Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?
Analiza DevaGroup
Początek wiosny to czas, w którym rozpoczynamy poszukiwania prezentów na Dzień Mamy. Wyniki analizy DevaGroup wskazują, że rokrocznie przygotowania do tego święta zaczynamy z wyprzedzeniem. Według Polaków, upominki, które sprawią mamom największą radość to niedrogie prezenty wykonane odręcznie: słodkości, albumy i kartki z życzeniami. Pandemia wpłynęła na ograniczenie budżetu prezentowego, który przeznaczamy dla naszych najbliższych – zarówno w tym, jak i w zeszłym roku największą popularnością w internecie cieszą się prezenty do 50 zł.
Pandemia uniemożliwiła spędzanie Świąt Wielkanocnych w gronie najbliższych nam osób. Podczas wiosennego miesiąca zaostrzono wiele obostrzeń związanych z przemieszczaniem się, a takie działania pokrzyżowały nasze plany co do spotkań z najbliższymi. Z uwagi na ograniczenie aktywności kulturowych czy rozrywkowych, Polacy byli zmuszeni do szukania alternatywnych form spędzania czasu ze swoimi mamami. W maju 2020 roku wyszukiwaliśmy hasła „pomysły na dzień matki” oraz „co zrobić na dzień mamy”, które wpisaliśmy w wyszukiwarkę 4 400 razy. W internecie, zarówno w okresie kwiecień-maj 2020, jak i kwiecień 2021, spośród haseł związanych z kosztem prezentu, największym zainteresowaniem cieszyła się fraza „prezent do 50 zł”. Własnoręczne przygotowanie upominków spotyka się z dużym zainteresowaniem wśród Polaków i sprawia, że internet staje się źródłem prezentowych inspiracji.
Plany prezentowe zaczynamy z początkiem wiosny
Polacy już od pierwszych ciepłych dni sprawdzają internet w poszukiwaniu prezentów na Dzień Mamy. Przeniesienie aktywności zakupowej do rzeczywistości online, spowodowało wzmożone zainteresowanie produktami w sklepach internetowych. Wiedząc o mniejszej dostępności asortymentu, dłuższym czasie oczekiwania na artykuły oraz wyższej cenie towarów zawierających koszt wysyłki, Polacy już od wczesnej wiosny planowali wydatki prezentowe. W kwietniu 2021 roku, hasło „prezent na dzień mamy” wpisaliśmy w wyszukiwarkę 43 300 razy, a fraza „prezent na dzień matki” pojawiła się 9 900 razy. Analitycy DevaGroup wskazują również, że w okresie styczeń-kwiecień 2021 hasło „prezenty dla mamy” pojawiło się w internecie 126 400 razy. Patrząc na ubiegłoroczne, majowe wyniki – „prezent na dzień mamy” było wyszukiwane 301 000, a hasło „prezent na dzień matki” wpisaliśmy w internet 368 000 razy. Oznacza to, że mimo internetowego researchu, który przeprowadzamy na dwa miesiące przed 26 maja, wciąż najintensywniej poszukujemy prezentów na 2-3 tygodnie przed Dniem Mamy. Hasło „prezent dla mamy szybko” pojawiło się w wyszukiwarce 1 900 razy w maju zeszłego roku. Na poszukiwanie upominków na ostatnią chwilę mogły mieć wpływ spersonalizowane promocje, które często pojawiały się w sklepach internetowych z okazji 26 maja.
Prezenty, które przynoszą największą radość
W 2020 roku hasła związane z Dniem Mamy, które cieszyły się największą popularnością, dotyczyły kwiatów i czekoladek. Ograniczenia związane z przemieszczaniem się sprawiły, że te prezenty zamawialiśmy za pomocą internetu, z możliwością dostawy i bezpośrednio do osoby obdarowywanej. „Czekoladki na dzień mamy” pojawiły się 2 900 razy w interencie, a „jaki kwiat na dzień mamy” zostało wpisane w wyszukiwarkę 1 900 razy. Jednak w tym roku, popularne hasła, które pojawiały się w świecie online w okresie Dnia Matki to frazy związane z prezentami własnoręcznymi np. „ciasteczka na dzień mamy” (+366,66% r/r), czy „ciasto na dzień mamy” (+133,33% r/r). Dodatkowo stałym zainteresowaniem cieszą się kartki i życzenia, które dodajemy do prezentów. Hasła „kartka na dzień mamy” (+47,72% r/r), „życzenia na dzień mamy” (+50% r/r) oraz „życzenia na dzień matki” (+69% r/r) cieszyły się większym zainteresowaniem w kwietniu tego roku niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Możliwość spotkań twarzą w twarz sprawiła, że powoli powracamy do normalności i sami wręczamy naszym mamom przygotowane przez nas upominki.
Coraz częściej stawiamy na oryginalność
Pragniemy, aby nasze prezenty były oryginalne i zostały zapamiętane przez najbliższych. W zeszłym roku, w okresie Dnia Matki, hasło „oryginalne prezenty na dzień matki” wyszukaliśmy 14 800 razy. Jedną z większych wartości są dla nas podarki stworzone odręcznie, które możemy spersonalizować za pomocą własnej pracy. Coraz więcej sklepów wprowadza również do swoich usług możliwość dedykowania prezentu. W 2020 roku hasło „jaki grawer na dzień matki” cieszyło się rosnącym zainteresowaniem. Personalizacja za pomocą inicjałów, daty czy sentencji staje się coraz bardziej popularna wśród prezentów o niższej cenie i przestaje być usługą przeznaczoną tylko dla ekskluzywnych przedmiotów.
--
Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z Dniem Mamy w Google za rok 2019, 2020 i okres styczeń-kwiecień 2021, a także danych z Google Trends.
--
DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.
Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.