Komunikaty PR

Kalkulator tantiem: ile "dorzucasz do puli" swemu ulubionemu artyście?

2023-08-16  |  08:00
Biuro prasowe

Polska firma technologiczna Omni Calculator opracowała narzędzie obliczające wartość tantiem z serwisów streamingowych na podstawie częstotliwości słuchania muzyki. ​

Kalkulator obliczy dokładnie jakie "cegiełki" dorzucamy swoim ulubionym wykonawcom w niemal wszystkich popularnych serwisach streamingu audio, takich jak Spotify, Apple Music, Tidal czy Youtube Music.

1000% różnicy w stawkach

W ostanim czasie media (nie tylko te skoncentrowane na muzyce) dość często podnosiły temat wypłat wynagrodzeń dla wykonawców, których twórczość jest dostępna dla użytkowników popularnych serwisów streamingowych. Nie brakuje tu sporów na linii artyści - aplikacje muzyczne, dyskusji o szybkiej potrzebie wprowadzenia nowych regulacji broniących artystów przed niskimi wycenami tantiem czy nawet przypadków usuwania swojej twórczości z tego typu platform. Na taki krok zdecydowała się choćby piosenkarka Taylor Swift, która chcąc zmaksymalizować zysk z premiery swojego albumu wycofała całą swoją muzyczną bibliotekę z serwisu Apple Music.

By przybliżyć użytkownikom tego typu serwisów skalę tantiem przyznawanych wykonawcom Omni Calculator postanowił przygotować narzędzie zdolne do spersonalizowanego wyliczenia "własnego wkładu" w ogół wynagrodzenia artysty na konkretnej platformie. By poznać jego wartość należy wybrać konkretny serwis streamingowy oraz wskazać średni czas słuchania konkretnego wykonawcy czy zespołu w cyklu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym.

To co z pewnością warto podkreślić, to dość znaczne różnice w wartościach tantiem pomiędzy aplikacjami do słuchania muzyki, łącznie z istną przepaścią w przypadku porównania Deezera i Tidala. W przypadku tej pierwszej aplikacji, słuchając danego wykonawcy przez godzinę tygodniowo wygenerujemy dla niego 0.89$ (3.62 zł) miesięcznego zysku, zaś w przypadku tej drugiej już jedynie 0.08$ (0.33 zł), a więc o przeszło tysiąc procent mniej. Przy pomocy kalkulatora możemy obliczyć również ile tantiem trafi do podziału na wszystkich wykonawców, którzy znaleźli się na naszej playliście jeśli wskażemy łączny czas korzystania z konkretnego serwisu, bez koncentrowania się wyłącznie na konkretnym artyście czy zespole.

Słuchaczy portret statystyczny

Jak wynika z analizy platformy Spotify, mającej obecnie największy udział w globalnym rynku serwisów streamingu audio, użytkownicy serwisu poświęcają średnio 25 godzin miesięcznie na słuchanie ulubionej muzyki. Postanowiliśmy więc sprawdzić, ile w przypadku takiej częstotliwości korzystania z ulubionego serwisu trafia łącznie do rąk wszystkich artystów z naszej playlisty. 

I tak, jeśli korzystamy z Amazon Music przez rok wygenerujemy zysk rzędu 19.17$ (78 zł), w Apple Music będzie to 38.15$ (155.25 zł), w Deezerze 5.25$ (21.36 zł) i dokładnie tyle samo na platformie Pandora. Serwis Rhapsody za przyjęty przez nas uśredniony czas słuchania muzyki skieruje po roku do artystów tantiemy w wysokości 9.06$ (36.88 zł) Spotify zaś 15.17$ (61.75 zł) zdecydowanie najwięcej Tidal, czyli 61.23$ (249.25 zł) a zamykający zestawienie Youtube Music 9.54$ (38.83 zł). 

Własnych obliczeń, generowanych na podstawie prywatnych preferencji odnośnie słuchania muzyki i serwisów streamingowych, dokonać można, w pełni za darmo, na stronie kalkulatora (przycisk WIĘCEJ INFORMACJI).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Instrument UFO rozbrzmi w Galerii Północnej Biuro prasowe
2024-07-26 | 13:00

Instrument UFO rozbrzmi w Galerii Północnej

Z wyglądu przypominają UFO, a ich dźwięk potrafi relaksować nawet najbardziej zestresowaną osobę. Handpany, bo o nich mowa, coraz częściej rozbrzmiewają w stolicy. Gry na tym nietypowym
Muzyka IDA 2024 powered by TECHNICS, największa impreza DJ-ska w Polsce już w sierpniu
2024-07-25 | 13:25

IDA 2024 powered by TECHNICS, największa impreza DJ-ska w Polsce już w sierpniu

3 sierpnia w Poznaniu odbędą się największe w Polsce mistrzostwa DJ-ów, czyli IDA Poland 2024. Po raz czwarty partnerem imprezy będzie marka Technics, legendarny producent sprzętu
Muzyka „Klasyka w szortach” w Fuzji. Kwartet smyczkowy dla całej rodziny
2024-07-24 | 11:35

„Klasyka w szortach” w Fuzji. Kwartet smyczkowy dla całej rodziny

Program kolejnego koncertu z cyklu „Klasyka w szortach” organizowanego przez Akademię Muzyczną w Łodzi i Fuzję został zaprojektowany z myślą o odbiorcach w każdym wieku.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.