Jesień modę niesie w 200 sklepach w Zielonych Arkadach
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
agnieszka.kurczych|prinspiration.pl| |agnieszka.kurczych|prinspiration.pl
507 108 984
www.prinspiration.pl
Jesień sprzyja zmianom: zmienia się natura, a co za tym idzie – rytm dnia. Zmieniają się także trendy w modzie – luźne, lekkie ubrania zmieniają się w bardziej przemyślane stylizacje, które otulają warstwą ciepła. Ubrania stają się bardziej funkcjonalne, a moda idzie w kierunku zrównoważonego rozwoju. Światowe marki, dostępne w największym centrum handlowym w regionie, kreują uliczne trendy, które z łatwością można przemycić do swojej szafy. Jaką jesień niosą Zielone Arkady?
Mówi się, że trendy zataczają koło, jednak w tym sezonie coś się zmieniło. Projektanci jak nigdy wcześniej starają się tworzyć tzw. zrównoważoną modę i bardziej niż kiedykolwiek stawiają na ekologię i ubrania, które powstają z recyklingu. W duchu eko kolekcje opracowują zarówno marki premium, jak Hugo Boss (nazywana pionierem ekologicznej mody), Tommy Hilfiger (której strategia „Make it Possible” jest planem podróży ku odpowiedzialnej modzie) czy Desigual, która w kolekcji Ecoalf wykorzystuje przetworzone odpady i surowce, jak i marki sieciowe (m.in. Zara z grupy Inditex, która wszystkie swoje sklepy ma właśnie w Zielonych Arkadach, czy H&M). Ekologiczne podejście reprezentują też marki kosmetyczne, które nie tylko składy, ale i opakowania tworzą z naturalnych surowców. Takim przykładem jest np. Resibo, której produkty dostępne są w otwartej niedawno w Zielonych Arkadach drogerii Kontigo. A co w samej modzie piszczy?
Na wybiegach, a tym samym w kolekcjach na jesień/zimę 2020/21 w 200 sklepach w Zielonych Arkadach króluje eklektyzm oraz powrót do lat 80. Miłośniczki klasyki znajdą okrycia w kolorach beżowych, karmelowych, śmietanowych z miękkich tkanin. Takie rozwiązanie proponuje np. marka Massimo Dutti, znana z minimalistycznych projektów.
Jesień jawi się również „w kratkę” – wracają kraciaste koszule, jednak w większości po małej metamorfozie: z frędzlami, perłami, ozdobnymi guzikami. Podobnie z biżuterią, która subtelnie podkreśli stylizacje (m.in. ta z kultowymi kryształami Swarovskiego czy z znanym na całym świecie misiem Tous). Podsumowując: detal tej jesieni ma znaczenie.
Również w modzie męskiej królował będzie z jednej strony elegancki luz (eksponowany w kolekcjach Calvin Klein, Lacoste czy Trussardi), a z drugiej – ponadczasowa klasyka, reprezentowana przez garnitury gładkie lub te w modne printy z kolekcji Lancerto, Bytom czy Lavard.
Ten sezon będzie nonszalancki, ale bez nadęcia. Dzięki trendom lansowanym na wybiegach i przeniesionym do nowych jesiennych kolekcji, których największy wybór w regionie jest w Zielonych Arkadach, każdy ma mnóstwo możliwości do stworzenie własnego stylu. To wszystko w zgodzie ze sobą i naturą, która jesienią ma szczególny czas dla siebie.
Nowe kolekcje pełne najnowszych trendów znajdują się w 200 sklepach w Zielonych Arkadach.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Edukacja
Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.