Nowa polska marka odzieżowa w duchu slow fashion
Wear responsibly and stay cheeky - to hasło nowej polskiej marki, która wychodzi naprzeciw problemom, jakie generuje przemysł odzieżowy i tworzy modę w duchu slow fashion. Trochę przeskalowane, łatwe w noszeniu i wykonane z najwyższej jakości, przyjaznych środowisku materiałów – takie są właśnie propozycje w kolekcji Cheeky Monkey. Założycielki chcą, by ich ubrania odzwierciedlały ich własny, nieco buntowniczy styl. W pierwszej kolekcji znajdziemy elementy szafy kapsułowej – klasyki, ale z twistem.
Cheeky Monkey założyły poznanianki Magdalena Illukiewicz i Katarzyna Węglewska. Chcą by ich moda była odpowiedzialna i zrównoważona. Do produkcji używane są wyłącznie organiczne materiały, które są bezpieczne dla skóry i dla środowiska. Zarówno bawełna, jak i denim są certyfikowane zgodnie z Global Organic Textile Standards (GOTS) oraz IVN Best International Association of Natural Textile Industry.
- Nasze eko jeansy to nie tylko materiał - wyeliminowałyśmy wszystkie toksyczne chemikalia z procesu produkcji. Barwienie, pranie i wybielanie jest całkowicie ekologiczne i certyfikowane zgodnie z GOTS. Dodatkowo zastąpiłyśmy tradycyjne, skórzane elementy na szortach naszywką z washpapy - specjalnego, wodoodpornego papieru. Dzięki temu produkty Cheeky Monkey są też wegańskie! Guziki i nity wykonane są z nierdzewnego i recyklingowanego stopu. Guziki w koszulach zrobione są z kolei z naturalnych surowców - kokosa lub masy perłowej - opowiada Katarzyna Węglewska, współzałożycielka Cheeky Monkey.
Założycielki podkreślają, że decydując się na ubrania Cheeky Monkey ich klientki dbają o środowisko i przyczyniają się do zmniejszania ilości odpadów oraz zużycia wody, a zamawiając lokalnie - do redukcji śladu węglowego.
- Ubrania tworzymy i szyjemy lokalnie w Polsce, gdyż ważne są dla nas bliskie relacje z ludźmi, z którymi współpracujemy. Dzięki temu cechuje je wysoka jakość oraz trwałość. Staramy się aby nasi Partnerzy nie dodawali plastikowych opakowań w procesie produkcji - ciężko w to uwierzyć, ale nadal plastik używany jest wszędzie, nawet najmniejszy guziczek często bez sensu pakowany jest w osobny woreczek - dodaje Magdalena Illukiewicz.
W pierwszej kolekcji Cheeky Monkey znajdują się koszule, t-shirty, topy i szorty jeansowe z organicznej i certyfikowanej bawełny, której pozyskiwanie nie zaburza naturalnych procesów zachodzących w przyrodzie, a do produkcji wykorzystuje się znacznie mniej wody.
Wszystkie propozycje są proste i praktyczne - z łatwością można je dopasować do własnego stylu i różnych okazji, a dzięki wysokiej jakości posłużą wiele sezonów.
https://cheekymonkeywear.com

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie
Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.
Problemy społeczne
W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.