Jak zachować wspomnienia? Stwórz własną kronikę!
Kronika to świetny pomysł na organizację wspomnień, faktów i anegdot w uporządkowanej formie. Może być zbiorem historii opowiadanych podczas rodzinnych spotkań. Może dokumentować wspólny wyjazd, pierwsze lata dziecka czy osobistą wewnętrzną podróż. To także doskonały pretekst do twórczej aktywności, która pozwoli wyrazić siebie w oryginalny sposób.
Wraz z ludźmi odchodzą ich historie. Zachowujemy zdjęcia i filmy, bo najłatwiej je wykonać. Trudniej przelać myśli na papier. Ale to właśnie dzięki wysiłkowi włożonemu w prowadzenie zapisków, nadajemy im wyjątkową wartość. Jedyna zasada, której warto się trzymać, by móc nazwać swoje dzieło kroniką, to chronologia. Co będzie wiodącym tematem (analiza, fakty czy osobiste komentarze) zależy tylko od Ciebie.
Zacznij od określenia swojego celu. Chcesz zgłębić historię rodziny i ustalić jej korzenie, czy zacząć opowieść od tu i teraz? Skupisz się na faktach z przeszłości, czy na bieżąco będziesz opisywał swoją codzienność? Twoim priorytetem będzie oddanie prawdy historycznej, a może dasz pierwszeństwo własnym przemyśleniom? Kto zostanie bohaterem opowieści – twoi przodkowie, twoi najbliżsi, ty sam? I najważniejsze, ustal dlaczego chcesz to robić? Dla siebie, dla przyjemności, dla swoich dzieci… Każda odpowiedź jest dobra i pozwoli wybrać własną drogę.
Możesz pisać kronikę rodzinną – bogatą w fakty historyczne o przodkach, uporządkowaną według zasad genealogii, pełną dat narodzin i ślubów, anegdot o pradziadkach i wydarzeń z historii Polski i świata. Albo kronikę z podróży (dalekiej lub bliskiej, wakacyjnej albo służbowej), w której opiszesz co widziałeś, kogo spotkałeś, czego się nauczyłeś. Kronika dokumentująca pierwsze lat twojego dziecka to też wyzwanie i piękna pamiątka! Zanotuj pierwsze słowa, pierwsze kroki, największe sukcesy i małe porażki…
Aby twoje dzieło było jedyne w swoim rodzaju, ustal własny kod kolorów, system odnośników i punktorów, stosuj podkreślenia, strzałki, chmurki, które pozwolą zorganizować treść i uwypuklić najważniejsze fakty. Dodaj elementy ozdobne, szkice, rysunki, grafy. Wklejaj zdjęcia, fragmenty dokumentów, bilety – wszystko, co wiąże się z treścią i nadaje oryginalnej formy. Zainspiruj się średniowiecznymi kronikami, których pięknie wykaligrafowane litery i ozdobne miniatury zachwycają do dzisiaj kunsztem i artyzmem.
Zgromadź zestaw różnych narzędzi piśmienniczych w żywych kolorach, które pozwolą zrealizować najbardziej szalone pomysły. W linii BIC Intensity znajdziesz najwyższej jakości cienkopisy, flamastry do kolorowania, kredki, markery permanentne, pisaki dwustronne i długopisy żelowe w szerokiej gamie kolorów. Dzięki nim będziesz mógł tworzyć tak jak lubisz, a twoja kronika zyska niepowtarzalny charakter.
Polecamy:
BIC® Intensity Creative Writing Set, zestaw kreatywny
Wszystko czego potrzebujesz, by z sukcesem realizować pasję do kreatywnego pisania, brush letteringu i nowoczesnej kaligrafii. Praktyczne i eleganckie pudełko zawiera aż 44 elementy:
- 16 cienkopisów BIC Intensity Fine z bardzo cienką końcówką, idealnych do precyzyjnego pisania, rysowania i kreślenia
- 12 cienkopisów o średniej końcówce BIC Intensity Medium, z tuszem na bazie wody w 12 żywych kolorach
- 12 dwustronnych pisaków BIC Intensity Dual Tip z elastycznym pędzelkiem i cienką końcówka w jednym produkcie
- 4 wyjątkowe cienkopisy BIC Intensity Colour Change z unikalną technologią zmiany koloru. Wymazując napis wykonany jednym kolorem otrzymujemy drugą barwę, bardziej kontrastową. Tym samym 4 cienkopisy pozwalają uzyskać aż 8 kolorów!
Idealny zestaw dla wszystkich, którzy szukają niezawodnych i pięknych narzędzi do twórczego wyrażania siebie!
BIC Polska Sp. z o.o., cena det. ok. 201,09 zł
Zestaw można kupić na Amazon.pl: https://tiny.pl/ct4z4
Pełna oferta linii BIC Intensity jest dostępna w oficjalnym Sklepie BIC na Allegro: https://tiny.pl/ct43h
Więcej informacji o produktach na: https://eu.bic.com/pl-pl/stationery/intensity
Wakacyjnych atrakcji w Fuzji ciąg dalszy!
Lato Konesera trwa. Sprawdź, co będzie się działo w sierpniu!
Sobota w Fuzji pełna wrażeń. Teatr w Ogrodach Anny i warsztaty z Tartarugą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.