NAGO dla seniorów
Wielkanoc to dla wielu seniorów szczególny okres w roku – czas świątecznych zakupów, gotowania niecodziennych dań i wreszcie – spotkania się przy świątecznym śniadaniu z najbliższymi. Nie wszyscy mają jednak taką możliwość. W Polsce co czwarty senior czuje się samotny. Brak osoby, do której można zadzwonić i z którą można się spotkać to trudna sytuacja na co dzień, a w Święta boli jeszcze bardziej. Dla takich osób wyjście do sklepu, kiosku czy też kościoła jest jedyną szansą, by porozmawiać z innymi ludźmi. Dziś trudna sytuacja związana z koronawirusem pozbawiła ich nawet tej możliwości.
Ratunkiem dla samotnych seniorów oraz szansą na uczynienie Świąt Wielkanocnych wyjątkowym czasem, jest bezinteresowna pomoc organizacji i wolontariuszy. Jednym z takich podmiotów jest Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, które pragnąc, by samotność w wielkanocnym czasie nie bolała aż tak mocno, dotrze ze świątecznymi koszykami oraz życzeniami do drzwi kilkuset starszych i osamotnionych osób.
Ze wsparciem dla tej wyjątkowej inicjatywy ruszyła polska marka odzieżowa NAGO, która pokazuje tym samym, że odpowiedzialna firma to nie tylko właściwe podejście do branży, w której się działa, ale także świadome działania w innych obszarach.
Pragnąc zadbać o los tych, którym jest teraz najtrudniej, marka postanowiła przyłączyć się do akcji Wielkanocny koszyk, organizowanej co roku przez Stowarzyszenie mali bracia Ubogich. Między 7 a 13 kwietnia, klienci robiący zakupy na stronie www.nago.com, wesprą jednocześnie tę Organizacje. Z każdego zamówienia, marka przekaże 50 złotych na konto Stowarzyszenia, fundując tym samym koszyk wielkanocny dla jednej starszej osoby.
Chętni mogą również samodzielnie wesprzeć tę wielkanocną akcję i za pośrednictwem strony www.malibracia.org/wielkanoc/, ufundować jeden koszyk wielkanocny o wartości 50 złotych, dwa za 100 złotych lub wpłacić na konto Stowarzyszenia darowiznę o innej, dowolnej kwocie (numer konta: 02 1600 1462 1818 9539 9000 0005).
Tegoroczna Wielkanoc będzie inna dla wszystkich, jednak warto pomyśleć o tych najbardziej dotkniętych aktualną sytuacją i w miarę możliwości – wesprzeć ich. Empatia, a także poczucie wspólnoty są teraz szczególnie ważne oraz mogą sprawić, że w tym wszystkim możliwe będzie odczucie namiastki normalności i radości.
#jesteśmyrazem
#solidarnizseniorami

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.