Media społecznościowe a efekt domina – cykl dokumentalny w ARTE.tv
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Media społecznościowe – przekleństwo czy sposób na życie? O tym, jak jeden post lub filmik opublikowany w internecie może przekreślić czyjeś życie, lub wywołać ogólnoświatową debatę, mówi cykl dokumentalny „Efekt domina”, który można obejrzeć za darmo na platformie VOD ARTE.tv https://www.arte.tv/pl/.
Bezpłatny serwis VOD ARTE.tv przedstawia serię dokumentów o ludziach, których życie zostało wywrócone do góry nogami po tym, jak opublikowali coś w mediach społecznościowych. Twórcy prezentują cztery wstrząsające historie: Anasa, który po zrobieniu sobie selfie z Angelą Merkel został fałszywie uznany za terrorystę, Amin, na którą po jednym opublikowanym filmiku, został wydany nakaz aresztowania przez rząd Izraela, Marie, która została zaproszona do Senatu i przyczyniła się do rozpoczęcia dyskusji o bezpieczeństwie kobiet na ulicach Francji oraz Joachima, którego hasło „Je suis Charlie” spowodowało wyjście milionów ludzi na ulice w proteście przeciwko zamachom terrorystycznym. Reżyserzy stawiają pytania, m.in.: gdzie kończy się wolność słowa? Czym różni się aktywizm online od tradycyjnego? Jaką odpowiedzialność powinni brać na siebie giganci technologiczni?
FILMY W CYKLU „EFEKT DOMINA”:
ANAS MODAMANI - FATALNE SELFIE, Francja, 2020
Berlin, 10 września 2015 r. Kanclerka Niemiec Angela Merkel robi sobie selfie z młodym syryjskim uchodźcą Anasem Modamanim. „Nie sądziłem, że to jedno zdjęcie tak wstrząśnie moim życiem” – powie później Anas. Zdjęcie przejmuje bowiem skrajna prawica i robi z niego fake news, w którym Anas jest terrorystą.
Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-001-A/anas-modamani-fatalne-selfie/
MARIE LAGUERRE - WALKA Z MIZOGINIA NA ULICACH, Francja, 2020
W lipcu 2018 roku studentka Marie Laguerre zamieściła na Facebooku nagranie z napaści na tle seksualnym, której była ofiarą kilka godzin wcześniej. Internet oszalał. Jej post został udostępniony setki tysięcy razy. Przyglądamy się temu, jak jeden wpis stał się katalizatorem feministycznej walki z przemocą na ulicach, której codziennie doświadczają kobiety na całym świecie.
Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-002-A/marie-laguerre-walka-z-mizoginia-na-ulicach/
JOACHIM RONCIN - "JE SUIS CHARLIE", Francja, 2020
Styczeń 2015. Krótko po ataku na magazyn satyryczny Charlie Hebdo, hasło i grafika #JeSuisCharlie zalały media społecznościowe. Następnie stały się źródłem debaty i kontrowersji. Spotykamy się z Joachimem Roncinem, który stworzył grafikę „Je suis Charlie”. Opowiada, jakie konsekwencje dla jego życia miało jej udostępnienie.
Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-003-A/joachim-roncin-je-suis-charlie/
AHED TAMIMI - PALESTYŃSKI OPÓR W SIECI, Francja, 2020
W 2017 roku. Ahed Tamimi, młoda Palestynka mieszkająca na Zachodnim Brzegu, uderza izraelskiego żołnierza w twarz. Jej matka robi z tego live'a na Facebooku. Po stronie palestyńskiej film staje się powodem do dumy. Po stronie izraelskiej, zwłaszcza wśród prawicy, mówi się raczej o splamieniu idei narodowego honoru. A co dzieje się z samą Ahed?
Film: https://www.arte.tv/pl/videos/087579-004-A/ahed-tamimi-palestynski-opor-w-sieci/

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.