Komunikaty PR

Odpowiedzialny design i ponadczasowe wnętrza - premiera albumu Homebook Design

2020-11-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

To już siódme wydanie książki, w której znalazły się najpiękniejsze wnętrza autorstwa wybranych polskich pracowni współpracujących z portalem Homebook.pl. Nowy album liczy aż 30 projektów i 255 stron - na każdej z nich czytelnicy odnajdą nie tylko inspirujące rozwiązania, ale i zachętę, by mieszkać bardziej świadomie i odpowiedzialnie.

Siódma edycja albumu Homebook Design jest ukłonem w stronę ponadczasowego projektowania. Każdy z przedstawionych w książce projektów przenosi czytelnika do świata, w którym najlepszy design wyznaczają nie dominujące trendy, lecz przede wszystkim –  świadomość i innowacyjność zastosowanych rozwiązań oraz odwaga w podejmowaniu nieszablonowych decyzji.

Design to moc mądrej kreacji

Rosnąca dyskusja nad less waste i odpowiedzialnością za generowane dobra oraz sposoby zagospodarowania przestrzeni, przez długi okres wykluczała ze sfery swoich zainteresowań świat designu. Zyskujące na znaczeniu w ostatnich latach idea circular economy i rezygnacja z tymczasowych trendów na rzecz ponadczasowości, zapoczątkowały zwrot ku odpowiedzialnemu projektowaniu. Właśnie to hasło stało się inspiracją dla twórców albumu i motywem przewodnim publikacji.

- Jak co roku, zależało nam na zgromadzeniu w jednym miejscu projektów o różnorodnych stylach, metrażach i rozwiązaniach. Każdy z nich inspiruje i udowadnia, że połączenie funkcji i estetyki z rozwiązaniami less waste jest możliwe, a korzystanie z udogodnień współczesności i poszanowanie dla surowców i materiałów mogą iść w parze  - mówi Anna Poprawska, redaktor naczelna albumu Homebook Design vol. 7.

Mnogość rozwiązań i stylów

Projekty w duchu biophilia design, czerpanie pełnymi garściami ze stylu vintage, zauroczenie naturalnymi materiałami i akcentami przeszłości – to wszystko czytelnicy odnajdą w kolejnej, siódmej już publikacji, której wydawcą jest platforma Homebook.pl. Na kartach albumu znalazło się 30 projektów domów, apartamentów i mieszkań oraz nieskończona ilość niestandardowych rozwiązań. Wśród nich abstrakcyjny mural w jednej z łazienek podwarszawskiego domu, drzewo oliwne rosnące w przestrzeni zabudowanej werandy szczecińskiej inwestycji oraz odpowiednio zaimpregnowany mur pruski, wkomponowany w jedną ze ścian pomieszczenia w warmińskim domu.

- Odpowiedzialne projektowanie to nie tylko kompletny projekt ekologicznego domu. To również renowacja starej posadzki zamiast kupna paneli, to używanie naturalnych i biodegradowalnych materiałów, to zastosowanie takiego samego materiału do kilku elementów wnętrza, by zniwelować część odpadów, to dekoracje DIY, to meble z drugiej ręki lub od lokalnych rzemieślników. Wszystko po to, by pokazać, że bez względu na gust i preferowany styl, możesz stworzyć wnętrze z poszanowaniem dla unikalnej historii miejsca lub elementów aranżacji i odpowiedzialnością za jego przyszłość – podsumowuje Anna Poprawska.

Idea odpowiedzialnego projektowania nie jest jedynym, co łączy projekty, które znalazły się na stronach książki. To również wychodzenie poza okowy społecznych ram i stereotypów oraz wyobrażeń na temat tego, jak mieszkać należy. Odpowiedź na to pytanie, zdaniem twórców albumu jest tylko jedna – dokładnie tak jak chcemy.

Tegorocznej edycji Homebook Design patronują: Elle Decoration, Czas na Wnętrze, WhiteMAD, Wp.pl, Domo+, Magazif.com, PLN Design oraz magazyn {slow}. Partnerem merytorycznym wydania jest marka DRE, polski producent drzwi.

Nowy album jest dostępny w salonach Empik oraz na stronie sprzedaży homebookdesign.pl od 12 listopada.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.