjne, za pomocą których można śledzić poszczególne produkty i aktualizować ich lokalizację w kluczowych momentach transportu: gdy opuszczają fabrykę, trafiają do kontenera, docierają do magazynu portowego aż w końcu są odbierane przez dystrybutora.
Lexmark RFID Laser Printing dla produkcji
Dzięki tym zaletom znakowanie RFID zyskuje coraz większą popularność w całym sektorze logistyki i transportu. Dzisiejsza technologia identyfikacji radiowej zazwyczaj zakłada drukowanie dokumentów i etykiet z jednego urządzenia i programowanie tagów na innym. Istnieją natomiast rozwiązania uniwersalne, jak na przykład Lexmark RFID Laser Printing dla produkcji, które polega na połączeniu czytnika RFID i drukarki laserowej w jedno urządzenie. Drukowanie znaczników RFID na drukarce biurowej jest opłacalnym i łatwym do wdrożenia sposobem na śledzenie pojedynczych przedmiotów, lub przesyłek zbiorowych w całym łańcuchu dostaw. Takie rozwiązanie pozwala na sprawne i efektywne zarządzanie procesem, eliminację błędów i niedopasowań. W ten sposób, za pomocą jednego urządzenia drukującego, można szybko i oszczędnie kodować i drukować rachunki, faktury oraz etykiety RFID Global Transport. Same układy RFID nadają się do ponownego użytku. Można je odzyskiwać, a następnie ponownie drukować i kodować tyle razy, ile trzeba. Ponadto, takie urządzenie może z łatwością wydrukować kody kreskowe do natychmiastowego wyświetlania informacji wizualnych, o ile są one potrzebne.
– Niestandardowe rozwiązania w zakresie druku mogą łączyć możliwości formularzy elektronicznych, druku kolorowego i nośników specjalnych w jednym kolorowym urządzeniu laserowym lub wielofunkcyjnym – mówi Piotr Żarczyński, Technology Specialist, Lexmark Polska. – Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić kompleksowe technologiczne wsparcie dla całego łańcucha dostaw naszych klientów.

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.