Nałęczowianka – nawodni uczestników Runmageddonu!
Nałęczowianka została partnerem tegorocznej edycji Runmageddonu! To wyjątkowe wydarzenie, które łączy sport, aktywność fizyczną i zdrowy styl życia. Zgodnie ze zrównoważoną misją pod hasłem „Jak nie NAŁ to kiedy!?” Nałęczowianka wspiera osoby aktywne i troszczy się o ich nawodnienie, jednocześnie angażując się w działania na rzecz ochrony środowiska. Najbliższy bieg Runmageddon rozpocznie się już 27 maja przy ul. Nowy Świat 1 we Wręczy.
W trosce o środowisko
Marka Nałęczowianka wierzy, że dbanie o środowisko jest równie ważne, jak troska o zdrowie. Dlatego kontynuuje ona swoje zrównoważone działania pod hasłem "Jak nie NAŁ, to kiedy?". Oprócz zapewnienia odpowiedniego nawodnienia, Nałęczowianka zachęca konsumentów do recyklingu plastikowych butelek. W każdej lokalizacji Runmageddonu dostępne są żółte kosze do segregacji odpadów, umożliwiające wspólne dbanie o planetę.
Celem Nałęczowianki do 2025 roku jest ograniczenie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o 1/3, a do tego czasu 50% PET używanego w ich butelkach będzie pochodziło z recyklingu. Marka inwestuje także w nowoczesne rozwiązania, skutecznie ograniczające emisję CO 2. Butelki niegazowanej Nałęczowianki są już dostępne w butelkach w 50% rPET, podobnie jak folie w zgrzewkach całego portfolio produktowego marki. Dodatkowo marka wprowadziła pierwszą butelkę 1 L wyprodukowaną w 100% z plastiku z recyklingu.
Poczuj siłę i orzeźwienie
Niezależnie od tego, czy jesteś biegaczem, rowerzystą czy zapalonym sportowcem, możesz polegać na Nałęczowiance, by dostarczyć swojemu organizmowi tego, czego potrzebuje.
Woda niegazowana Nałęczowianka - naturalna woda wydobywana z ujęcia położonego w uzdrowisku Nałęczów. Jej łagodny smak wynika z zawartej w niej kompozycji 7 minerałów. Średnia mineralizacja Nałęczowianki (650 mg/l) oraz niska zawartość sodu sprawia, że może być pita codziennie (nawet przez osoby z nadciśnieniem). Dostępna w butelkach: 0,33 L, 0,5 L, 0,75 L, 1 L, 1,5 L.
Nał+ - napoje funkcjonalne na bazie wody mineralnej nie zawierające cukru, konserwantów ani sztucznych barwników. Każdy z 5 rodzajów Nał+ ma inny owocowy smak i specjalnie dobrane witaminy lub składniki mineralne. Dostępne warianty: Aktywność (o smaku zielonego jabłka, z dodatkiem magnezu), Odporność (o smaku czarnej porzeczki, z dodatkiem cynku), Siła (o smaku jeżyny, z dodatkiem potasu), Relaks (o smaku melisy z kwiatem pomarańczy, z dodatkiem magnezu i niacyny) oraz Witalność (o smaku limonki, z dodatkiem witamin B1, B3 i B6).
Nałęczowianka KIDS - średniomineralizowana niegazowana woda mineralna o małej zawartości sodu. Stworzona z myślą o najmłodszych zakrętka z dzióbkiem zapewnia im łatwiejsze picie, a kolorowe etykiety, na których można tropić dzikie zwierzęta, pobudzą wyobraźnię dzieci.
Pamiętajmy, że picie wody jest częścią zrównoważonej diety i zdrowego stylu życia. Osoby dorosłe powinny spożywać co najmniej 2 L wody dziennie.
Nie tylko recykling
Troska o środowisko, według Nałęczowianki, nie kończy się na recyklingu. Marka współpracuje z lokalnymi społecznościami, innymi firmami i rolnikami, w celu ochrony zasobów wody.
Nałęczowianka coraz skuteczniej ogranicza zużycie energii całkowitej. W zakładzie w Nałęczowie w ciągu 5 lat zostało ono zmniejszone o 24%. Wysiłki firmy obejmują także eliminację źródeł zanieczyszczeń wód, dbanie o bezpieczeństwo wód powierzchniowych i podziemnych, prowadzenie projektów poprawiających jakość wód powierzchniowych i podziemnych, a także działania edukacyjne. Ogromnym osiągnięciem jest otrzymanie przez fabrykę Nałęczowianki w Nałęczowie prestiżowego certyfikatu Alliance for Water Stewardship (AWS) za odpowiedzialne zarządzanie zasobami wody.
Najbliższy bieg Runmageddon rozpocznie się już 27 maja przy ul. Nowy Świat 1 we Wręczy. Zapraszamy do kibicowania! Pokonajmy wspólnie trasy, przekraczając swoje własne ograniczenia, ciesząc się zdrowym stylem życia.
O Nestlé Waters na świecie
Nestlé Waters działa w 26 krajach, produkcja odbywa się w 49 zakładach, w których pracuje blisko 21 tysięcy pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce naturalną wodę mineralną Nałęczowianka. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych.
O marce Nałęczowianka
Naturalna woda mineralna Nałęczowianka wydobywana jest z ujęcia o tej samej nazwie, położonego w uzdrowisku Nałęczów, które znajduje się w otulinie Kazimierskiego Parku Krajobrazowego na terenie Wyżyny Lubelskiej. Skład mineralny Nałęczowianki sprawia, że jest to woda, którą można pić codziennie. Nałęczowianka nasyca się składnikami mineralnymi podczas 20-letniej podróży przez pokłady skał. Dzięki temu, że woda mineralna czerpana jest ze źródeł podziemnych, zawiera tylko naturalną mikroflorę, a jej skład chemiczny jest stabilny i bezpieczny. Nałęczowianka przypomina, że pragnienie ma dwa znaczenia. Do tego pierwszego, fizjologicznego, nie należy dopuszczać, pijąc odpowiednią ilość wody. Natomiast to drugie, w znaczeniu psychologicznym, czyli pragnienie życiowe, pasje, marzenia, cele i dążenia – warto w sobie pielęgnować i rozwijać.

