Komunikaty PR

Manu Summer Jazz Sundays – nawet nie wiesz, że lubisz słuchać jazzu

2023-08-25  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Słońce powoli zachodzi, kolorując zabytkową przestrzeń czerwonymi barwami, słychać szum fontann, a z oddali dochodzą uspokajające dźwięki saksofonu i fortepianu. Czy to przedmieścia Nowego Jorku? Nic bardziej mylnego, to Manufaktura w samym centrum Łodzi, gdzie co roku w sierpniu organizowany jest wyjątkowy cykl koncertów Manu Summer Jazz Sundays. Bez względu na warunki atmosferyczne – czy żar leje się z nieba, czy nad Manufakturą szaleje burza – zawsze można liczyć na duże grono łódzkich melomanów, spragnionych jazzowych dźwięków. Na czym polega fenomen tego wydarzenia?

Manu Summer Jazz Sundays to cykliczna impreza, która gości na rynku Manufaktury już od 15 lat. Wydarzenie na stałe wpisało się w sierpniowy kalendarz letnich łódzkich koncertów. Z pewnością o jego wyjątkowości świadczy fakt, że artyści występują w plenerze – w zabytkowej przestrzeni rynku Manufaktury.

Występy artystów gromadzą liczną publiczność, udowadniając, że fanów jazzowych brzmień jest w Polsce bardzo dużo. Na widowni tworzy się niezapomniana atmosfera, a ludzie wspólnie przeżywają muzyczne emocje – Polska scena jazzu na tle Europy wypada doskonale. Jesteśmy w samej czołówce, obok Włoch i Niemiec. Łódź jest wyjątkowym miejscem, jeśli chodzi o jazz, to tutaj mamy świetne uczelnie i liczne wydarzenia kulturalne przez cały rok. Łodzianie po prostu uwielbiają słuchać tego wyjątkowego gatunku muzyki. Widownia na koncertach z cyklu Manu Summer Jazz Sundays zawsze jest liczna, gdyż została zbudowana przez lata mówi Tomasz Gołębiewski, muzyk i organizator wydarzenia.

Słuchanie jazzowego koncertu nie jest oczywistym sposobem na spędzenie niedzielnego popołudnia w środku lata, a jednak publiczność dopisuje. – Wśród publiczności jest zawsze mnóstwo osób, które usłyszały koncert przypadkiem – przechodząc obok lub siedząc w pobliskich restauracjach. Jazzowa muzyka spodobała im się tak bardzo, że zostali fanami i odwiedzają nas częściej. Są w różnym wieku, mają różne wykształcenie, różną wrażliwość artystyczną - i to jest piękne! – mówi Tomasz Gołębiewski.

Koncerty są darmowe i odbywają się w najpopularniejszym miejscu w Łodzi. Główną ideą cyklu Manu Summer Jazz Sundays jest zatem edukacja – o tym, że muzyka jazzowa jest dla każdego. Bliskie spotkanie z koncertami jest idealnym dowodem na to, że hasło: nie dowiesz się, że potrzebujesz, dopóki tego nie przeżyjesz, nie jest puste i ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Manufaktura chce wspierać kulturę wysoką i promować ją wśród szerokiej publiczności. Kontakt z jazzem jest tak mocno zaznaczony, że między murami zabytkowej przestrzeni wybudowanej przez Izraela Poznańskiego powstało miejsce, nazwane nieformalnie Małym Rynkiem Jazzowym – to właśnie tam odbywają się występy artystów. Wydarzenie zostało także docenione przez środowisko muzyczne – Tomasz Gołębiewski podczas XXX Wielkiej Gali Jazzowej „Grand Prix Jazz Melomani 2021”, odebrał nagrodę „Jazzowa Perła Łodzi - Wydarzenie Roku 2021” za cykl koncertów Manu Summer Jazz Sundays.

