„JOURNEY” – WYSTAWA PRAC WOJCIECHA BREWKI W OFFIE
„JOURNEY” – WYSTAWA PRAC WOJCIECHA BREWKI W OFFIE
Od momentu, w którym postanowił zamienić szarość codzienności na barwy sztuki, minęło dziesięć lat pełnych pasji, zaangażowania i fascynujących prac. Podczas wystawy Wojciecha Brewki zatytułowanej „Journey” miłośnicy sztuki odkryją, jak malarz, kolorysta i twórca wielkich murali dekonstruuje rzeczywistość, nadaje jej nowy kontekst i inspiruje do działania. Otwarcie wystawy odbędzie się 29 września o godz. 19.00, w restauracji Drukarnia Skład Wina & Chleba w OFF Piotrkowska Center.
Wojciech Brewka zyskał uznanie w świecie sztuki dzięki własnej technice dekonstrukcji zarówno portretu, jak i animalistyki, jako gatunku malarstwa. Na kontrastowych tłach autor umieszcza wizerunki zwierząt w zaskakującym, kampowym, ironicznym, społecznym kontekście. Choć malarstwo stało się głównym zajęciem artysty dopiero dekadę temu, to już teraz jego dzieła osiągają rekordowe kwoty na aukcjach młodej sztuki i cieszą się ogromnym powodzeniem wśród kolekcjonerów.
Wiele jego prac wpisuje się w nurt edukacji równościowej i ekologicznej, a sam autor aktywnie wspiera inicjatywy charytatywne. Jego murale, takie jak „Przytulaśny Miś” czy mural dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, stają się symbolem ważnych kampanii społecznych.
Wystawa „Journey” obejmuje wybrane dzieła z pięciu cykli prac artysty. Są to portrety zarówno zwierząt, jak i ludzi, portrety zabawek po przejściach, czaszki oraz prace, które nawiązują do tzw. Pokolenia X – ludzi urodzonych w drugiej połowie XX wieku, którzy szukają sensu w życiu. – Obrazy prezentowane na ekspozycji to odważne, jaskrawe barwy i motywy, street-artowa estetyka, która na pierwszy rzut oka może wydawać się radosna i pełna optymizmu, ale w głównej warstwie ukrywa głębokie znaczenie. Prace Wojciecha Brewki dotykają tego, co nas otacza, oraz emocji i wyzwań, z którymi mierzymy się w codziennym życiu. W jego świecie zabawek, zwierząt i pop-kultury nic nie jest jednoznaczne – mówi Łukasz Kowalewski, organizator wystawy i zaprasza na wernisaż, który odbędzie się 29 września o godzinie 19.00 w restauracji Drukarnia Skład Wina & Chleba w OFF Piotrkowska Center. Będzie to również okazja, aby spotkać się z samym artystą i zdobyć jego autograf na katalogach z pracami z wystawy. Wystawę będzie można oglądać do listopada, przez cały tydzień od poniedziałku do niedzieli, w godzinach 9.00-22.00.
![80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_913433166,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina
![Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat](/files/_uploaded/glownekonf_836054479,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
![Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko](/files/_uploaded/glownekonf_1418137372,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4-ram,w_274,r_png,_small.png)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
![](/files/1922771799/glod-raport-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto,w_133,_small.jpg)
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.