Triathloniści rzucają wyzwanie polskiemu morzu!

Soudal dla rozwoju kolarstwa

ASICS prezentuje model GEL-KAYANO 30
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Katarzyna Butowtt: Od ponad 10 lat jestem wolontariuszem Fundacji Dr Clown. Terapia śmiechem ma dla pacjentów kolosalne znaczenie
O byłej modelce znów ostatnio było głośno. A wszystko dzięki nowej produkcji zatytułowanej „Jezioro Słone”, w której wcieliła się w rolę Heleny – kobiety po 60-tce, postanawiającej diametralnie zmienić swoje życie i spróbować tego, na co nie mogła się odważyć wcześniej. Film budził duże zainteresowanie widzów i zebrał wiele pozytywnych recenzji. Kiedyś Katarzyna Butowtt została okrzyknięta królową polskiej reklamy, a dziś korzystając z tego, że znów mogła przypomnieć o sobie szerokiemu gronu odbiorców, doskonale promuje działania Fundacji Dr Clown i zachęca wszystkich chętnych do wsparcia finansowego tej instytucji.
Przemysł
Polacy gotowi na przebranżowienie. 40 proc. pracowników rozważa taki krok

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej polskie firmy wciąż zgłaszają zapotrzebowanie na nowych pracowników. Na rynku jest jednak niedobór kadr o wymaganych kompetencjach. Dlatego w tej sytuacji coraz większą rolę w polityce przedsiębiorstw odgrywa upskilling i reskilling, czyli podwyższanie bądź zmiana kwalifikacji. Czy Polacy są na to gotowi? Z pewnością są coraz bardziej świadomi konieczności dostosowania swoich kompetencji do potrzeb rynku. Zmianę profesji rozważa obecnie 42 proc. wszystkich pracowników, ale wśród osób obawiających się utraty pracy lub planujących ją zmienić ten odsetek sięga aż 71 proc. – wynika z „Barometru rynku pracy 2023” Gi Group Holding.
Nauka
Naukowcy odkryli bakterie, które mogą być odpowiedzialne za rozwój choroby Parkinsona. Trwają prace nad potwierdzeniem odkrycia [DEPESZA]

Naukowcy z Finlandii wykazali, że niektóre szczepy bakterii Desulfovibrio mogą być prawdopodobną przyczyną rozwoju choroby Parkinsona. Jeśli odkrycie się potwierdzi, będzie można opracować badania screeningowe nosicieli szczepów Desulfovibrio i stworzyć mechanizmy pozwalające na usunięcie tych bakterii z jelit. Typowane są do tego wirusy oraz modele postępowania żywieniowego.