Lidl startuje z inicjatywą na rzecz zrównoważonego rozwoju
„Lidl YOU #teamlidl” – to hasło międzynarodowej inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, z którą Lidl Polska startuje w tym tygodniu. Długoterminowy program ma przybliżyć ponad 360 tysiącom pracowników w 31 krajach zaangażowanie sieci w działania CSR oraz zachęcić ich do aktywności na rzecz środowiska i społeczeństwa. Celem akcji jest zainspirowanie pracowników do włączenia zrównoważonych działań w ich codzienne życie zawodowe i prywatne.
Lidl realizuje międzynarodową strategię CSR „W trosce o lepsze jutro”, która odzwierciadla odpowiedzialność sieci za ludzi oraz środowisko. Inicjatywa na rzecz zrównoważonego rozwoju „Lidl YOU #teamlidl”, została zaprojektowana specjalnie dla pracowników Lidl i ma na celu wzmocnienie ich aktywności w tym obszarze.
„Nasi pracownicy i menedżerowie odgrywają kluczową rolę w pomyślnej realizacji ambitnej strategii CSR firmy – podkreśla Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska. Lidl był
i jest pionierem we wdrażaniu wielu kwestii środowiskowych i społecznych w branży spożywczej. Przykładem naszej aktywności jest m.in. przyjęcie w roku 2021 polityki klimatycznej, której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych – zarówno we własnej działalności, jak i w łańcuchu dostaw. Ponadto realizujemy strategię REset Plastic, zmniejszając zużycie plastiku w opakowaniach produktów marek własnych i zwiększając wykorzystanie recyklatów. Równocześnie prowadzimy działalność charytatywną: od 14 lat współpracujemy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, którą wsparliśmy kwotą ponad 43 mln zł, angażując się w zbiórki wraz z naszymi klientami i pracownikami. Współpracujemy również z wieloma organizacjami jak np. Federacja Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, przekazując im żywność oraz wspólnie edukując na temat niemarnowania żywności. W trosce o zdrowie naszych klientów zmniejszamy zawartość soli i cukru w produktach marek własnych oraz poszerzamy asortyment produktów wegetariańskich i wegańskich. Tylko jako #teamlidl możemy stawić czoła współczesnym wyzwaniom.”
Celem inicjatywy „Lidl YOU #teamlidl” jest sprawienie, aby zrównoważone działania były widoczne i możliwe do wdrożenia dla wszystkich pracowników. Pomóc ma w tym międzynarodowa strategia zrównoważonego rozwoju Lidla, która koncentruje się na sześciu obszarach, takich jak: ochrona klimatu, poszanowanie bioróżnorodności, ochrona zasobów, uczciwe postępowanie, promowanie zdrowia i angażowanie w dialog o zrównoważonym rozwoju. Program obejmuje komunikację, szkolenia, tworzenie innowacyjnych platform edukacyjnych i wymiany doświadczeń oraz programy motywacyjne umożliwiające pracownikom dzielenie się pomysłami i późniejsze stosowanie wiedzy o zrównoważonym działaniu w codziennym życiu.
![Miękkie lądowanie w pracy - jak uniknąć pourlopowego bluesa? Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_200438469,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Miękkie lądowanie w pracy - jak uniknąć pourlopowego bluesa?
![Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?](/files/_uploaded/glownekonf_472469225,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?
![Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej](/files/_uploaded/glownekonf_1150914041,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto-tam,w_274,_small.jpg)
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.
Nauka
Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie
![](/files/1922771799/sankowski--ai-nieplodnosc-foto,w_133,r_png,_small.png)
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](/files/1922771799/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.