Komunikaty PR

Klient z problemem? No problem

2020-07-21  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.12 MB )

Wielu ekspertów podkreśla, że stosunkowo niewilekie straty w czasie pandemii poniosły te firmy, które miały specjalistyczny produkt, odpowiadający potrzebom zdefiniowanej grupy klientów. W branży spożywczej najmniejsze spadki odnotowali przedsiębiorcy wytwarzający żywność funkcjonalną. Powodem jest zapewne m.in. fakt, że co czwarty Polak jest na jakiejś diecie.

Dokładnie tematowi przyjrzało się Centrum Badania Opinii Publicznej (CEBOS). Wnioski badań zawarło w publikacji “Polak na diecie”, która ukazała się w ubiegłym roku. Najczęściej ze swojego jadłospisu eliminowali określone produkty ludzie młodzi (do 24 roku życia), wykształceni i dość zamożni. Przeważają wśród nich kobiety. Najwięcej, bo aż 57 proc., chce zrezygnować z cukru i zawierających go słodyczy, 20 proc. z alkoholu, a 14 proc. z glutenu. Najważniejszym powodem przejścia na dietę jest zdrowie - nietolerancja glutenu lub mleka krowiego, alergie pokarmowe oraz chęć zrzucenia zbędnych kilogramów. I co najważniejsze, aż 77 proc. badanych było zadowolonych z rezultatów wprowadzonej diety.

Zdrowe przekąski się obroniły

Firmy produkujące słodycze i słodkie przekąski to nadal jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku, odnotowujący z roku na rok duży (nawet dwucyfrowy) przyrost. W ubiegłym roku osiągnął obroty na poziomie ponad 12,5 mld zł (źródło: Nielsen). Większość przedsiębiorców widząc wykresy dostosowuje się do nowych trendów. Robią to i międzynarodowe giganty gospodarcze, i krajowe sieci, i rodzinne manufaktury.

Ofertę niektórych ukształtowała jednak nie tylko korzystna koniunktura, ale także konsumencka, oddolna inicjatywa. Tak było na przykład z Fit Cake, które powstało w Białymstoku w 2016 roku z powodu braku na lokalnym rynku zdrowych słodyczy. Przez cztery lata rozwinęło się w liczącą 14 punktów sieć franczyzową. Biznes wymyśliła Ewelina Choińska, zawodniczka fitness, która miała problem ze znalezieniem dla siebie odpowiednich artykułów.

- Już w pierwszych dniach od uruchomienia lokalu wiedziałam, że jest zapotrzebowanie na żywność dla sportowców i osób na specjalnej diecie. Na posiłki zbilansowane, z krótką etykietą, na której wyraźnie opisane będą też tzw. makroskładniki, czyli białko, węglowodany i tłuszcz. Podeszliśmy do sprawy ideowo. Wypisaliśmy na szyldzie  hasło “ No sugar, no problem” i produkując słodycze nie schodzimy z tego kursu ani o milimetr, a klienci to doceniają - mówi Ewelina Choińska z Fit Cake.

- Ostatnio wyraźniej zarysowuje się też trend “No gluten”. Coraz więcej ludzi przychodzi do nas jak do apteki, bo tylko tu może się zapatrzyć w ciasta bez cukru, bezglutenowe torty i zdrowe słodycze. Około 10 proc naszych klientów to osoby, które musiały zrezygnować z glutenu z powodów zdrowotnych, np. są chore na celiakię. Bardzo duża grupa to dzieci z różnego rodzaju alergiami czy chorobami układu pokarmowego. One, jak każde dziecko, lubią słodycze, a my im zapewniamy takie, które nie szkodzą - dodaje współwłaścicielka Fit Cake.

Pandemia nie dotknęła wytwórców zdrowych słodyczy tak bardzo jak zwykłych cukierni czy kawiarni. O ile tamte odnotowały 80 proc. spadki, Fit Cake tylko 20 proc.

