Komunikaty PR

Kolejna wspólna akcja Auchan i Wtórpol „Wymień stary plecak na nowy”

2021-11-16  |  10:21
Biuro prasowe

Już drugi rok z rzędu firma Wtórpol wspólnie ze sklepami sieci Auchan zorganizowała akcję z cyklu „Wymień stary plecak na nowy”.

W tegorocznym projekcie udało się zebrać ponad 2000 sztuk! Teraz będą one mieć szansę na drugie życie i – co więcej – przyczynią się do wsparcia osób z niepełnosprawnościami.

 

Na czym polega projekt?

Od 5 do 18 sierpnia klienci ogólnopolskiej sieci hipermarketów Auchan mogli oddawać niepotrzebne plecaki w wybranych Punktach Obsługi Klienta na terenie całej Polski. W zamian otrzymywali specjalny bon, upoważniający do zakupu nowego plecaka z 25 procentową zniżką.

Zainteresowanie akcją było duże, co pokazuje, że jesteśmy jako społeczeństwo coraz bardziej świadomi potrzeby oddawania niepotrzebnych rzeczy do dedykowanych miejsc. Pamiętajmy, że najgorsze, co możemy zrobić, to wyrzucić tekstylia na śmietnik, skąd trafią na wysypisko i staną się uciążliwym odpadem. Większość z zebranych plecaków składa się jednak z poliestru lub ma jego domieszkę – komentuje Monika Lipnicka z firmy Wtórpol.

 

Co stanie się z plecakami?

Plecaki, które są w dobrym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną i będą miały szansę na znalezienie nowego właściciela. A wybór jest ogromny – klienci Auchan oddali plecaki różnego rodzaju – nie tylko szkolne, ale również sportowe, podróżnicze, czy wełniane. Warto pamiętać, że plecaki, które nadal wyglądają dobrze i trafiły do drugiego obiegu charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i solidnym wykonaniem – to z pewnością cenny atut.

Natomiast ta część plecaków, która nie nadaje się już do ponownego użytku, zostanie poddana recyklingowi, przetworzona zgodnie z zasadą zero waste.

 

Akcja wspiera też osoby z niepełnosprawnościami

Za środki pozyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków, Fundacja Eco Textil działająca przy firmie Wtórpol, przekaże specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjnych dla placówek, wskazanych przez te sklepy Auchan, w których udało się zebrać najwięcej plecaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.