Komunikaty PR

Jak w prosty sposób możemy wprowadzić w nasze życie zasadę 3R Reduce, Reuse, Rec

2021-10-13  |  11:56

Wprowadzenie nowych nawyków do swojego, życia zdaniem ekspertów zajmuje 21 dni. Czy to dużo? Nie jeśli weźmiemy pod uwagę, że niektóre nawyki mogą zdecydowanie wpłynąć nie tylko na nas samych, ale również na środowisko naturalne, a tym samym mieć faktyczny wpływ na życie przyszłych pokoleń. W jaki sposób budować pozytywne nawyki i tym samym realnie wpływać na środowisko naturalne, poprzez zmianę swojej postawy? Wystarczy metoda małych kroków i wprowadzenie do codzienności prostej zasady 3R: Reduce, reuse, recycle. Zaczynamy? 

Krok pierwszy

Aby wprowadzić nowe nawyki w życie, uświadom sobie jak dużo niepotrzebnych odpadów jest wokół nas, a ile ty generujesz ich w ciągu  tygodnia, miesiąca, roku? W jaki sposób je generujesz i jak możesz to zmieć? Przygotuj listę plusów i minusów. Wnioski w postaci nawyków zacznij małymi krokami wprowadzać w swoje codzienne życie.

Najlepiej, jeśli będziesz kierował się zasadą 3R i pamiętając, że kolejność nawyków zawartych w zasadzie nie jest przypadkowa. Dlaczego? Dla naszego środowiska najbardziej istotna jest racjonalna konsumpcja i ograniczanie (reduce), to właśnie głównie dzięki niej ilość odpadów może być zredukowana. Kolejny krok to użycie i wykorzystanie ponownie (reuse), a dopiero na samym końcu następuje trzeci krok, czyli recykling (recycle).

Krok drugi: konkretne rozwiązania

Reduce, czyli ograniczaj

Każdy z nas codziennie potrzebuje do życia konkretnej ilości rzeczy. Z czasem te wcześniej potrzebne nam rzeczy stają się odpadami, które nie znikają ot tak z powierzchni ziemi. Musisz o tym pamiętać, wybierając produkty codziennego użytku w sklepach, robiąc zakupy spożywcze, czy decydując się na kolejny zakup ubrań. Zmieniając swoje codzienne przyzwyczajenia i decyzje zakupowe jesteś w stanie realnie zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów.

Konkretne nawyki, które możesz wprowadzić w życie:

  • rezygnacja z reklamówek, zawsze miej przy sobie wielorazową torbę na zakupy
  • unikaj jednorazowych produktów: talerze, kubki, sztućce, są wygodne np. w podróży, ale są też realnym odpadem wpływającym na środowisko
  • jeśli tylko możesz wybieraj produkty, które nie posiadają zbędnych opakowań
  • kupując produkty, staraj się wybierać te, które pakowane są w bardziej przyjazne dla środowiska opakowania: np. szkło
  • Wybierając produkty, pamiętaj o tym, aby wybierać te w opakowaniach wielokrotnego użytku i nie zapominaj o tym, aby wprowadzać je ponownie do obiegu: dobry przykład to butelki zwrotne.

 

Reuse, czyli wykorzystaj ponownie

Jest wiele rzeczy, które mogą być wykorzystane ponownie. Wiele z nich może dostać od nas drugie życie, jeśli sami będziemy tego chcieli. W jaki sposób? Możesz naprawiać i przerabiać popsute rzeczy, oddawać buty do szewca, przerabiać ubrania odnosząc je do krawca, odnawiać stare meble robiąc z nich designerskie perełki itd. Jest też wiele prostszych rozwiązań, które możesz wprowadzić w życie. Jakich? Jednym z nich jest zwrot pustych butelek do sklepu. Dzięki temu, dajemy szansę każdej zwróconej przez nas butelce na kolejne 20 żyć – bo tyle razy butelka może być użyta ponownie zanim ostatecznie trafi na stłuczkę.

Czy wiesz, że stosowanie butelek zwrotnych do piwa oznacza kilkukrotnie mniejszą emisję CO2 niż w przypadku butelek jednorazowych? Dlaczego? - butelka zwrotna może żyć około 20 razy zanim się zużyje i trafi do recyklingu – to oznacza, że jest ona w stanie zastąpić 20 butelek bezzwrotnych. Pamiętaj: kiedy oddajesz butelki zyskuje nie tylko twój portfel, ale również środowisko. Dzięki oddawaniu przez Ciebie butelek do ponownego wykorzystania, zmniejszasz masę odpadów trafiających na wysypisko, a także przyczyniasz się do zmniejszenia produkcji nowych opakowań szklanych i emisji CO2.

