Komunikaty PR

Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?

2021-05-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?

Analiza DevaGroup

 

Początek wiosny to czas, w którym rozpoczynamy poszukiwania prezentów na Dzień Mamy. Wyniki analizy DevaGroup wskazują, że rokrocznie przygotowania do tego święta zaczynamy z wyprzedzeniem. Według Polaków, upominki, które sprawią mamom największą radość to niedrogie prezenty wykonane odręcznie: słodkości, albumy i kartki z życzeniami. Pandemia wpłynęła na ograniczenie budżetu prezentowego, który przeznaczamy dla naszych najbliższych – zarówno w tym, jak i w zeszłym roku największą popularnością w internecie cieszą się prezenty do 50 zł.

 

Pandemia uniemożliwiła spędzanie Świąt Wielkanocnych w gronie najbliższych nam osób. Podczas wiosennego miesiąca zaostrzono wiele obostrzeń związanych z przemieszczaniem się, a takie działania pokrzyżowały nasze plany co do spotkań z najbliższymi. Z uwagi na ograniczenie aktywności kulturowych czy rozrywkowych, Polacy byli zmuszeni do szukania alternatywnych form spędzania czasu ze swoimi mamami. W maju 2020 roku wyszukiwaliśmy hasła „pomysły na dzień matki” oraz „co zrobić na dzień mamy”, które wpisaliśmy w wyszukiwarkę 4 400 razy. W internecie, zarówno w okresie kwiecień-maj 2020, jak i kwiecień 2021, spośród haseł związanych z kosztem prezentu, największym zainteresowaniem cieszyła się fraza „prezent do 50 zł”. Własnoręczne przygotowanie upominków spotyka się z dużym zainteresowaniem wśród Polaków i sprawia, że internet staje się źródłem prezentowych inspiracji.

 

Plany prezentowe zaczynamy z początkiem wiosny

Polacy już od pierwszych ciepłych dni sprawdzają internet w poszukiwaniu prezentów na Dzień Mamy. Przeniesienie aktywności zakupowej do rzeczywistości online, spowodowało wzmożone zainteresowanie produktami w sklepach internetowych. Wiedząc o mniejszej dostępności asortymentu, dłuższym czasie oczekiwania na artykuły oraz wyższej cenie towarów zawierających koszt wysyłki, Polacy już od wczesnej wiosny planowali wydatki prezentowe. W kwietniu 2021 roku, hasło „prezent na dzień mamy” wpisaliśmy w wyszukiwarkę 43 300 razy, a fraza „prezent na dzień matki” pojawiła się 9 900 razy. Analitycy DevaGroup wskazują również, że w okresie styczeń-kwiecień 2021 hasło „prezenty dla mamy” pojawiło się w internecie 126 400 razy. Patrząc na ubiegłoroczne, majowe wyniki – „prezent na dzień mamy” było wyszukiwane 301 000, a hasło „prezent na dzień matki” wpisaliśmy w internet 368 000 razy. Oznacza to, że mimo internetowego researchu, który przeprowadzamy na dwa miesiące przed 26 maja, wciąż najintensywniej poszukujemy prezentów na 2-3 tygodnie przed Dniem Mamy. Hasło „prezent dla mamy szybko” pojawiło się w wyszukiwarce 1 900 razy w maju zeszłego roku.  Na poszukiwanie upominków na ostatnią chwilę mogły mieć wpływ spersonalizowane promocje, które często pojawiały się w sklepach internetowych z okazji 26 maja.

 

Prezenty, które przynoszą największą radość

W 2020 roku hasła związane z Dniem Mamy, które cieszyły się największą popularnością, dotyczyły kwiatów i czekoladek. Ograniczenia związane z przemieszczaniem się sprawiły, że te prezenty zamawialiśmy za pomocą internetu, z możliwością dostawy i bezpośrednio do osoby obdarowywanej. „Czekoladki na dzień mamy” pojawiły się 2 900 razy w interencie, a „jaki kwiat na dzień mamy” zostało wpisane w wyszukiwarkę 1 900 razy. Jednak w tym roku, popularne hasła, które pojawiały się w świecie online w okresie Dnia Matki to frazy związane z prezentami własnoręcznymi np. „ciasteczka na dzień mamy” (+366,66% r/r), czy „ciasto na dzień mamy” (+133,33% r/r). Dodatkowo stałym zainteresowaniem cieszą się kartki i życzenia, które dodajemy do prezentów. Hasła „kartka na dzień mamy” (+47,72% r/r), „życzenia na dzień mamy” (+50% r/r) oraz „życzenia na dzień matki” (+69% r/r) cieszyły się większym zainteresowaniem w kwietniu tego roku niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Możliwość spotkań twarzą w twarz sprawiła, że powoli powracamy do normalności i sami wręczamy naszym mamom przygotowane przez nas upominki. 

 

Coraz częściej stawiamy na oryginalność

Pragniemy, aby nasze prezenty były oryginalne i zostały zapamiętane przez najbliższych. W zeszłym roku, w okresie Dnia Matki, hasło „oryginalne prezenty na dzień matki” wyszukaliśmy 14 800 razy. Jedną z większych wartości są dla nas podarki stworzone odręcznie, które możemy spersonalizować za pomocą własnej pracy. Coraz więcej sklepów wprowadza również do swoich usług możliwość dedykowania prezentu. W 2020 roku hasło „jaki grawer na dzień matki” cieszyło się rosnącym zainteresowaniem. Personalizacja za pomocą inicjałów, daty czy sentencji staje się coraz bardziej popularna wśród prezentów o niższej cenie i przestaje być usługą przeznaczoną tylko dla ekskluzywnych przedmiotów. 

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z Dniem Mamy w Google za rok 2019, 2020 i okres styczeń-kwiecień 2021, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Zakupy iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.