Najlepsi lokalni dostawcy żywności znów w Blue City - zrób zapasy na grilla
Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej żywności z różnych regionów Polski, a także kilku bardziej egzotycznych wystawców.
Tegoroczna majówka jest najdłuższa od lat - wystarczy zaledwie dzień urlopu, by długi weekend trwał aż 5 dni. Wachlarz ulubionych rozrywek Polaków jest zaś od lat ten sam - rowery, spacery, pikniki, a przede wszystkim - otwarcie sezonu grillowego.
Choć pierwsze majówkowe prognozy nie zachęcały do planowania wypoczynku na świeżym powietrzu, te ostatnie pokazują, że mimo drobnych zachmurzeń, temperatury na Mazowszu będą utrzymywały się w okolicach 20 stopni.
Jarmarku Produktów Regionalnych wypadający w ostatni weekend kwietnia to świetna okazja, by zaopatrzyć się na majówkę, w szczególności zaś - na grilla. Tym bardziej że dostaniemy tu szeroki wybór mięs - na czele z przeróżnymi rodzajami kiełbasek - od jałowcowej, przez wiejską i krakowską aż po kaszanki.
Wszystkie produkty pochodzą z małych, przeważnie rodzinnych gospodarstw i powstają z poszanowaniem nie tylko tradycji, ale też ekologii. Słowem: żadnych sztucznych aromatów, a co najwyżej dym wędzarni opalanej m.in. drzewami owocowymi. Ci, którzy nie przepadają za mięsem, będą mogli wrzucić na ruszt np.oscypki, które do Blue City trafiają prosto z bacówki na Wójciźnie na Podkarpaciu.
Nie zabraknie również dodatków - różnego rodzaju domowych pikli i kiszonek, marynowanych grzybków, smalczyku z dodatkami i szerokiego wyboru oliwek. Jak na każdej edycji wśród dostawców znajdziemy też piekarzy i cukierników.
Coś mocniejszego na wieczorną posiadówę z gośćmi? Jednym z wystawców kwietniowej edycji Jarmarku będzie młoda, polska winnica, której właściciele z pasji zrobili swój zawód.
Czekamy na was przy fontannie na poziomie -1 do wieczora w sobotę 27 kwietnia.
![Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki Biuro prasowe](/files/630123938/glowne_1,w_300,wo_300,ho_169,r_jpeg,_small.jpg)
Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki
![Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu](/files/_uploaded/glownekonf_72690923,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu
![Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo](/files/_uploaded/glownekonf_306983065,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.