Kampania „Nasz Klimat” ponownie zachęca Polaków do zmiany nawyków
Ministerstwo Klimatu i Środowiska kontynuuje, realizowaną w 2022 r., kampanię „Nasz Klimat”, której głównym celem było podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Jej druga odsłona koncentruje się na tematach związanych z oszczędzaniem energii, prawidłową gospodarką odpadami, a także na wiedzy dotyczącej systemu kaucyjnego.
Aktywności zrealizowane w czasie trwania pierwszej odsłony kampanii pozwoliły na zainicjowanie dyskusji nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska. Hasło przewodnie „Klimat tworzą ludzie” podkreśla rolę jednostki i jej wpływ na klimat, bo dbanie o klimat to nie tylko podejmowanie instytucjonalnych inicjatyw, ale również codzienne budowanie przez nas wszystkich nawyków, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę.
– Pokazaliśmy już, że ekonawyki są proste i że nawet małe, codzienne gesty mają znaczenie. Noszenie toreb wielorazowych, planowanie zakupów i posiłków, oszczędzanie wody i innych zasobów czy korzystanie z komunikacji miejskiej to tylko niektóre z przykładów zmian, które można szybko wcielić w życie. Teraz przyszła pora na przekonanie Polaków, że warto oszczędzać energię elektryczną nie tylko na dużą skalę, ale także w ramach gospodarstwa domowego. Edukując, przekonujemy również, jak istotna dla środowiska jest prawidłowa segregacja odpadów – podkreśla Aleksander Brzózka, rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
Aktywności podejmowane w ramach kampanii „Nasz Klimat” kreują pozytywne wzorce w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych.
Taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań są stworzone we współpracy z metodykami nowoczesne pakiety edukacyjne dla szkół podstawowych. Są one wsparciem dla nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych. Materiały dostępne są na portalu edukacyjnym MKiŚ. Informacje o kampanii i treści edukacyjne pojawią się zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w kampanii internetowej.
Motyw graficzny kampanii nie zmienił się i utrzymany jest w energetycznych barwach, całość jest nowoczesna, ale jednocześnie przyjazna i przemawia do odbiorców w różnym wieku. Kluczowym elementem działań jest strona: www.naszklimat.gov.pl, z której nie tylko można dowiedzieć się o tym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko, ale także pobrać materiały edukacyjne, takie jak video- i infografiki czy pakiety dla gmin.
Każdy z nas jest odpowiedzialny za klimat. Pozytywne zmiany są możliwe dzięki prostym nawykom. Trwająca druga odsłona kampanii pokaże, jaki wpływ mamy wszyscy na naszą planetę. Właśnie poprzez tego typu działania pragniemy przyczyniać się do poszerzania wiedzy i podnoszenia świadomości ekologicznej całego społeczeństwa. – Jesteśmy przekonani, że metodą małych kroków możemy wypracować wspólną troskę o środowisko naturalne – podsumowuje rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska Aleksander Brzózka.
![SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień? Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_2138823636,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
![Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025](/files/_uploaded/glownekonf_578768766,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](/files/1922771799/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.