Komunikaty PR

Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?

2021-05-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Jak Polacy przygotowują się do Dnia Mamy?

Analiza DevaGroup

 

Początek wiosny to czas, w którym rozpoczynamy poszukiwania prezentów na Dzień Mamy. Wyniki analizy DevaGroup wskazują, że rokrocznie przygotowania do tego święta zaczynamy z wyprzedzeniem. Według Polaków, upominki, które sprawią mamom największą radość to niedrogie prezenty wykonane odręcznie: słodkości, albumy i kartki z życzeniami. Pandemia wpłynęła na ograniczenie budżetu prezentowego, który przeznaczamy dla naszych najbliższych – zarówno w tym, jak i w zeszłym roku największą popularnością w internecie cieszą się prezenty do 50 zł.

 

Pandemia uniemożliwiła spędzanie Świąt Wielkanocnych w gronie najbliższych nam osób. Podczas wiosennego miesiąca zaostrzono wiele obostrzeń związanych z przemieszczaniem się, a takie działania pokrzyżowały nasze plany co do spotkań z najbliższymi. Z uwagi na ograniczenie aktywności kulturowych czy rozrywkowych, Polacy byli zmuszeni do szukania alternatywnych form spędzania czasu ze swoimi mamami. W maju 2020 roku wyszukiwaliśmy hasła „pomysły na dzień matki” oraz „co zrobić na dzień mamy”, które wpisaliśmy w wyszukiwarkę 4 400 razy. W internecie, zarówno w okresie kwiecień-maj 2020, jak i kwiecień 2021, spośród haseł związanych z kosztem prezentu, największym zainteresowaniem cieszyła się fraza „prezent do 50 zł”. Własnoręczne przygotowanie upominków spotyka się z dużym zainteresowaniem wśród Polaków i sprawia, że internet staje się źródłem prezentowych inspiracji.

 

Plany prezentowe zaczynamy z początkiem wiosny

Polacy już od pierwszych ciepłych dni sprawdzają internet w poszukiwaniu prezentów na Dzień Mamy. Przeniesienie aktywności zakupowej do rzeczywistości online, spowodowało wzmożone zainteresowanie produktami w sklepach internetowych. Wiedząc o mniejszej dostępności asortymentu, dłuższym czasie oczekiwania na artykuły oraz wyższej cenie towarów zawierających koszt wysyłki, Polacy już od wczesnej wiosny planowali wydatki prezentowe. W kwietniu 2021 roku, hasło „prezent na dzień mamy” wpisaliśmy w wyszukiwarkę 43 300 razy, a fraza „prezent na dzień matki” pojawiła się 9 900 razy. Analitycy DevaGroup wskazują również, że w okresie styczeń-kwiecień 2021 hasło „prezenty dla mamy” pojawiło się w internecie 126 400 razy. Patrząc na ubiegłoroczne, majowe wyniki – „prezent na dzień mamy” było wyszukiwane 301 000, a hasło „prezent na dzień matki” wpisaliśmy w internet 368 000 razy. Oznacza to, że mimo internetowego researchu, który przeprowadzamy na dwa miesiące przed 26 maja, wciąż najintensywniej poszukujemy prezentów na 2-3 tygodnie przed Dniem Mamy. Hasło „prezent dla mamy szybko” pojawiło się w wyszukiwarce 1 900 razy w maju zeszłego roku.  Na poszukiwanie upominków na ostatnią chwilę mogły mieć wpływ spersonalizowane promocje, które często pojawiały się w sklepach internetowych z okazji 26 maja.

 

Prezenty, które przynoszą największą radość

W 2020 roku hasła związane z Dniem Mamy, które cieszyły się największą popularnością, dotyczyły kwiatów i czekoladek. Ograniczenia związane z przemieszczaniem się sprawiły, że te prezenty zamawialiśmy za pomocą internetu, z możliwością dostawy i bezpośrednio do osoby obdarowywanej. „Czekoladki na dzień mamy” pojawiły się 2 900 razy w interencie, a „jaki kwiat na dzień mamy” zostało wpisane w wyszukiwarkę 1 900 razy. Jednak w tym roku, popularne hasła, które pojawiały się w świecie online w okresie Dnia Matki to frazy związane z prezentami własnoręcznymi np. „ciasteczka na dzień mamy” (+366,66% r/r), czy „ciasto na dzień mamy” (+133,33% r/r). Dodatkowo stałym zainteresowaniem cieszą się kartki i życzenia, które dodajemy do prezentów. Hasła „kartka na dzień mamy” (+47,72% r/r), „życzenia na dzień mamy” (+50% r/r) oraz „życzenia na dzień matki” (+69% r/r) cieszyły się większym zainteresowaniem w kwietniu tego roku niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Możliwość spotkań twarzą w twarz sprawiła, że powoli powracamy do normalności i sami wręczamy naszym mamom przygotowane przez nas upominki. 

 

Coraz częściej stawiamy na oryginalność

Pragniemy, aby nasze prezenty były oryginalne i zostały zapamiętane przez najbliższych. W zeszłym roku, w okresie Dnia Matki, hasło „oryginalne prezenty na dzień matki” wyszukaliśmy 14 800 razy. Jedną z większych wartości są dla nas podarki stworzone odręcznie, które możemy spersonalizować za pomocą własnej pracy. Coraz więcej sklepów wprowadza również do swoich usług możliwość dedykowania prezentu. W 2020 roku hasło „jaki grawer na dzień matki” cieszyło się rosnącym zainteresowaniem. Personalizacja za pomocą inicjałów, daty czy sentencji staje się coraz bardziej popularna wśród prezentów o niższej cenie i przestaje być usługą przeznaczoną tylko dla ekskluzywnych przedmiotów. 

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z Dniem Mamy w Google za rok 2019, 2020 i okres styczeń-kwiecień 2021, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe
2025-01-24 | 06:00

Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love

Walentynki pojawiły się w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero w latach 90. XX wieku i początkowo budziły mieszane emocje. Dla jednych były symbolem komercjalizacji uczuć
Zakupy Konumpcja alkoholu
2025-01-23 | 07:00

Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach

Spożywanie alkoholu podczas studniówek to problem, z którym mierzymy się od lat i nie możemy się skutecznie uporać. W balach maturalnych biorą udział osoby,
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B

Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń trwało ponad dwa lata i nie zakończyłoby się sukcesem, gdyby nie pomoc specjalisty, który miał w tym doświadczenie. W obliczu tych problemów i kolejnych wyzwań przyszło jednak zwątpienie i myśl o rezygnacji z kontynuowania tego projektu. Radosław Majdan podkreśla jednak, że niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, za jakiś czas będą mieli własny, piękny dom.

Problemy społeczne

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

Farmacja

Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi

Opracowywanie nowoczesnych form podania leków to odpowiedź na stale rosnącą liczbę pacjentów z chorobami przewlekłymi, m.in. onkologicznymi, hematologicznymi i psychiatrycznymi. Jeden zastrzyk zamiast codziennego łykania tabletek, wlewów czy klasycznych chemioterapii ułatwia życie pacjentom, pozwalając im uniknąć hospitalizacji, stresu i ryzyka z tym związanego oraz szybciej wrócić do codziennych zajęć. To także korzyść dla personelu medycznego i systemu ochrony zdrowia. Inicjatorzy kampanii „Podanie ma znaczenie” podkreślają, że pacjent powinien mieć wpływ na wybór formy przyjmowanego leku.