Odpowiedzialny design i ponadczasowe wnętrza - premiera albumu Homebook Design
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
To już siódme wydanie książki, w której znalazły się najpiękniejsze wnętrza autorstwa wybranych polskich pracowni współpracujących z portalem Homebook.pl. Nowy album liczy aż 30 projektów i 255 stron - na każdej z nich czytelnicy odnajdą nie tylko inspirujące rozwiązania, ale i zachętę, by mieszkać bardziej świadomie i odpowiedzialnie.
Siódma edycja albumu Homebook Design jest ukłonem w stronę ponadczasowego projektowania. Każdy z przedstawionych w książce projektów przenosi czytelnika do świata, w którym najlepszy design wyznaczają nie dominujące trendy, lecz przede wszystkim – świadomość i innowacyjność zastosowanych rozwiązań oraz odwaga w podejmowaniu nieszablonowych decyzji.
Design to moc mądrej kreacji
Rosnąca dyskusja nad less waste i odpowiedzialnością za generowane dobra oraz sposoby zagospodarowania przestrzeni, przez długi okres wykluczała ze sfery swoich zainteresowań świat designu. Zyskujące na znaczeniu w ostatnich latach idea circular economy i rezygnacja z tymczasowych trendów na rzecz ponadczasowości, zapoczątkowały zwrot ku odpowiedzialnemu projektowaniu. Właśnie to hasło stało się inspiracją dla twórców albumu i motywem przewodnim publikacji.
- Jak co roku, zależało nam na zgromadzeniu w jednym miejscu projektów o różnorodnych stylach, metrażach i rozwiązaniach. Każdy z nich inspiruje i udowadnia, że połączenie funkcji i estetyki z rozwiązaniami less waste jest możliwe, a korzystanie z udogodnień współczesności i poszanowanie dla surowców i materiałów mogą iść w parze - mówi Anna Poprawska, redaktor naczelna albumu Homebook Design vol. 7.
Mnogość rozwiązań i stylów
Projekty w duchu biophilia design, czerpanie pełnymi garściami ze stylu vintage, zauroczenie naturalnymi materiałami i akcentami przeszłości – to wszystko czytelnicy odnajdą w kolejnej, siódmej już publikacji, której wydawcą jest platforma Homebook.pl. Na kartach albumu znalazło się 30 projektów domów, apartamentów i mieszkań oraz nieskończona ilość niestandardowych rozwiązań. Wśród nich abstrakcyjny mural w jednej z łazienek podwarszawskiego domu, drzewo oliwne rosnące w przestrzeni zabudowanej werandy szczecińskiej inwestycji oraz odpowiednio zaimpregnowany mur pruski, wkomponowany w jedną ze ścian pomieszczenia w warmińskim domu.
- Odpowiedzialne projektowanie to nie tylko kompletny projekt ekologicznego domu. To również renowacja starej posadzki zamiast kupna paneli, to używanie naturalnych i biodegradowalnych materiałów, to zastosowanie takiego samego materiału do kilku elementów wnętrza, by zniwelować część odpadów, to dekoracje DIY, to meble z drugiej ręki lub od lokalnych rzemieślników. Wszystko po to, by pokazać, że bez względu na gust i preferowany styl, możesz stworzyć wnętrze z poszanowaniem dla unikalnej historii miejsca lub elementów aranżacji i odpowiedzialnością za jego przyszłość – podsumowuje Anna Poprawska.
Idea odpowiedzialnego projektowania nie jest jedynym, co łączy projekty, które znalazły się na stronach książki. To również wychodzenie poza okowy społecznych ram i stereotypów oraz wyobrażeń na temat tego, jak mieszkać należy. Odpowiedź na to pytanie, zdaniem twórców albumu jest tylko jedna – dokładnie tak jak chcemy.
Tegorocznej edycji Homebook Design patronują: Elle Decoration, Czas na Wnętrze, WhiteMAD, Wp.pl, Domo+, Magazif.com, PLN Design oraz magazyn {slow}. Partnerem merytorycznym wydania jest marka DRE, polski producent drzwi.
Nowy album jest dostępny w salonach Empik oraz na stronie sprzedaży homebookdesign.pl od 12 listopada.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.