Bezglutenowe torty z certyfikatem

- Jest to ważne szczególnie dla osób chorych, np.na celiakię, u których nawet to, że do mąki pszennej i ryżowej używane są te same naczynia, czy przechowywane są w jednej szafce, może doprowadzić do niebezpiecznej dla życia reakcji - mówi Ewelina Choińska. - Kupując u nas mają pewność, że bezglutenowe torty, ciasta bez cukru, batony, lody i inne smakołyki są bezpieczne.

Jest to ważne szczególnie dla osób chorych, np.na celiakię, u których nawet to, że do mąki pszennej i ryżowej używane są te same naczynia, czy przechowywane są w jednej szafce, może doprowadzić do niebezpiecznej dla życia reakcji - mówi Ewelina Choińska. - Kupując u nas mają pewność, że bezglutenowe torty, ciasta bez cukru, batony, lody i inne smakołyki są bezpieczne.

Dieta bezglutenowa stała się też po prostu moda. Stosują ją i przekonują do niej gwiazdy promujące świadome odżywianie m.in. Anna Lewandowska, Kayah czy Gwyneth Paltrow. Wielu dietetyków uważa, że ograniczenie glutenu poprawia pracę układu pokarmowego i daje dobre wyniki przy odchudzaniu.
Pojawiły się też tezy badawcze, które zakładają że gluten może mieć wpływ na rozwój takich chorób jak autyzm, ADHD, depresja czy schizofrenia, zaś rezygnacja z niego przynosi dobre terapeutyczne efekty.

Słodkie trendy

Według Marcina Cyganiaka, dyrektora komercyjnego w Nielsen Connect w Polsce, aktualnie da się wyróżnić trzy wyraźne trendy, które mogą zadecydować o sukcesie producentów słodkich przekąsek. Po pierwsze - prozdrowotność. Potwierdza to także współwłaścicielka Fit Cake - klienci coraz częściej i uważniej czytają etykiety, a także pytają, kiedy czegoś nie rozumieją. Dlatego tak ważne jest, by opis składników był jak najbardziej klarowny.

Drugi przymiotnik, który robi karierę w tej branży to “convenience”. Przez określenie to rozumieć należy, że żyjemy w dużym pośpiechu i coraz częściej jadamy w biegu. Potrzebujemy więc szybko coś przekąsić, ale nie chodzi o to by był to byle jaki fast food.

Wprowadziliśmy niedawno desery w  słoiczkach. Po pierwsze są eko. Słoiczek można odnieść i dostać przy zakupie drugiego złotówkę rabatu za opakowanie zwrotne. Po drugie jest pełnowartościowym, zbilansowanym posiłkiem. Po trzecie wreszcie można zjeść go tylko trochę, słoik zakręcić i dokończyć deser kiedy znowu zgłodniejemy  - mówi Ewelina Choińska.

Trzeci trend, z którym muszą się liczyć producenci zdrowych słodyczy to premiumizacja, czyli inwencja, autorskie oryginalne pomysły na to, by polepszyć danie, poprawić jego funkcjonalność, dodać mu wartości.  

To jest mój konik - przyznaje Ewelina Choińska z Fit Cake. - Cały czas coś ulepszam, szukam zdrowszych zamienników, eksperymentuję. Ostatnio zafiksowałam się na wegańskich lodach. Jeden z najmilszych komplementów jaki usłyszałam, był od 11-letniego chłopca. Towarzyszył swojemu bratu, który nie toleruje glutenu i laktozy i jest naszym stałym klientem. I ten chłopiec, który nie ma żadnych zdrowotnych problemów też chciał nasze wegańskie lody, bo jego zdaniem są lepsze od tych zwyczajnych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka
Styl życia Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
2024-06-27 | 19:10

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są
Styl życia Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
2024-06-27 | 11:00

Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze

Międzynarodowy Festiwal Twórczości” Młodych „Folkowe Inspiracje” to wydarzenie, które na stałe wpisało się nie tylko w kulturalny kalendarz Łodzi, ale także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.