Transformacja cyfrowa Bonprix w dobrym stylu
W dynamicznym środowisku biznesowym adopcja technologii chmurowych jest czynnikiem warunkującym elastyczność, szybkość i sprawne reagowanie na zmiany rynkowe. Dlatego Bonprix, wiodąca międzynarodowa firma z branży modowej, należąca do Otto Group, zdecydowała się na wdrożenie SAP BW/4HANA i SAP Datasphere.
Już 79 procent światowych firm, badanych przez MIT Technology Review („2023 Global Cloud Ecosystem Survey”) deklaruje, że wdrożenie chmury przyniosło im innowacje, a aż 84 procent wskazuje na oszczędności. Analizy pokazują także, że globalny rynek chmury obliczeniowej będzie wciąż dynamicznie rosnąć, napędzany potrzebami biznesowymi, m.in. w zakresie redukcji złożoności IT, optymalizacji zasobów i ciągłości działania. To parametry szczególnie istotne w zmieniającej się branży modowej, gdzie oczekiwania konsumentów i trendy ewoluują w szybkim tempie.
Bonprix, międzynarodowa firma odzieżowa z siedzibą w Hamburgu, obsługująca ponad 16 milionów aktywnych klientów w ponad 25 krajach, w tym w Polsce, postawiła na chmurę i korzysta z dynamicznego środowiska multi-cloud. Ten strategiczny krok umożliwił integrację zarówno lokalnych, jak i chmurowych źródeł danych na jednej platformie.
Współpraca firmy z SAP miała na celu uproszczenie architektury IT, aby skrócić czas wprowadzania produktów na rynek, przyspieszyć podejmowanie decyzji biznesowych oraz lepiej reagować na zmiany rynkowe. Dzięki wdrożeniu SAP Datasphere i SAP BW/4HANA Bonprix zyskał potężną platformę analityczną, która konsoliduje dane z zakresu finansów, sprzedaży, logistyki i zarządzania relacjami z klientami – to niewątpliwie znaczący krok w cyfrowej transformacji firmy.
„Platforma danych SAP BI dla Bonprix to doskonale zaprojektowane, przyszłościowe rozwiązanie wykorzystujące możliwości SAP BW/4HANA do zarządzania i wydajnego przetwarzania ogromnych ilości danych. W połączeniu z SAP Datasphere, oferującym szeroki dostęp do wielu środowisk chmurowych, umożliwia płynną integrację danych z różnych źródeł. Platforma danych BI Bonprix nie tylko stanowi fundament codziennych operacji, ale jest także strategicznym rozwiązaniem wspierających nas w obliczu nieustannych zmian technologicznych” – powiedział Sergio Lopez Nunez, starszy inżynier BI w Bonprix.
Po wdrożeniu rozwiązań biznesowej sztucznej inteligencji SAP, w szczególności usługi SAP BTP GenAI „Document Information Extraction”, Bonprix doświadczył już znacznego wzrostu wydajności dzięki automatycznemu wyodrębnianiu odpowiednich danych z przychodzących faktur, zmniejszeniu liczby błędów wynikających z ręcznego wprowadzania danych i przyspieszeniu ogólnego przepływu faktur.
„Implementacja SAP Datasphere i SAP BW/4HANA oznacza doskonały początek udanej podróży w stronę pełnego wykorzystania możliwości zaawansowanych rozwiązań SAAS. Sprawiają one, że firmy mogą odpowiedzialnie i efektywnie podejmować decyzje w czasie rzeczywistym, opierając się na danych. Środowiska chmurowe, wsparte siłą Business Intelligence, umożliwiają naszym klientom elastyczne, szybkie i zwinne działanie, co pozwala im na skuteczne dostosowywanie się do rosnących wymagań konsumentów. W dynamicznych sektorach, takich jak np. branża modowa, ma to szczególne znaczenie i daje mocne podstawy do ekspansji na nowe rynki” – mówi Marcin Demkiw, Dyrektor do spraw Wsparcia Sprzedaży, SAP Polska.
Twinings Ovaltine sięga po RISE with SAP
iiyama prezentuje G-Master GB2795HSU-B1 Gold Phoenix - superszybki monitor do za
IBA Poland i IBM Ireland zawierają partnerstwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.