Komunikaty PR

Kampania „Nasz Klimat” ponownie zachęca Polaków do zmiany nawyków

2023-11-16  |  12:00
Biuro prasowe

Ministerstwo Klimatu i Środowiska kontynuuje, realizowaną w 2022 r., kampanię „Nasz Klimat”, której głównym celem było podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Jej druga odsłona koncentruje się na tematach związanych z oszczędzaniem energii, prawidłową gospodarką odpadami, a także na wiedzy dotyczącej systemu kaucyjnego.

Aktywności zrealizowane w czasie trwania pierwszej odsłony kampanii pozwoliły na zainicjowanie dyskusji nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska. Hasło przewodnie „Klimat tworzą ludzie” podkreśla rolę jednostki i jej wpływ na klimat, bo dbanie o klimat to nie tylko podejmowanie instytucjonalnych inicjatyw, ale również codzienne budowanie przez nas wszystkich nawyków, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę.

Pokazaliśmy już, że ekonawyki są proste i że nawet małe, codzienne gesty mają znaczenie. Noszenie toreb wielorazowych, planowanie zakupów i posiłków, oszczędzanie wody i innych zasobów czy korzystanie z komunikacji miejskiej to tylko niektóre z przykładów zmian, które można szybko wcielić w życie. Teraz przyszła pora na przekonanie Polaków, że warto oszczędzać energię elektryczną nie tylko na dużą skalę, ale także w ramach gospodarstwa domowego. Edukując, przekonujemy również, jak istotna dla środowiska jest prawidłowa segregacja odpadów – podkreśla Aleksander Brzózka, rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Aktywności podejmowane w ramach kampanii „Nasz Klimat” kreują pozytywne wzorce w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych.

Taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań są stworzone we współpracy z metodykami nowoczesne pakiety edukacyjne dla szkół podstawowych. Są one wsparciem dla nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych. Materiały dostępne są na portalu edukacyjnym MKiŚ. Informacje o kampanii i treści edukacyjne pojawią się zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w kampanii internetowej.

Motyw graficzny kampanii nie zmienił się i utrzymany jest w energetycznych barwach, całość jest nowoczesna, ale jednocześnie przyjazna i przemawia do odbiorców w różnym wieku. Kluczowym elementem działań jest strona: www.naszklimat.gov.pl, z której nie tylko można dowiedzieć się o tym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko, ale także pobrać materiały edukacyjne, takie jak video- i infografiki czy pakiety dla gmin.

Każdy z nas jest odpowiedzialny za klimat. Pozytywne zmiany są możliwe dzięki prostym nawykom. Trwająca druga odsłona kampanii pokaże, jaki wpływ mamy wszyscy na naszą planetę. Właśnie poprzez tego typu działania pragniemy przyczyniać się do poszerzania wiedzy i podnoszenia świadomości ekologicznej całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że metodą małych kroków możemy wypracować wspólną troskę o środowisko naturalne – podsumowuje rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska Aleksander Brzózka.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Największa porcja łazanek. Rekord Polski w Łazach Biuro prasowe
2024-07-31 | 07:30

Największa porcja łazanek. Rekord Polski w Łazach

W tym roku odbędzie się druga już edycja Festiwalu Smaku Łazanki. Tym razem organizatorzy podejmą się próby ustanowienia Rekordu Polski w kategorii „Największa porcja
Styl życia Przesądy ślubne, czyli sposoby na udane małżeństwo
2024-07-30 | 15:00

Przesądy ślubne, czyli sposoby na udane małżeństwo

Trwa sezon na śluby, celebracje i uroczystości, podczas których wyznajemy sobie miłość na dobre i na złe. Od wieków w te ważne dni ulegamy przesądom i wierzeniom,
Styl życia Highway to Lidl, czyli zrób zakupy w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock
2024-07-30 | 14:30

Highway to Lidl, czyli zrób zakupy w sklepie Lidl Polska na Pol’and’Rock

Już 1 sierpnia startuje długo wyczekiwany Pol'and'Rock Festival – święto muzyki, wolności i nieskrępowanej zabawy! To tutaj rockowe riffy będą rozbrzmiewać na najwyższych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuje, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszemu zespołowi.

 

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.