Na plażę: swobodny kostium, konkretne dodatki
W tym roku plażowanie – tak jak całe wakacje – wyglądają nieco inaczej. Choć zagraniczne wyjazdy są możliwe, większość z nas prawdopodobnie ograniczy się do pobytu nad polskim morzem, jeziorem czy lokalnymi zbiornikami wodnymi – zalewami i kąpieliskami. Skoro z egzotycznego urlopu nici, nic nie stoi na przeszkodzie, by poprawić sobie nieco humor idealnym strojem kąpielowym czy efektownymi dodatkami. Zwłaszcza, że w plażowej modzie sporo się zmieniło.
„Bardziej zabudowany „dół” lub tankini dla pań, które nie są zadowolone ze swojego brzucha, biustonosz z falbankami dla optycznego powiększenia niewielkiego biustu czy mocno wycięte figi, w których nogi będą wydawały się o wiele dłuższe” – to swego rodzaju kanon wyboru kostiumu kąpielowego, ale spójrzmy prawdzie w oczy – jego zakup potrafi być prawdziwą udręką. Chcemy prezentować się w nim perfekcyjnie, ale może okazać się, że nie każdy z dostępnych na rynku modeli będzie dla nas właściwym wyborem. Czy na pewno?
– W dobie ruchu body positive, robiących zawrotną karierę modelek plus size i kobiet o bardzo charakterystycznej, czasem niełatwej urodzie, a wreszcie trudnego okresu pandemii, gorąco zachęcałabym do tego, by zamiast skupiać się na sztywnych zasadach czy własnych niedoskonałościach (nikt nie jest idealny!), zrobić sobie po prostu przyjemność i wybrać taki kostium, jaki nam się podoba. Jedyną regułą, której warto przestrzegać, jest to, by było nam w nim maksymalnie wygodnie. Mierząc kostium kąpielowy, nie wahajmy się wykonać w nim kilku energicznych podskoków i wymachów rąk czy nóg – nic nie powinno nas uwierać ani zbyt się odsłaniać – podpowiada ekspertka związana z marką KiK.
Modnie równa się wygodnie
Panie, które wciąż się wahają przed wskoczeniem w strój wybrany wyłącznie w zgodzie z własnym gustem, a nie z „zasadami”, być może przekona to, że takie nastawienie promuje aktualna moda. Ta plażowa stała się bardzo liberalna – w zgodzie z trendami jest właściwie wszystko: od mocno wyciętego bikini po plażowe sukienki składające się z biustonosza lub krótkiego topu i spódniczki. Dzięki temu mamy o wiele większy wybór rozmaitych fasonów i wzorów w sklepach, chociaż wyraźnie widać trend na konkretne motywy: roślinne printy, energetyzujące kolory, czerń i biel, niestandardowe wycięcia, marszczenia, błyszczące elementy, dodatkowe sznurki, wiązania i wstążki. Wciąż bardzo popularny jest styl retro – groszki, kokardki, falbanki, ale też glamour, czyli eleganckie kostiumy w towarzystwie robiących wrażenie dodatków, przede wszystkim wyrazistych okularów, kapeluszy, ale też błyszczącej biżuterii (z tą jednak lepiej uważać – metal mocno nagrzewa się na słońcu).
Dodatki, które robią wrażenie
No właśnie – dodatki. – W sklepach jest ich ogromny wybór i zróżnicowanie. Widać wiodący trend na słomiane kapelusze (zwłaszcza te z dużym rondem) oraz na dwa rodzaje plażowego obuwia. Pierwsze to japonki na platformie i/lub z biżuteryjnymi dodatkami. Drugie to gumowe klapki o sportowym fasonie, czyli z grubą podeszwą i jednym szerokim paskiem, ale ze zdobieniami takimi jak koronki, holograficzne elementy albo cekiny – wylicza specjalistka KiK.
W plażowy niezbędnik wpisuje się jeszcze torba, w której pomieścimy wszystko to, co niezbędne podczas wypoczynku. – Tu, podobnie jak w przypadku butów, wyróżniają się dwa trendy. Jeden to plecione, słomkowe kosze i torby o bardzo naturalnym wyglądzie, a drugi to coś, co jest ich przeciwieństwem – torby z tworzywa, np. błyszczącego winylu albo półprzejrzystego plastiku czy poliuretanu, w mocnych, neonowych kolorach. Te ostatnie są niesamowicie praktyczne – wodoodporne, nie dostaje się do nich piasek, niemal się nie brudzą i bardzo łatwo je wyczyścić (wystarczy spłukać wodą) – opowiada stylistka KiK.
Na koniec coś, bez czego trudno sobie wyobrazić wypad nad wodę. To narzutki, plażowe tuniki lub sukienki. Cienkie, ażurowe, przejrzyste, z lekkiego, zwiewnego materiału, którego niemal nie czuje się na ciele. Przydają się w wielu sytuacjach: kiedy słońce świeci zbyt intensywnie albo za mocno się opalimy, ale też kiedy zrobi się chłodniej (kto choć raz był nad Bałtykiem, na pewno wie, o czym mowa). Do tego każda sylwetka prezentuje się w nich fantastycznie. Warto stawiać na takie „pewniaki” i pozbywać się niepotrzebnych zmartwień o to, czy dobrze się prezentujemy. Wygląd – choć nie najważniejszy – często wpływa na nasze samopoczucie, a przecież podczas urlopu to właśnie ono powinno być naszym priorytetem!

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.