W tym roku odbywa się 13. edycja Manu Summer Jazz Sundays – „Dziewczyny Jazzu”

W każdym roku cykl koncertów organizowany jest z określoną myślą przewodnią – rok 2023 stoi pod znakiem kobiet. Na Małym Rynku Jazzowym zaplanowano koncerty Małgorzaty Hutek, Agnieszki Hekiert, zespołu O.N.E oraz Kasi Novej. – Nie od dziś wiadomo, że kobiety są przyszłością jazzu. Tegoroczna edycja to hołd w ich kierunku, a jednocześnie pokazanie, że na polskiej scenie funkcjonuje obecnie wiele utalentowanych artystek. W muzyce jazzowej kobiety stanowią siłę. Wszystkie nowe gwiazdy, które zachwycają grą na saksofonie, fortepianie czy bassach – to kobiety opowiada Tomasz Gołębiewski.

Przez lata podczas Manu Summer Jazz Sundays na scenie wystąpiła czołówka artystów polskiego jazzu. To właśnie na Małym Rynku Jazzowym w Manufakturze zagrali najlepsi polscy trębacze, saksofoniści, gitarzyści i organiści Hammonda. Słuchacze mogli oglądać występy takich wirtuozów jak Piotr Wojtasik, Piotr Baron, Maciej Sikała, Marek Napiórkowski, Artur Lesicki, Wojciech Karolak, Kajetan Galas czy Paweł Serafiński. – Jednym z moich najlepszych wspomnień z naszych koncertów jest połączenie sił Wojtka Karolaka oraz Pawła Serafińskiego, gdy wspólnie zagrali koncert na dwa Hammondy. To zdecydowanie unikatowy występ na skalę Polski, pozostający na długo w pamięci słuchaczy. To właśnie u nas dzieją się tak wyjątkowe rzeczyzapewnia Tomasz Gołębiewski.

Sierpień powoli się kończy, ale przed słuchaczami jeszcze jeden koncert w ramach Manu Summer Jazz Sundays. W ostatnią niedzielę miesiąca (27.08) wystąpi Kasia Nova, utalentowana wokalistka, która od lat z powodzeniem odnajduje się w muzyce popularnej, jednak jej największą inspiracją jest jazz. W 2023 roku ukaże się druga płyta Kasi pt. „Kochać”, która będzie wspomnieniem polskich piosenek rozrywkowych z lat 50-tych i 60-tych. Nie zabraknie także autorskich utworów artystki. Koncert w Manufakturze to dobra okazja, żeby spędzić niedzielny wieczór w niezapomnianej jazzowej atmosferze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Muzyka Instrument UFO rozbrzmi w Galerii Północnej Biuro prasowe
2024-07-26 | 13:00

Instrument UFO rozbrzmi w Galerii Północnej

Z wyglądu przypominają UFO, a ich dźwięk potrafi relaksować nawet najbardziej zestresowaną osobę. Handpany, bo o nich mowa, coraz częściej rozbrzmiewają w stolicy. Gry na tym nietypowym
Muzyka IDA 2024 powered by TECHNICS, największa impreza DJ-ska w Polsce już w sierpniu
2024-07-25 | 13:25

IDA 2024 powered by TECHNICS, największa impreza DJ-ska w Polsce już w sierpniu

3 sierpnia w Poznaniu odbędą się największe w Polsce mistrzostwa DJ-ów, czyli IDA Poland 2024. Po raz czwarty partnerem imprezy będzie marka Technics, legendarny producent sprzętu
Muzyka „Klasyka w szortach” w Fuzji. Kwartet smyczkowy dla całej rodziny
2024-07-24 | 11:35

„Klasyka w szortach” w Fuzji. Kwartet smyczkowy dla całej rodziny

Program kolejnego koncertu z cyklu „Klasyka w szortach” organizowanego przez Akademię Muzyczną w Łodzi i Fuzję został zaprojektowany z myślą o odbiorcach w każdym wieku.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.