Majsterkując lub pracując w ogrodzie pozytywnie wpływamy na swoje zdrowie
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Pandemia przyczyniła się do licznych zmian w wielu obszarach życia codziennego. Wprowadzone ograniczenia wpłynęły między innymi na aktywność fizyczną. Alternatywą dla ćwiczeń stały się prace remontowe oraz ogrodowe, na które zdecydowała się rekordowa liczba Polaków. Wszystko z korzyścią dla zdrowia – z badań wynika, że takie spędzanie czasu zmniejsza ryzyko chorób aż o 27 proc.
Z powodu zmiany modelu pracy wśród wielu osób nasilił się stacjonarny tryb życia, a pozostałe ograniczenia dodatkowo zmniejszyły ich aktywność fizyczną. Jednocześnie ograniczenie życia towarzyskiego zaowocowało większą ilością wolnego czasu. To wszystko zachęciło Polaków do znalezienia alternatywnych zajęć, wśród których znalazły się majsterkowanie oraz prace ogrodowe i remontowe. Z raportu „Zwyczaje remontowe Polaków”, zrealizowanego na zlecenie sieci Bricomarché, wynika, że aż 73 proc. ankietowanych zdecydowało się na przeprowadzenie remontu w ciągu 12 miesięcy od momentu badania.
Z korzyścią dla zdrowia
Oprócz pożytecznego wypełnienia czasu, aktywności te mają pozytywny wpływ zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Według Instytutu Karolinska ze Sztokholmu majsterkowanie i prace w ogrodzie mogą obniżyć ryzyko chorób krążenia aż o 27 proc., jak również zmniejszać ryzyko zgonu wśród osób w wieku 60 lat o 30 proc. Dodatkowo, samo przebywanie na świeżym powietrzu wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka wystąpienia nadciśnienia, udaru czy astmy, co potwierdzają badania.
Równie istotne są w tym przypadku korzyści dla zdrowia psychicznego. Prace fizyczne wokół domu przynoszą satysfakcję, odprężają oraz pozwalają wzmacniać relacje domowników. Skutecznie pomagają też w radzeniu sobie ze stresem. Dla dobrego samopoczucia ważna jest otaczająca nas przestrzeń, a majsterkując lub pracując w ogrodzie zmieniamy ją na lepsze.
W odpowiedzi na potrzeby klientów
Sieć Bricomarché, oferująca artykuły do domu i ogrodu, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, udostępniła klientom możliwość złożenia zamówienia online z opcją dostawy produktów. Dzięki temu osoby planujące remonty oraz prace ogrodowe nie straciły dostępu do niezbędnych materiałów.
– W głównej ofercie Bricomarché znajdują się produkty z czterech działów: artykuły budowlane, ogród, dekoracja oraz majsterkowanie. W ostatnim czasie widzimy nie tylko wzmożone zainteresowanie klientów pracami domowymi i ogrodowymi, ale również dostrzegamy korzyści zdrowotne z nich płynące. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że jako największa sieć franczyzowa w kategorii „dom i ogród” odpowiadamy na potrzeby naszych klientów oraz pomagamy im zwiększać aktywność fizyczną i tym samym dbać o zdrowie – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.