MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL!
MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL!
DO KOŃCA NABORU ZOSTAŁY DWA TYGODNIE
Zostały już tylko dwa tygodnie na zgłoszenie filmów do Fashion Film Festival – nabór trwa do 13 października 2024 r. To konkurs dla projektantów, filmowców i pasjonatów mody łączących światy mody i filmu. O tym, do kogo trafi nagroda główna w wysokości 3000 euro zdecyduje jury, do którego dołączyła reżyserka Małgorzata Szumowska.
Filmy modowe to inspirujące i cieszące się coraz większą popularnością połączenie dwóch artystycznych światów. Kreatorzy mody odkryli ich moc wzbudzania zainteresowania projektami w nowym cyfrowym świecie i to, że dają możliwość szerszego spojrzenia na autorskie kolekcje, niż klasyczny pokaz. Z drugiej strony – dla filmowców – moda i kostium to coś więcej niż fragment wizualnej oprawy dzieła czy element świata czerwonych dywanów. To temat sam w sobie.
Przykłady takiego artystycznego przenikania się światów prześledzić będzie można w trakcie Fashion Film Festival, będącego częścią Łódź Young Fashion, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi we współpracy z łódzką Szkołą Filmową i Narodowym Centrum Kultury Filmowej, „EC1-Miasto Kultury” w Łodzi.
– FFF wciąż ewoluuje. W tym roku ma formułę międzynarodowego konkursu skierowanego do młodych twórców: studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, ale też z filmem, multimediami – mówi prof. dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF. – Poszukujemy utalentowanych i odważnych młodych twórców, którzy potrafią zamknąć swoje pomysły w filmowych formach narracji przedstawiając kolekcje w niebanalny sposób – wyjaśnia.
Organizatorzy do 13 października czekają na filmy twórców związanych z uczelniami artystycznymi oraz freelancerów urodzonych nie wcześniej niż w 1989 roku. Zgłoszenia można dokonywać za pośrednictwem strony www.lodzyoungfashion.com, gdzie dostępna jest aplikacja umożliwiająca przesłanie filmu, a także formularz zgłoszeniowy, regulamin i dodatkowe materiały informacyjne.
Spośród nadesłanych prac wybranych zostanie 15, które zostaną zaprezentowane podczas finału Fashion Film Festival, który odbędzie się 22 listopada 2024 r. w Sali Odeon kina NCKF. Wyboru finałowej piętnastki i zwycięzcy dokona jury, w którym w tym roku zasiądzie światowej sławy reżyserka, scenarzystka i producentka Małgorzata Szumowska – autorka wielu uznanych na całym świecie filmów, takich jak „Infinite Storm”, „Śniegu już nigdy nie będzie ”, czy „Body/Ciało”, za który zdobyła Srebrnego Niedźwiedzia na 65. Berlinare.
W gronie jurorów znajdą się również mi.in: Tomasz Poborca z Narodowego Centrum Kultury Filmowej, prof. Marek Szyryk – prorektor do spraw studentów i nauczania PWSFTViT w Łodzi czy Mateusz Tyszkiewicz – fotograf, którego zdjęcia publikowano w magazynach Elle, Vogue, Fashion Magazine, InStyle, Harper's Bazaar.
Organizatorami ŁYF są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym wydarzenia jest Miasto Łódź, a partnerem – Łódzkie Centrum Wydarzeń.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.