JEDNOOKI KRUK - powieść historyczna osadzona w czasach, gdy wikingowi
2 września ukaże się nakładem Wydawnictwa Szara Godzina powieść historyczna rozgrywająca się w epoce wikingów „Jednooki Kruk” pióra Svena Georgsona.
Średniowiecze, XI wiek. Skandynawia.
Halfdan Ivarsson to wojownik odznaczający się nie tylko siłą i odwagą, lecz także niezwykłą przebiegłością oraz bystrością umysłu. Przydomek „mądry” nie został mu nadany przypadkowo.
Kiedy jarl Eryk, królewski doradca, dowiaduje się o spisku na życie władcy Kanuta, nie ufając najbliższym dworzanom, wzywa najemnika Halfdana Mądrego, by pomógł zapobiec tragedii. Wkrótce sława sprytnego wikinga niesie się po całej Skandynawii, a jego czekają coraz to nowe wyzwania i podróże, zagadki do rozwiązania oraz tajemnice, których ludzki rozum nie jest w stanie ogarnąć.
Patroni: Historia.org.pl, Bielska Drużyna Najemna Svantevit, Krakowska Szkołą Fechtunku, TYR Hird, Drengowie znad Górnej Odry, Bractwo Wojowników Kruki oraz ambasadorki: Zaczytana Ewelka, Przystanek szczęścia.
Sven Georgson – pasjonat tematyki wikingów, sag skandynawskich oraz historii pisma runicznego. Zajmuje się rekonstrukcją historyczną wczesnego średniowiecza. Trenuje szermierkę historyczną, wygrywając turnieje walki mieczem w Polsce i na świecie. W 2019 roku zajął pierwsze miejsce w największym i najważniejszym turnieju w Europie, który corocznie odbywa się podczas Festiwalu Słowian i Wikingów na wyspie Wolin.
Sven Georgson i Wydawnictwo Szara Godzina zapraszają do czytania powieści „Jednooki Kruk”. Książka będzie miała premierę w księgarniach stacjonarnych i internetowych 2 września 2021 r.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.