„Modowa bitwa generacji” motywem przewodnim 19. Manufaktura Fashion Week
Już 18 i 19 października odbędzie się Manufaktura Fashion Week. Tematem 19. edycji wydarzenia będzie modowe starcie generacji GenZ i Millenialsów. W programie m.in. pokazy z udziałem „silver” Golden Models, w tym sióstr ADiHD – Mileny i Ilony Krawczyńskich, choreografie taneczne Piotrovskich we współpracy z tancerzami ze szkoły Agustina Egurroli oraz liczne zniżki w ramach ogólnopolskiej akcji rabatowej „Szaleństwo Zakupów”.
19. Manufaktura Fashion Week
18-19.10.2024, rotunda galerii handlowej Manufaktury
Modowe starcia w Manufakturze
Czy pokolenie Z może czerpać modowe inspiracje od Millenialsów i na odwrót? Podczas 19. Manufaktura Fashion Week dojdzie do konfrontacji stylów tych dwóch pokoleń. „Modowa bitwa generacji”, która rozgrzewa social media, widoczna będzie nie tylko na wybiegu, ale także w wyjątkowych atrakcjach, których nie zabraknie w programie łódzkiego święta mody.
Moda przez duże M
Piątkowe otwarcie Manufaktura Fashion Week będzie prawdziwą ucztą dla fanów najbardziej oryginalnej i inspirującej mody od polskich projektantów. 18 października pokazy otworzy kolekcja „Uniesienia” łodzianina, Jarosława Ewerta, pełna dbałości o detale i podsumowująca dotychczasową 15-letnią twórczość artysty. Finalista prestiżowego konkursu modowego „Złota Nitka” Dominik Żyża, zaprezentuje kolekcję pod nazwą „Nigdy o Tobie nie zapomnę” inspirowaną twórczością polskiego artysty i rzeźbiarza Władysława Hasiora. Na zakończenie pierwszego dnia święta mody w Manufakturze swoją „Modę cyrkularną” pokaże znany z upcyklingowania ubrań Jacob Buczyński.
Stylowe bitwy pokoleń na wybiegu
Sobota (19.10) upłynie pod znakiem modowych starć generacji. W programie pokazów nie zabraknie znanych marek dostępnych w Manufakturze. Stylizacje, które przygotuje stylistka Manufaktury, Kasia Lipińska, będą odzwierciedlać trendy wybierane przez Millenialsów i GenZ. Street fashion czy minimalizm? Oversize czy dopasowane kroje? Spodnie z wysokim stanem czy biodrówki? Te i inne trendy zagoszczą na wybiegu w pokazach wyreżyserowanych przez Katarzynę Wojterę. Jedną z głównych atrakcji, oddających ducha i trendy mody wybieranej przez Millennialsów i GenZ, będzie bez wątpienia pokaz z udziałem aktualnych, jak i dawnych modelek Golden Models. Na wybiegu pojawią się m.in. Milena i Ilona Krawczyńskie czy Beata Stelmaszczyk-Pustelnik. Gospodarzem wydarzenia będzie popularny prezenter modowy i telewizyjny, Mateusz Hładki.
Intro do pokazów w stylu bitew tanecznych zaprezentują Piotrovscy. Ich choreografie bazujące na taneczno-muzycznym starciu generacji GenZ vs. Millennialsi, publikowane w social mediach, szturmem podbijają serca fanów! Razem z duetem na scenie wystąpią młodzi tancerze z Egurrola Dance Studio.
Wydarzenie urozmaicą również panele z udziałem Macieja Majznera. Nawiązując do motywu przewodniego Fashion Weeka, podczas jednego z nich stylista omówi, jakie są trendy w modzie, co jest jej ponadczasową klasyką i podpowie, jak międzypokoleniowo wymieniać się elementami garderoby. Fashion Week zakończy koncert Kuby Szmajkowskiego, finalisty pierwszej edycji „The Voice Kids” oraz zwycięzcy 19. edycji „Twoja twarz brzmi znajomo”. Rzeszę fanów przyniósł mu nie tylko udział w popularnym talent show. Jego kariera rozwinęła się, kiedy został członkiem grupy 4Dreamers. Od czasu rozwiązania zespołu Kuba prowadzi solową karierę, a liczba jego wielbicieli stale rośnie!
Przygotuj się na „Szaleństwo Zakupów”
Równocześnie, 18 i 19 października, trwać będzie ogólnopolska akcja rabatowa. Specjalnie na „Szaleństwo Zakupów” marki w Manufakturze przygotowały wyjątkowe promocje, które ułatwią szukanie modowych perełek. To doskonała okazja, by zapoznać się z trendami na jesień i zimę, wzbogacając swoją szafę o elementy garderoby w modne zwierzęce wzory, nie zapominając również o niezbędnych akcesoriach na ten sezon, takich jak np. torebka z efektem croco.
Vinted wprowadza usługę weryfikacji elektroniki
EMIL WIECZOREK - MARZYCIEL, KTÓRY PODBIJA ŚWIAT MODY
Garderoba kapsułowa z barwą czerwonej pomarańczy według C&A.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Prezenterka wierzy, że odświeżona formuła „Pytania na śniadanie” nadawana z imponującego studia przełamie nie najlepszą passę porannego programu i wreszcie uda się odzyskać zaufanie tych widzów, którzy byli rozczarowani zmianami i odeszli do konkurencji. Katarzyna Dowbor wie, że każda rewolucja w danym formacie telewizyjnym niesie ze sobą ryzyko. Jej zdaniem w tym przypadku antidotum mogą być chociażby ciekawe cykle skierowane do osób w różnym wieku i o różnym statusie społecznym.
Edukacja
Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
Luka edukacyjna, czyli gorsze wyniki w testach i mniejsze szanse na wyższą edukację, krótszy czas życia, późniejszy wiek emerytalny, ale przede wszystkim samotność w depresji i większa liczba samobójstw – to problemy współczesnych polskich mężczyzn. W ich naprawie przeszkadza nie tylko brak powszechnej świadomości ich występowania, ale także stereotypy społeczne, które utrudniają mężczyznom zwrócenie się o pomoc, oraz brak systemowych ram udzielania tej pomocy.
Muzyka
Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
Dziennikarz przygotowuje się do premiery pierwszej autorskiej EP-ki i jak zaznacza, w ten sposób spełnia jedno ze swoich największych marzeń. Bardzo zależy mu więc na tym, by każdy utwór był dopracowany w najmniejszym szczególe i niósł wartościowy przekaz. Pierwszy singiel zatytułowany „A może tak” Krzysztof Skórzyński oficjalnie zaprezentował podczas Top of The Top Sopot Festival.