newonce.radio zmieniło nazwę na neueinmal.radio
Poza modyfikacją nazwy i logo, partnerstwo objęło także dedykowane wydanie audycji Bolesny Poranek, w której poruszano liczne tematy związane z Niemcami i ich językiem. To wszystko w ramach kolejnej odsłony kampanii edukacyjnej Język Twojej Pasji realizowanej m.in. przez Goethe-Institut i Ambasadę Niemiec.
Jednodniowa zmiana nazwy i logotypu radia osadzonego w kulturze miejskiej oraz specjalna poranna audycja to nie jedyne elementy współpracy pomiędzy Goethe-Institut i newonce. W ramach promocji kultury i języka niemieckiego wśród młodych Polaków, 17 listopada na antenie usłyszymy także specjalnie przygotowane jingle, a cała oprawa wizualna kanałów radia w mediach społecznościowych nabierze niemieckiego charakteru. Wkrótce w ramach współpracy, w portalu newonce.net pojawią się również artykuły na temat hip-hopu oraz mody zza zachodniej granicy.
Bolesny Poranek, czyli Schmerzhafter Morgen
Wspomniana audycja poranna odbyła się w godzinach 7:00-10:00 i poprowadzi ją Piotr Kędzierski oraz Arkadiusz „Ras” Sitarz. Ten pierwszy zabrał słuchaczy w podróż po kulinarnej stronie Niemiec, polecając najpopularniejsze i najsmaczniejsze jedzenie. Następnie prym wiodła sztuka, a konkretniej założenia i stylistyka Bauhausu. Prowadzący poruszyli też tematy związane ze stolicą kraju, a gościem specjalnym audycji był Maximilian Weiss – Konsultant ds. Nauczania Języka Niemieckiego w Goethe-Institut w Polsce, który opowiedział o nauce, wymowie i niuansach tego języka.
Niemiecki językiem Twojej pasji
Kampania Język Twojej Pasji kierowana jest do młodych ludzi szukających ciekawych i kreatywnych ścieżek rozwoju. Prowadzona jest głównie w obszarze social media przy wsparciu narzędzi Public Relations. W jej ramach działają m.in. kanały na Facebooku i Instagramie „Język Twojej Pasji” oraz strona www.jezyktwojejpasji.pl, na której można znaleźć ważne informacje i kierunki rozwoju dla fanów muzyki, technologii, mody czy branży kosmetycznej. Zrealizowano także dwa spoty promocyjne, serię artykułów tematycznych, a w planach jest także kampania plakatowa. Inicjatorem akcji są Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie, Ambasada Republiki Federalnej Niemiec, Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD), Zentralstelle für Auslandsschulwesen (Centralny Wydział Szkolnictwa Za Granicą) oraz Willy-Brandt-Schule w Warszawie.
Za kształt i realizację kampanii odpowiada agencja Grayling.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.