Kreatywne notatki w stylu mangi
Manga kojarzy się z japońską „kreskówką”, co jest dla tej formy sztuki krzywdzące, gdyż jej korzenie sięgają kilkaset lat wstecz. Słowo to oznacza w wolnym tłumaczeniu „spontaniczne rysunki” i doskonale oddaje ducha przygotowanych przez wiodącą markę BIC® zestawów do kreatywnych notatek, które zachwycą każdego miłośnika tego stylu.
Jeszcze w XIX w. termin „manga” odnosił się karykatur i rysunków satyrycznych. Kiedy Japonia otworzyła się na Zachód i zaczęli do niej przybywać Europejczycy i Amerykanie, zmieniła się pod wpływem przywiezionych przez nich technicznych nowinek, zwłaszcza w zakresie używanych narzędzi i materiałów plastycznych. Po II Wojnie Światowej, kiedy Kraj Kwitnącej Wiśni zetknął się z masową kulturą amerykańską w postaci komiksów i kreskówek, manga przybrała formę dobrze znaną dziś na całym świecie nie tylko fanom gatunku.
Największy wkład w rozwój mangi miał Osamu Tezuka, nazywany jej ojcem. Od najmłodszych lat był zafascynowany kreskówkami Disneya i komiksami Marvela. Za cel życia postawił sobie stworzenie dzieł, które połączą to, co w nich najlepsze, z japońską tradycją i duchem, a na dodatek będą opowiadać o rzeczach najważniejszych, wzruszać i bawić. Jednocześnie położył podwaliny pod charakterystyczny i rozpoznawalny na pierwszy rzut oka styl rysowania: ostra czarna kreska przedstawiała postacie o przesadnie wielkich oczach, wąskich twarzach ze spiczastymi brodami, fantazyjnymi fryzurami i charakterystycznymi szerokimi uśmiechami. Ten styl doskonale oddaje estetyczne upodobania Japończyków: te wszystkie cechy są uważane za atrybuty młodości i określane mianem kawaii – czyli przesłodkich. Mangi czytają w Japonii wszyscy: dzieci, młodzież, dorośli, biznesmeni, gospodynie domowe i seniorzy. Warto wiedzieć, że ze względu na pokaźną objętość (często po kilkaset stron) są drukowane w tonacji czarno-białej (aby obniżyć koszty), tylko okładka (a czasem i kilka pierwszych stron) są kolorowe.
Od lat 90. XX w. mangi są bardzo popularne także w Polsce, zarówno wśród nastolatków, jak i dojrzałych ludzi. Powodzeniem cieszą się grafiki i plakaty w tym stylu, elementy wystroju wnętrz czy garderoby. Dostępnych jest też mnóstwo podręczników i poradników w jęz. polskim i angielskim, instruujących krok po kroku, jak uczyć się rysować w stylu mangi. Pomocne w tym będą również zestawy Manga i Japan od BIC®, zawierające wszelkie niezbędne przybory do tworzenia kreatywnych notatek i rysunków w orientalnym klimacie.
BIC® Intensity Manga, zestaw kreatywny
Zestaw kreatywny BIC® Intensity dla każdego miłośnika mangi i nie tylko, którego nie ogranicza twórcza wyobraźnia. Zawiera 20 niezawodnych pisaków i cienkopisów, a także dekoracyjną taśmę washi z motywem rybek koi, szkicownik oraz karteczki samoprzylepne. W komplecie znajduje się:
- 12 dwustronnych pisaków 2w1 BIC® Intensity Dual Tip z końcówkami różnej grubości i tuszem na bazie wody. Elastyczny pędzelek i precyzyjna końcówka umożliwiają wiele zastosowań – od szkicowania i wypełniania kolorem większych powierzchni, po kreatywne pisanie i kaligrafię.
- 8 cienkopisów BIC® Intensity Fine w żywych kolorach, pozwalających uzyskać bardzo precyzyjną linię o grubości zaledwie 0,4 mm. Idealne do kreślenia, pisania i szkicowania.
- dekoracyjna taśma washi (z papieru ryżowego, do wielokrotnego użytku – nie pozostawia śladów po oderwaniu), szkicownik i karteczki samoprzylepne.
Wszystkie elementy zestawu zamknięto w poręcznym kartonowym pudełku z rączką, umożliwiającym bezpieczne i uporządkowane przechowywanie zawartości. Piękny, praktyczny i inspirujący prezent dla każdego, kto ceni wyszukaną estetykę, najwyższą jakość i ma odwagę tworzyć, tak jak lubi! BIC Polska, cena det. ok. 132 zł.
BIC® Intensity Japan, zestaw kreatywny
Fantastyczny zestaw kreatywny BIC® Intensity dla miłośników motywów japońskich, których nie ogranicza twórcza wyobraźnia. Zawiera wybór niezawodnych 22 artykułów piśmienniczych – cienkopisów i pisaków, a także dodatkowe niespodzianki w postaci dekoracyjnej taśmy washi, notesu i karteczek samoprzylepnych. W komplecie znajduje się:
- 10 cienkopisów BIC® Intensity Fine w żywych kolorach, pozwalających uzyskać bardzo precyzyjną linię o grubości zaledwie 0,4 mm. Idealne do kreślenia, pisania i szkicowania.
- 12 dwustronnych pisaków 2w1 BIC® Intensity Dual Tip z końcówkami różnej grubości i tuszem na bazie wody. Elastyczny pędzelek i precyzyjna końcówka umożliwiają wiele zastosowań – od szkicowania i wypełniania kolorem większych powierzchni, po kreatywne pisanie i kaligrafię.
- dekoracyjna taśma washi, notes i karteczki samoprzylepne.
Wszystkie elementy zestawu zamknięto w poręcznym kartonowym pudełku z rączką, umożliwiającym bezpieczne i uporządkowane przechowywanie zawartości. Świetny pomysł na prezent na przykład dla osób uwielbiających kreatywne pisanie, prowadzących dziennik lub pamiętnik, który pozwoli im urozmaicić wygląd zapisków. BIC Polska, cena det. ok. 143 zł.
![Wakacyjnych atrakcji w Fuzji ciąg dalszy! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_528761841,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wakacyjnych atrakcji w Fuzji ciąg dalszy!
![Lato Konesera trwa. Sprawdź, co będzie się działo w sierpniu!](/files/_uploaded/glownekonf_1524756148,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Lato Konesera trwa. Sprawdź, co będzie się działo w sierpniu!
![Sobota w Fuzji pełna wrażeń. Teatr w Ogrodach Anny i warsztaty z Tartarugą](/files/_uploaded/glownekonf_2121242592,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sobota w Fuzji pełna wrażeń. Teatr w Ogrodach Anny i warsztaty z Tartarugą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.