Komunikaty PR

Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?

2021-05-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?

Analiza DevaGroup

 

Początek wiosny to czas, w którym rozpoczynamy poszukiwania prezentów na Dzień Mamy. Wyniki analizy DevaGroup wskazują, że rokrocznie przygotowania do tego święta zaczynamy z wyprzedzeniem. Według Polaków, upominki, które sprawią mamom największą radość to niedrogie prezenty wykonane odręcznie: słodkości, albumy i kartki z życzeniami. Pandemia wpłynęła na ograniczenie budżetu prezentowego, który przeznaczamy dla naszych najbliższych – zarówno w tym, jak i w zeszłym roku największą popularnością w internecie cieszą się prezenty do 50 zł.

 

Pandemia uniemożliwiła spędzanie Świąt Wielkanocnych w gronie najbliższych nam osób. Podczas wiosennego miesiąca zaostrzono wiele obostrzeń związanych z przemieszczaniem się, a takie działania pokrzyżowały nasze plany co do spotkań z najbliższymi. Z uwagi na ograniczenie aktywności kulturowych czy rozrywkowych, Polacy byli zmuszeni do szukania alternatywnych form spędzania czasu ze swoimi mamami. W maju 2020 roku wyszukiwaliśmy hasła „pomysły na dzień matki” oraz „co zrobić na dzień mamy”, które wpisaliśmy w wyszukiwarkę 4 400 razy. W internecie, zarówno w okresie kwiecień-maj 2020, jak i kwiecień 2021, spośród haseł związanych z kosztem prezentu, największym zainteresowaniem cieszyła się fraza „prezent do 50 zł”. Własnoręczne przygotowanie upominków spotyka się z dużym zainteresowaniem wśród Polaków i sprawia, że internet staje się źródłem prezentowych inspiracji.

 

Plany prezentowe zaczynamy z początkiem wiosny

Polacy już od pierwszych ciepłych dni sprawdzają internet w poszukiwaniu prezentów na Dzień Mamy. Przeniesienie aktywności zakupowej do rzeczywistości online, spowodowało wzmożone zainteresowanie produktami w sklepach internetowych. Wiedząc o mniejszej dostępności asortymentu, dłuższym czasie oczekiwania na artykuły oraz wyższej cenie towarów zawierających koszt wysyłki, Polacy już od wczesnej wiosny planowali wydatki prezentowe. W kwietniu 2021 roku, hasło „prezent na dzień mamy” wpisaliśmy w wyszukiwarkę 43 300 razy, a fraza „prezent na dzień matki” pojawiła się 9 900 razy. Analitycy DevaGroup wskazują również, że w okresie styczeń-kwiecień 2021 hasło „prezenty dla mamy” pojawiło się w internecie 126 400 razy. Patrząc na ubiegłoroczne, majowe wyniki – „prezent na dzień mamy” było wyszukiwane 301 000, a hasło „prezent na dzień matki” wpisaliśmy w internet 368 000 razy. Oznacza to, że mimo internetowego researchu, który przeprowadzamy na dwa miesiące przed 26 maja, wciąż najintensywniej poszukujemy prezentów na 2-3 tygodnie przed Dniem Mamy. Hasło „prezent dla mamy szybko” pojawiło się w wyszukiwarce 1 900 razy w maju zeszłego roku.  Na poszukiwanie upominków na ostatnią chwilę mogły mieć wpływ spersonalizowane promocje, które często pojawiały się w sklepach internetowych z okazji 26 maja.

