Komunikaty PR

Niewidomi w Bydgoszczy świętują Dzień Białej Laski

2021-10-14  |  13:40
Biuro prasowe

Choć nie widzą, są takimi samymi osobami jak my. Chcą być słuchani, zauważeni i traktowani normalnie. Na  potrzeby osób niewidomych zwraca uwagę kampania „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE”, do której ponownie przystąpiło CH Focus w ramach Międzynarodowego Dnia Białej Laski, przypadającego 15 października. Z okazji święta osób niewidomych i niedowidzących, bydgoskie centrum zachęca bydgoszczan do włączenia się w ogólnopolską akcję i zaprasza w dniach 15-22 października na wyjątkową wystawę „(NIE) WIDZĘ”, ukazującą codzienność młodych ludzi z niepełnosprawnością.

 

Kampania społeczna „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” ma sprawić, by osoby z niepełnosprawnością wzrokową stały się „widoczne dla innych”. Celem inicjatywy jest m.in. kształtowanie postaw społecznych opartych na otwartości, tolerancji i empatii wobec osób niepełnosprawnych, przygotowanie społeczeństwa do udzielania właściwej pomocy osobom z dysfunkcją wzroku oraz zauważenie ich problemów. Składa się na nią cykl zajęć edukacyjnych, wychowawczych, spotkań, imprez, projektów, konkursów i innych form realizowanych przez nauczycieli i uczniów, organizowanych w szkołach i placówkach, które przystąpiły do projektu, w zakresie upowszechniania informacji dotyczących funkcjonowania osób z dysfunkcją wzroku. Kampania ma charakter ogólnopolski i realizowana jest w dniach 13- 20 października br.

 

Za udział w tegorocznej edycji, placówki oświatowe mogą uzyskać certyfikat: „Szkoły przyjaznej osobom niewidomym”, „Placówki przyjaznej osobom niewidomym” oraz „Przedszkola przyjaznego osobom niewidomym”. Szczegóły związane z kampanią społeczną znajdują się pod linkiem https://www.braille.bydgoszcz.pl/mdbl.

 

- „JA NIE WIDZĘ CIEBIE, TY ZOBACZ MNIE” to wspaniała inicjatywa skierowana m.in. do młodego pokolenia, mająca na celu przybliżyć tematykę związaną z codziennością, z jaką zmagają się osoby niewidome lub niedowidzące. Problemy z widzeniem dotyczą szerokiej grupy naszego społeczeństwa. Kampania zwraca uwagę na to, że brak wzroku nie musi stanowić ograniczenia ani wykluczenia społecznego. Wspólnie możemy wspierać tych, którzy na co dzień mają w życiu trudniej - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.

 

Ważnym elementem kampanii jest niezwykła wystawa (NIE) WIDZĘ”, przedstawiająca aktywność młodych ludzi z niepełnosprawnością, którą można obejrzeć w dniach 15-22 października br. w CH Focus w Bydgoszczy. Zaprezentowane na niej zdjęcia pokazują w pełni sprawnych ludzi, funkcjonujących w życiu społecznym, kulturalnym, twórczym i sportowym, którzy uczą się, bawią i żyją jak każdy młody człowiek. W  ten sposób wystawa propaguje informacje o umiejętnościach, możliwościach, zainteresowaniach i sukcesach dorastających dzieci i młodzieży, które nie widzą. Jej pomysłodawcami i organizatorami są Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i  Niewidomej w Bydgoszczy oraz działające przy ośrodku Stowarzyszenie „Visus Supremus”. Wystawa zlokalizowana jest na parterze centrum handlowego, obok salonu Douglas.

 

- Niewidomi, tak samo jak inni, chcą mieć możliwość poznawania świata i ludzi, odkrywania nowych miejsc i  doświadczania wielu przeżyć - używając do tego innych zmysłów oraz z pomocą drugiego człowieka. W  najlepszy sposób obrazuje to wystawa NIE (WIDZĘ), którą warto zobaczyć. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii zmieni się podejście wielu bydgoszczan do niepełnosprawnych, a osoby niewidome nie pozostaną niewidzialne - dodaje Gregory Pertus.

 

Patronat Honorowy nad kampanią objęli: Minister Edukacji i Nauki, Instytut Pamięci Narodowej, Wojewoda Kujawsko-Pomorski, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty, Pomorski Kurator Oświaty, Zachodniopomorski Kurator Oświaty, Prezydent Miasta Bydgoszczy, Polski Komitet ds. UNESCO, Poczta Polska S.A.

Akcja stanowi element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.

Więcej informacji na temat wydarzenia i oferty centrum można znaleźć pod adresem: https://focusbydgoszcz.pl.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mars Polska i Biedronka kolejny raz łączą siły, aby dbać o zdrowie zębów. Biuro prasowe
2024-10-01 | 13:00

Mars Polska i Biedronka kolejny raz łączą siły, aby dbać o zdrowie zębów.

Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać w nim z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz porad specjalistów, jak zapobiegać próchnicy i cieszyć się zdrowiem
Zdrowie Amyloidoza ATTR rozwija się latami
2024-09-30 | 16:30

Amyloidoza ATTR rozwija się latami

Choroby serca najczęściej kojarzone są z nadciśnieniem, miażdżycą czy zawałami, jednak istnieje schorzenie, którego objawy mogą być równie poważne, a skrywają się za
Zdrowie W Warszawie potrzebna jest krew! W sobotę zbiórka
2024-09-30 | 12:00

W Warszawie potrzebna jest krew! W sobotę zbiórka

Zasoby banków krwi nieustannie się kurczą, a zapotrzebowanie wciąż rośnie. W uzupełnieniu zapasów może pomóc akcja zbiórkowa Stowarzyszenia Honorowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej

Wokalistka już po raz drugi w swojej karierze została zaproszona do udziału w show French Touch. Pięć lat temu na scenie towarzyszył jej Willy William i w duecie zaśpiewali utwór „Ego”. Margaret zaznacza, że nie było to łatwe zadanie, bo po prostu nie zna języka francuskiego. I do tej pory w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo choć podoba jej się brzmienie tego języka i lubi słuchać Francuzów, to jej samej dużą trudność sprawia wymowa poszczególnych słów. Dlatego też i tym razem liczy na wyrozumiałość artysty, z którym będzie współpracować.

Media

Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi

W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle aktorka zdradza, że zawodowo jest teraz mocno zaangażowana w dwa projekty. Pracuje nad kolekcją bielizny dla znanej marki i nad kanałem wideo, w którym będzie testowała menu w różnych warszawskich restauracjach i rozmawiała z ciekawymi gośćmi. Przed wakacjami Monika Mrozowska zaskoczyła też diametralną zmianą fryzury, ale jak podkreśla – ta metamorfoza nie była wyrazem ekstrawagancji, nie chodziło też o charakteryzację do nowej roli.

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.