LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
LICZĘ DO TRZECH, CZYLI MODA CYRKULARNA W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
Nieszablonowe myślenie, zaskakujące połączenia, oryginalne wzory, upcyclingowe materiały i ponadczasowe projekty – to znak rozpoznawczy LDT Collective, kolektywu który już w ten weekend otwiera swoją pracownię w OFF Piotrkowska Center. Poza twórcami, na gości czekać będzie wyprzedaż starszych modeli oraz nowe, wiosenne modele. LDT Collective można odwiedzić w niedzielę od g.11.00 do 20.00.
LDT Collective to trzy łódzkie marki Ulka Ta Od Szycia, Maciej Redo i Liczę Do Trzech. Projektanci Ula Łęgowska, Maciej Redo oraz Michał Kubasiewicz, którzy wspólnie działają od 2021 roku, wierzą, że upcycling jest przyszłością mody. Za główny cel stawiają sobie troskę o środowisko, tworząc ponadczasowe pomysły i nadając tkaninom nowe życie.
– Od trzech lat wspólnie tworzymy modę upcyclingową, realizując zamówienia indywidualne oraz projekty teledysków, tras koncertowych czy pokazów podczas gali Miss Polski. Pomysł by działać nie tylko w Polsce, ale międzynarodowo pojawił się zupełnie spontanicznie kiedy Michał, który odwiedzał rodzinę w Nowym Jorku, wyszedł na ulice miasta w płaszczu, który po chwili ktoś od niego kupił. Taka sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie. To pokazało nam jak bardzo nowojorczykom podobają się nasze ubrania, ich wyjątkowość i niepowtarzalność – opowiadają twórcy kolektywu, których projekty cieszą się popularnością wśród mieszkańców nowojorskiego Manhattanu i Brooklynu.
Teraz ich nowatorskie podejście do mody będzie można poznać w OFF Piotrkowska Center, do którego przekonał ich niepowtarzalny, twórczy charakter tego miejsca. Swoją nową siedzibę będą traktować jako warsztat do realizacji nowych pomysłów. To tutaj będą projektować i tworzyć kolejne nietuzinkowe modele. Nie zabraknie też sklepu, w którym goście OFFa będą mogli kupić projekty LDT Collective.
– Mamy świetną przestrzeń, znakomicie współgrającą z kreatywnością twórców mody, nic dziwnego, że projektanci doceniają potencjał OFFa i coraz liczniej są u nas obecni. Wspólnie stworzyliśmy swego rodzaju ulicę mody – podkreśla Julia Olczyk z zespołu OPG Property Professionals, zarządzającego OFF Piotrkowska Center. – Cieszy nas ogromna różnorodność oferty, która bywalcom OFFa daje szeroki wybór i możliwość zabawy modą. To, co łączy wszystkie te propozycje to oryginalność i wysoka jakość krawiectwa, odległe od tego, co proponuje fast fashion – podkreśla.
W OFFie swoje pracownie, butiki i atelier mają między innymi Patrycja Plesiak, Jarosław Ewert, Dzień dobry, Pan Tu Nie Stał, Anna Plotła, Cukier Puder, Elżbieta Pierzchalska, Angelika Józefczyk czy PtASZEK.
W najbliższą sobotę do tego grona dołączy LDT Collective. Na gości OFF Piotrkowska Center, którzy zdecydują się odwiedzić nową pracownię będą czekać Ula, Maciej i Michał, z którymi będzie można porozmawiać o modzie cyrkularnej i bliżej poznać ich nowojorską historię. Poza tym w pracowni pojawią się też starsze modele stworzone przez kolektyw w obniżonych cenach oraz zupełnie nowe, wiosenne projekty.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.