Recycle, czyli pamiętaj, aby segregować odpady

Pamiętaj, aby zawsze wrzucić szkło, które nie może już być ponownie wykorzystanie do odpowiedniego pojemnika, to daje gwarancję, że szkło w sortowni trafi na stłuczkę i zostanie ponownie wykorzystane. Jak ta zasada sprawdzi się w przypadku szklanych butelek zwrotnych? Zawsze najlepszym rozwiązaniem jest zwrot butelki i wprowadzenie jej ponownie do użytku. Natomiast nie wszystkie butelki nadają się do zwrotu. Dzieje się tak w przypadku butelek, które mają widoczne wady: stłuczenia, uszczerbki czy mocne zarysowania. Wtedy butelki nie nadają się do ponownego napełnienia i jest to jeden z nielicznych powodów, dla których możesz wyrzucić butelkę do zielonego pojemnika na szkło.

Krok trzeci: wprowadź nawyki w życie

Teraz kiedy już znasz proste metody, naucz się wprowadzać je w życie. Zaplanuj sobie jak w ciągu 21 dni chcesz zmieniać nawyki. Może raz w tygodniu będziesz robił listę zakupów? Sprawdzał opakowania z jakich wykonane są kupione przez Ciebie produkty, czy wreszcie zwracał butelki do sklepu? Pamiętaj, że metoda małych kroków jest równie ważna i ma realny wpływ na nasze środowisko. Zachęcaj też do zmiany innych, pokazuj, że te nawyki są proste do wprowadzenia i dają również ogrom satysfakcji.

***

Do redaktora:

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych.

 

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą.

 

Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska

 

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings.

Dodatkowych informacji udziela:

Biuro Prasowe

Kompania Piwowarska         

Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Praskie Dni Seniora w Galerii Wileńskiej już po raz czwarty! Biuro prasowe
2024-10-01 | 14:00

Praskie Dni Seniora w Galerii Wileńskiej już po raz czwarty!

Praskie Dni Seniora w Galerii Wileńskiej odbędą się już 4 października. W trakcie wydarzenia, którego partnerem strategicznym jest Fundacja A.R.T., na seniorów czekają
Styl życia Międzynarodowy Dzień Kawy: Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez tego napoju?
2024-10-01 | 12:32

Międzynarodowy Dzień Kawy: Polacy nie wyobrażają sobie dnia bez tego napoju?

Kawosze w Polsce wypijają średnio 2,4 filiżanki kawy, a aż 87% z nich sięga po nią każdego dnia – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. badania agencji
Styl życia Nie działka czy auto, ale podróż i nowe hobby. O czym marzy pokolenie 50+?
2024-10-01 | 12:00

Nie działka czy auto, ale podróż i nowe hobby. O czym marzy pokolenie 50+?

75 proc. osób w wieku 55-84 ma wiele pragnień, które chciałoby zrealizować. Trzy najpopularniejsze to podróż do wymarzonego miejsca, nauczenie się czegoś nowego i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej

Wokalistka już po raz drugi w swojej karierze została zaproszona do udziału w show French Touch. Pięć lat temu na scenie towarzyszył jej Willy William i w duecie zaśpiewali utwór „Ego”. Margaret zaznacza, że nie było to łatwe zadanie, bo po prostu nie zna języka francuskiego. I do tej pory w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo choć podoba jej się brzmienie tego języka i lubi słuchać Francuzów, to jej samej dużą trudność sprawia wymowa poszczególnych słów. Dlatego też i tym razem liczy na wyrozumiałość artysty, z którym będzie współpracować.

Media

Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi

W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle aktorka zdradza, że zawodowo jest teraz mocno zaangażowana w dwa projekty. Pracuje nad kolekcją bielizny dla znanej marki i nad kanałem wideo, w którym będzie testowała menu w różnych warszawskich restauracjach i rozmawiała z ciekawymi gośćmi. Przed wakacjami Monika Mrozowska zaskoczyła też diametralną zmianą fryzury, ale jak podkreśla – ta metamorfoza nie była wyrazem ekstrawagancji, nie chodziło też o charakteryzację do nowej roli.

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.