Komunikaty PR

Jak wędkują bogaci? Dołącz do elitarnego grona

2022-02-24  |  01:00
Biuro prasowe

Wędkowanie zyskało na popularności podczas pandemii. Dlaczego? Ograniczone możliwości przemieszczania spowodowały, że dobrze zarabiający Polacy zaczęli szukać alternatyw dla ekskluzywnych podróży. Majętni konsumenci doceniają nietypowe rozrywki dostępne dla elitarnego grona. W związku z tym coraz większą popularnością cieszą się luksusowe gadżety. I choć rynek dóbr luksusowych w czasie pandemii odnotował spadki – wybrane kategorie nadal są na topie. Handmade przeżywa nową epokę.

Podczas pandemii wiele dziedzin sportu przeżyło renesans. Popularne stało się bieganie, a także morsowanie. Ale czy były to ulubione pasje majętnych Polaków? Prominenci wybierają rozrywki, które są nietypowe, skierowane do wybranego grona i zapewniają im prywatność. Takie właśnie jest wędkarstwo. Coraz większą popularnością wśród osób zamożnych cieszą się także luksusowe i koniecznie ręcznie wykonane gadżety takie jak przynęty czy wędki.

Zamożni Polacy wybierają marki oparte na pasji

Podczas wyboru odpowiedniego sprzętu do wędkowania najważniejszą rolę dla prominentów odgrywa jakość, a także unikalność danego produktu. Cena schodzi zdecydowanie na dalszy plan. Remigiusz Kopiej, Prezes Zarządu Corona Fishing – właściciel i założyciel firmy, której wyroby są skierowane do wędkarzy – pasjonatów potwierdza, że podczas pandemii wzrosło zainteresowanie ręcznie robionymi akcesoriami do wędkowania.

 – To bardzo ciekawy trend, który nas cieszy – mówi ekspert. – Zamożny klient w procesie zakupowym zwraca uwagę przede wszystkim na jakość wykonania, a także oryginalność i niebanalność produktów. Istotną rolę odgrywa siła rekomendacji. Trafiają do nas klienci, którym podoba się szerzona przez nas idea. Jesteśmy pasjonatami wędkowania i chcemy popularyzować ten sport w Polsce. Mamy nadzieję, że coraz więcej Polaków zdecyduje się na łowienie ryb, a tym samym spędzanie czasu na łonie natury.

Handmadowe marki premium cieszą się coraz większą popularnością.

Handmade na topie

Skąd tak duże zainteresowanie wędkarstwem i sprzętem z wyższej półki? Znacząco wzrosło wśród Polaków zainteresowanie rękodziełem. Wybrane kategorie notują aż 10-krotne wzrosty[1]. Ręcznie robione wędki wpisują się w trend handmade. Klienci doceniają funkcjonalność ręcznie wykonanych sprzętów, a także precyzję, z jaką zostały zrobione – w poszanowaniu najdrobniejszego szczegółu.

Dlaczego zamożni Polacy wędkują?

Jeszcze kilkanaście lat temu na rynku nie było tak wiele możliwości, a także sprzętu premium. Obecnie wędkarstwo zyskuje na popularności.

 – Coraz więcej klientów pyta o rękodzieło. Interesują się wędkarstwem i poszukują organizacji, które nie tylko sprzedają sprzęt, ale służą ekspercką radą – dodaje Remigiusz Kopiej. – Własnoręcznie strugane woblerki i kute blaszki to nietypowe produkty z sekcji premium. Zamożni klienci poszukują produktów nietypowych, a cenią je ze względu na wykonanie, a także łowność. Na polskim rynku jest kilkudziesięciu rękodzielników, a ich produkty można nazwać prawdziwymi dziełami sztuki. Opanowali oni do perfekcji obróbkę techniczną surowców, z których powstają akcesoria do wędkowania.

A gdzie w Polsce wędkują bogacze? Do najpopularniejszych miejsc można zaliczyć Mazury. Prominenci wybierają niewielkie miejscowości, gdzie mogą w miłych okolicznościach przyrody odpocząć od problemów dnia codziennego. Większość z nich ma własne domy, rzadziej natomiast decydują się na wynajmowanie domków czy hoteli. Popularna jest także turystyka wędkarska i wyjazdy na zagraniczne łowiska. Cieszące się dużą popularnością europejskie destynacje to Szwecja, a także Norwegia, Dania i Finlandia. Wiele osób wybiera także egzotyczne kierunki takie, Kenia, Kuba czy Melanezja, gdzie popularny jest połów tuńczyka.

 


[1] Raport „Top wzrosty w kategoriach”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Mężczyzna Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember Biuro prasowe
2024-11-21 | 13:10

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Tegoroczny Movember przebiega pod hasłem "Talk It Out! Act It Out!" i zachęca pracowników do otwartej dyskusji na temat zdrowia psychicznego i wzajemnego wspierania się. Męska
Mężczyzna Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn
2024-11-18 | 12:00

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Co roku w Polsce odnotowuje się nawet 18 tys. nowych zachorowań na raka prostaty! Codziennie diagnozę słyszy ponad 40 mężczyzn. W walce z nowotworem, który jest obecnie jednym z
Mężczyzna Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
2024-11-06 | 11:00

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie

Już 9 listopada w Centrum Kultury Mamuszki w Sopocie odbędzie się pierwsza edycja wydarzenia Zdrowe Porty, poświęconego zdrowiu mężczyzn. Wydarzenie ma na celu zwiększenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.

Prawo

Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii

Surowsze kary dla przestępców, zniesienie terminu przedawnienia i zrównanie przestępstw offline z tymi dokonywanymi w internecie – to niektóre zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski do przepisów dotyczących ochrony dzieci przed nadużyciami seksualnymi. Europosłowie chcą, by były to kwestie zharmonizowane w ramach UE. Szczególnie istotne jest dostosowanie prawa do wyzwań związanych z rozwojem nowych technologii – powinno ono uwzględniać m.in. filmy czy obrazy wytworzone z pomocą AI.

Motoryzacja

Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora

Aktorka zaplanowała już część swojego urlopu i wręcz już nie może się doczekać wyjazdu pod namiot. Tym razem wybrała model montowany na dachu auta, co ma zapewnić większy komfort wypoczynku. Anna Powierza zaznacza, że w takiej wersji można funkcjonować bez żadnych ograniczeń. Nie zdradza jednak, kiedy dokładnie wyjeżdża ani jaką lokalizację wybrała. Wiadomo tylko, że będzie jej towarzyszyć córka, 11-letnia Helena.