Komunikaty PR

Niewidomi w Bydgoszczy świętują Dzień Białej Laski

2021-10-14  |  13:40
Biuro prasowe

Choć nie widzą, są takimi samymi osobami jak my. Chcą być słuchani, zauważeni i traktowani normalnie. Na  potrzeby osób niewidomych zwraca uwagę kampania „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE”, do której ponownie przystąpiło CH Focus w ramach Międzynarodowego Dnia Białej Laski, przypadającego 15 października. Z okazji święta osób niewidomych i niedowidzących, bydgoskie centrum zachęca bydgoszczan do włączenia się w ogólnopolską akcję i zaprasza w dniach 15-22 października na wyjątkową wystawę „(NIE) WIDZĘ”, ukazującą codzienność młodych ludzi z niepełnosprawnością.

 

Kampania społeczna „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” ma sprawić, by osoby z niepełnosprawnością wzrokową stały się „widoczne dla innych”. Celem inicjatywy jest m.in. kształtowanie postaw społecznych opartych na otwartości, tolerancji i empatii wobec osób niepełnosprawnych, przygotowanie społeczeństwa do udzielania właściwej pomocy osobom z dysfunkcją wzroku oraz zauważenie ich problemów. Składa się na nią cykl zajęć edukacyjnych, wychowawczych, spotkań, imprez, projektów, konkursów i innych form realizowanych przez nauczycieli i uczniów, organizowanych w szkołach i placówkach, które przystąpiły do projektu, w zakresie upowszechniania informacji dotyczących funkcjonowania osób z dysfunkcją wzroku. Kampania ma charakter ogólnopolski i realizowana jest w dniach 13- 20 października br.

 

Za udział w tegorocznej edycji, placówki oświatowe mogą uzyskać certyfikat: „Szkoły przyjaznej osobom niewidomym”, „Placówki przyjaznej osobom niewidomym” oraz „Przedszkola przyjaznego osobom niewidomym”. Szczegóły związane z kampanią społeczną znajdują się pod linkiem https://www.braille.bydgoszcz.pl/mdbl.

 

- „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” to wspaniała inicjatywa skierowana m.in. do młodego pokolenia, mająca na celu przybliżyć tematykę związaną z codziennością, z jaką zmagają się osoby niewidome lub niedowidzące. Problemy z widzeniem dotyczą szerokiej grupy naszego społeczeństwa. Kampania zwraca uwagę na to, że brak wzroku nie musi stanowić ograniczenia ani wykluczenia społecznego. Wspólnie możemy wspierać tych, którzy na co dzień mają w życiu trudniej - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.

 

Ważnym elementem kampanii jest niezwykła wystawa (NIE) WIDZĘ”, przedstawiająca aktywność młodych ludzi z niepełnosprawnością, którą można obejrzeć w dniach 15-22 października br. w CH Focus w Bydgoszczy. Zaprezentowane na niej zdjęcia pokazują w pełni sprawnych ludzi, funkcjonujących w życiu społecznym, kulturalnym, twórczym i sportowym, którzy uczą się, bawią i żyją jak każdy młody człowiek. W  ten sposób wystawa propaguje informacje o umiejętnościach, możliwościach, zainteresowaniach i sukcesach dorastających dzieci i młodzieży, które nie widzą. Jej pomysłodawcami i organizatorami są Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i  Niewidomej w Bydgoszczy oraz działające przy ośrodku Stowarzyszenie „Visus Supremus”. Wystawa zlokalizowana jest na parterze centrum handlowego, obok salonu Douglas.

 

- Niewidomi, tak samo jak inni, chcą mieć możliwość poznawania świata i ludzi, odkrywania nowych miejsc i  doświadczania wielu przeżyć - używając do tego innych zmysłów oraz z pomocą drugiego człowieka. W  najlepszy sposób obrazuje to wystawa NIE (WIDZĘ), którą warto zobaczyć. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii zmieni się podejście wielu bydgoszczan do niepełnosprawnych, a osoby niewidome nie pozostaną niewidzialne - dodaje Gregory Pertus.

 

Patronat Honorowy nad kampanią objęli: Minister Edukacji i Nauki, Instytut Pamięci Narodowej, Wojewoda Kujawsko-Pomorski, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty, Pomorski Kurator Oświaty, Zachodniopomorski Kurator Oświaty, Prezydent Miasta Bydgoszczy, Polski Komitet ds. UNESCO, Poczta Polska S.A.

Akcja stanowi element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

Więcej informacji na temat wydarzenia i oferty centrum można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci Biuro prasowe
2024-04-24 | 01:00

Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci

Rozpoczęcie wiosny to doskonała okazja, aby zachęcić najmłodszych do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Niestety, w erze technologii i coraz większej liczby zajęć dodatkowych, coraz
Zdrowie Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?
2024-04-23 | 13:00

Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?

Wiosna to niełatwy czas dla naszego organizmu. Po długiej zimie, ze względu na ograniczony dostęp do światła słonecznego i utrudniony dostęp do świeżych warzyw i owoców, jesteśmy
Zdrowie Niedożywienie pacjentów poważnym problemem w Polsce. Eksperci alarmują o pilnej
2024-04-22 | 15:00

Niedożywienie pacjentów poważnym problemem w Polsce. Eksperci alarmują o pilnej

Dane Fundacji wskazują, że aż 85% studentów oraz lekarzy pracujących w szpitalach w Polsce nie byłoby w stanie samodzielnie zainicjować i poprowadzić interwencji żywieniowej3.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.