 

Prezenty, które przynoszą największą radość

W 2020 roku hasła związane z Dniem Mamy, które cieszyły się największą popularnością, dotyczyły kwiatów i czekoladek. Ograniczenia związane z przemieszczaniem się sprawiły, że te prezenty zamawialiśmy za pomocą internetu, z możliwością dostawy i bezpośrednio do osoby obdarowywanej. „Czekoladki na dzień mamy” pojawiły się 2 900 razy w interencie, a „jaki kwiat na dzień mamy” zostało wpisane w wyszukiwarkę 1 900 razy. Jednak w tym roku, popularne hasła, które pojawiały się w świecie online w okresie Dnia Matki to frazy związane z prezentami własnoręcznymi np. „ciasteczka na dzień mamy” (+366,66% r/r), czy „ciasto na dzień mamy” (+133,33% r/r). Dodatkowo stałym zainteresowaniem cieszą się kartki i życzenia, które dodajemy do prezentów. Hasła „kartka na dzień mamy” (+47,72% r/r), „życzenia na dzień mamy” (+50% r/r) oraz „życzenia na dzień matki” (+69% r/r) cieszyły się większym zainteresowaniem w kwietniu tego roku niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Możliwość spotkań twarzą w twarz sprawiła, że powoli powracamy do normalności i sami wręczamy naszym mamom przygotowane przez nas upominki. 

 

Coraz częściej stawiamy na oryginalność

Pragniemy, aby nasze prezenty były oryginalne i zostały zapamiętane przez najbliższych. W zeszłym roku, w okresie Dnia Matki, hasło „oryginalne prezenty na dzień matki” wyszukaliśmy 14 800 razy. Jedną z większych wartości są dla nas podarki stworzone odręcznie, które możemy spersonalizować za pomocą własnej pracy. Coraz więcej sklepów wprowadza również do swoich usług możliwość dedykowania prezentu. W 2020 roku hasło „jaki grawer na dzień matki” cieszyło się rosnącym zainteresowaniem. Personalizacja za pomocą inicjałów, daty czy sentencji staje się coraz bardziej popularna wśród prezentów o niższej cenie i przestaje być usługą przeznaczoną tylko dla ekskluzywnych przedmiotów. 

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z Dniem Mamy w Google za rok 2019, 2020 i okres styczeń-kwiecień 2021, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Projekt „Ciszej” – czyli nowe rozwiązania w Porcie Łódź Biuro prasowe
2024-05-08 | 13:30

Projekt „Ciszej” – czyli nowe rozwiązania w Porcie Łódź

Port Łódź, mając na uwadze dobro i komfort wszystkich swoich klientów, z radością ogłasza wprowadzenie innowacyjnego projektu “Ciszej”. Projekt ten został
Zakupy Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!
2024-05-08 | 12:00

Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!

Doskonale sprawdzą się jako dodatek do wypieków, ale też jako słodka przekąska.  M&M’s® to marka, która podbiła serca konsumentów na całym
Zakupy Nowości od HARIBO!
2024-04-29 | 17:00

Nowości od HARIBO!

Na miłośników żelków czeka nie lada niespodzianka. Na półki sklepowe trafiają nowe produkty HARIBO, którym ciężko się oprzeć! Wśród nowości znajdziemy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Zdrowie

Julia Kamińska: Nie zawsze badałam się regularnie. Ale kiedy zaczęłam mieć problemy zdrowotne, to się przestraszyłam

Aktorka przyznaje, że był w jej życiu taki moment, kiedy mocno zaniepokoił ją stan jej zdrowia. Najadła się wtedy sporo strachu, ale z tego przykrego doświadczenia wyciągnęła też ważne wnioski na przyszłość. Od tamtego czasu nie zaniedbuje więc regularnych badań kontrolnych.

Sport

Trening siłowy może mieć umiarkowane działanie przeciwdepresyjne. Naukowcy rekomendują jego włączenie do procesu leczenia

Aktywność fizyczna może zwiększać skuteczność leczenia przeciwdepresyjnego. Naukowcy z Uniwersytetu w Santo Amaro wykazali jednak, że szczególnie dobre efekty udaje się osiągnąć, stosując trening siłowy. Jak podkreślają, nie oznacza to, że ćwiczenia powinny zastępować konwencjonalną terapię przeciwdepresyjną. Mogą natomiast ją wspomóc i być wsparciem dla chorych na postać lekooporną choroby, która jest główną przyczyną samobójstw na świecie. Według WHO z depresją zmaga się 350 mln ludzi i 4 mln Polaków. To ponad 10 proc. populacji naszego kraju.