#Jedziemyzpomocą, czyli Majonez Kielecki charytatywnie
Z początkiem lipca wystartowała jedna z najciekawszych i największych charytatywnych imprez motoryzacyjnych w naszym kraju. Miłośnicy motoryzacji, rozpoczynający sezon wakacyjny, wyruszają znad Wisły i zmierzają w najrozmaitsze zakątki świata. Impreza powstała z pasji, odcięcia się od szarej codzienności i spędzenia czasu z przyjaciółmi, z każdym rokiem przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Podczas wydarzenia, uczestnicy i ich partnerzy dokładają swoje cegiełki pomocowe dla domów dziecka. Dotychczas w ramach zbiórek charytatywnych na ten cel, zebrano ponad 12,5 mln złotych. Tegoroczną zbiórkę wsparł Majonez Kielecki.
Aby wziąć udział w wydarzeniu, uczestnicy muszą pozyskać min. 3000 zł od darczyńców, których logo umieszczą na powierzchni reklamowej ich samochodów.
– Jedziemy bordową Ładą 2107 z 1999 roku. Wspólnie z narzeczoną Klaudią i dwiema dodatkowymi osobami będziemy w trasie ponad 2 tygodnie. Mamy nadzieję, że wóz da radę – jestem jednak dobrej myśli, bo jestem mechanikiem. To już nasz trzeci Złombol i mam nadzieję, że nie ostatni. Fajnie, że Majonez Kielecki jako lokalna firma zgodziła się na dofinansowanie naszego udziału i przekazanie środków na pomoc dzieciom. Fantastycznie, że będziemy mieć wielkie logo Majonezu Kieleckiego na naszej masce, chyba każdy o tym dziś marzy – powiedział Krzysztof Kasztelewicz, kapitan załogi Gazowany Wazon z Kielc.
W tym roku, Złombol 2023 rusza z Chorzowa i kieruje się do portugalskiego Nazaré. 17. edycja wydarzenia to ponad 3000 kilometrów trasy. Droga będzie prowadzić m.in. przez piękne miejsca, takie jak: Wiedeń, Alpy, Wörthersee, Wenecja, Garda, Mediolan, Lazurowe wybrzeże, Monaco, Nicea, Camargue, Pireneje, Andora, Biskaja, Biarritz, Kraj Basków, Interior Hiszpanii, Salamanca, Atlantyk, Porto czy Lizbonę.
– Jest nam niezmiennie miło, że dołączyliśmy do projektu naszych lokalnych zapaleńców. Ich pasja, odwaga i determinacja przekonała partnerów biznesowych, dzięki czemu udało się zebrać fundusze na udział w imprezie. Wspólnie z pracownikami, z całego serca kibicujemy ekipie Gazowanego Wazonu, który przemierzy 3344 kilometry w dobrym celu: łączenia podróżowania i pasji, z pomocą potrzebującym dzieciom z domów dziecka – mówił Adam Jamróz, prezes Wytwórczej Spółdzielni Pracy Społem w Kielcach.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.