Komunikaty PR

Media społecznościowe a efekt domina – cykl dokumentalny w ARTE.tv

2021-09-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Do pobrania docx ( 0.37 MB )

Media społecznościowe – przekleństwo czy sposób na życie? O tym, jak jeden post lub filmik opublikowany w internecie może przekreślić czyjeś życie, lub wywołać ogólnoświatową debatę, mówi cykl dokumentalny „Efekt domina”, który można obejrzeć za darmo na platformie VOD ARTE.tv https://www.arte.tv/pl/.    

Bezpłatny serwis VOD ARTE.tv przedstawia serię dokumentów o ludziach, których życie zostało wywrócone do góry nogami po tym, jak opublikowali coś w mediach społecznościowych. Twórcy prezentują cztery wstrząsające historie: Anasa, który po zrobieniu sobie selfie z Angelą Merkel został fałszywie uznany za terrorystę, Amin, na którą po jednym opublikowanym filmiku, został wydany nakaz aresztowania przez rząd Izraela, Marie, która została zaproszona do Senatu i przyczyniła się do rozpoczęcia dyskusji o bezpieczeństwie kobiet na ulicach Francji oraz Joachima, którego hasło „Je suis Charlie” spowodowało wyjście milionów ludzi na ulice w proteście przeciwko zamachom terrorystycznym. Reżyserzy stawiają pytania, m.in.: gdzie kończy się wolność słowa? Czym różni się aktywizm online od tradycyjnego? Jaką odpowiedzialność powinni brać na siebie giganci technologiczni?

FILMY W CYKLU „EFEKT DOMINA”:

ANAS MODAMANI - FATALNE SELFIE, Francja, 2020

Berlin, 10 września 2015 r. Kanclerka Niemiec Angela Merkel robi sobie selfie z młodym syryjskim uchodźcą Anasem Modamanim. „Nie sądziłem, że to jedno zdjęcie tak wstrząśnie moim życiem” – powie później Anas. Zdjęcie przejmuje bowiem skrajna prawica i robi z niego fake news, w którym Anas jest terrorystą.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-001-A/anas-modamani-fatalne-selfie/

MARIE LAGUERRE - WALKA Z MIZOGINIA NA ULICACH, Francja, 2020

W lipcu 2018 roku studentka Marie Laguerre zamieściła na Facebooku nagranie z napaści na tle seksualnym, której była ofiarą kilka godzin wcześniej. Internet oszalał. Jej post został udostępniony setki tysięcy razy. Przyglądamy się temu, jak jeden wpis stał się katalizatorem feministycznej walki z przemocą na ulicach, której codziennie doświadczają kobiety na całym świecie.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-002-A/marie-laguerre-walka-z-mizoginia-na-ulicach/

JOACHIM RONCIN - "JE SUIS CHARLIE", Francja, 2020

Styczeń 2015. Krótko po ataku na magazyn satyryczny Charlie Hebdo, hasło i grafika #JeSuisCharlie zalały media społecznościowe. Następnie stały się źródłem debaty i kontrowersji. Spotykamy się z Joachimem Roncinem, który stworzył grafikę „Je suis Charlie”. Opowiada, jakie konsekwencje dla jego życia miało jej udostępnienie.

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-003-A/joachim-roncin-je-suis-charlie/

AHED TAMIMI - PALESTYŃSKI OPÓR W SIECI, Francja, 2020

W 2017 roku. Ahed Tamimi, młoda Palestynka mieszkająca na Zachodnim Brzegu, uderza izraelskiego żołnierza w twarz. Jej matka robi z tego live'a na Facebooku. Po stronie palestyńskiej film staje się powodem do dumy. Po stronie izraelskiej, zwłaszcza wśród prawicy, mówi się raczej o splamieniu idei narodowego honoru. A co dzieje się z samą Ahed?

Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-004-A/ahed-tamimi-palestynski-opor-w-sieci/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.