Jak projektować na lata
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Według statystyk, ponad 80 procent wpływu produktu na środowisko kształtuje się w skutek decyzji podjętych przez projektanta. Oddziaływanie towarów na ekosystem, począwszy od fazy produkcji aż po użytkowanie i utylizacje, zależy w dużej mierze od przemyślanej fazy projektowej. Etap ten jest doskonałą i niezbędną okazją do znalezienia kreatywnych sposobów na wprowadzenie do obiegu trwałych i ekologicznych towarów, zastępujących te jednorazowe i niskojakościowe, które zalewają obecny rynek.
Na przestrzeni ostatnich lat dbanie o środowisko naturalne stało się głośno dyskutowanym i rozpowszechnionym tematem. Ekolodzy podkreślają, jak duży wpływ na postępujące negatywne zmiany klimatyczne ma jednostka i jej działania. Dlatego tak ważne jest spełnianie ciągle rosnących potrzeb człowieka w sposób zrównoważony – korzystanie z zasobów naturalnych, zaspokajając potrzeby obecnego pokolenia, ale bez ograniczania możliwości przyszłych pokoleń.
Głównym czynnikiem wpływającym niekorzystnie na środowisko jest postępujący konsumpcjonizm. Produkujemy i kupujemy coraz więcej, tym samym, nawet nieświadomie przyczyniamy się do zanieczyszczenia planety. Jak ma się do tego design?
Każde dobra konsumpcyjne muszą być najpierw zaprojektowane. Zrównoważony produkt to taki, który ma większą wartość niż, to co zostało poświęcone dla jego stworzenia, oraz nie jest celowo zepsuty lub zaprojektowany do wyrzucenia, kiedy nie jest już dłużej potrzebny. Projektanci mogą ograniczyć zanieczyszczenie środowiska, tworząc rzeczy nadające się do recyclingu bądź ponownego wykorzystania, a także ograniczyć emisję dwutlenku węgla przemyślanym procesem produkcyjnym.
Czy design może wstrzymać postępujący kryzys klimatyczny? Jaką odpowiedzialność za stan środowiska ponosi projektant? Czy masowa produkcja w sposób zrównoważony jest możliwa?
Na te oraz inne pytania poznamy odpowiedź na bezpłatnym webinarze OKK! design „Odpowiedzialny design. Jak projektować na lata” już 10.11.2023 o godz. 12:00. Mecenasem wydarzenia jest marka Samsung, która opowie o energooszczędności urządzeń i rozwiązaniach, które mają na celu poprawę stanu środowiska.
Gościem specjalnym webinaru będzie arch. Jacek Tryc, który od 1999 roku prowadzi własną pracownię projektową. W 2021 roku został laureatem prestiżowego konkursu European Property Awards. Projektuje wnętrza domów i apartamentów, stoiska targowe i sklepy, przestrzenie wellness i spa. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o temacie odpowiedzialnego projektowania i jego wpływu na środowisko, serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu!
AGENDA SPOTKANIA:
12.00 - powitanie widzów - Olga Kisiel-Konopka, OKK! PR
12.05 - prezentacja Mecenasa webinaru: Energooszczędności urządzeń Samsung - Magdalena Weber
12.30 - wystąpienie gościa specjalnego: Odpowiedzialny design. Jak projektować na lata - arch. Jacek Tryc
13.10 - pytania na forum od widzów
Link do bezpłatnej rejestracji: https://tiny.pl/c17tt
Więcej informacji: https://www.facebook.com/okkdesignPL
Dodatkowe informacje: www.okkdesign.pl
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4-ram,w_274,r_png,_small.png)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
![](/files/1922771799/glod-raport-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto,w_133,_small.jpg)
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.