Nowa polska marka odzieżowa w duchu slow fashion
Wear responsibly and stay cheeky - to hasło nowej polskiej marki, która wychodzi naprzeciw problemom, jakie generuje przemysł odzieżowy i tworzy modę w duchu slow fashion. Trochę przeskalowane, łatwe w noszeniu i wykonane z najwyższej jakości, przyjaznych środowisku materiałów – takie są właśnie propozycje w kolekcji Cheeky Monkey. Założycielki chcą, by ich ubrania odzwierciedlały ich własny, nieco buntowniczy styl. W pierwszej kolekcji znajdziemy elementy szafy kapsułowej – klasyki, ale z twistem.
Cheeky Monkey założyły poznanianki Magdalena Illukiewicz i Katarzyna Węglewska. Chcą by ich moda była odpowiedzialna i zrównoważona. Do produkcji używane są wyłącznie organiczne materiały, które są bezpieczne dla skóry i dla środowiska. Zarówno bawełna, jak i denim są certyfikowane zgodnie z Global Organic Textile Standards (GOTS) oraz IVN Best International Association of Natural Textile Industry.
- Nasze eko jeansy to nie tylko materiał - wyeliminowałyśmy wszystkie toksyczne chemikalia z procesu produkcji. Barwienie, pranie i wybielanie jest całkowicie ekologiczne i certyfikowane zgodnie z GOTS. Dodatkowo zastąpiłyśmy tradycyjne, skórzane elementy na szortach naszywką z washpapy - specjalnego, wodoodpornego papieru. Dzięki temu produkty Cheeky Monkey są też wegańskie! Guziki i nity wykonane są z nierdzewnego i recyklingowanego stopu. Guziki w koszulach zrobione są z kolei z naturalnych surowców - kokosa lub masy perłowej - opowiada Katarzyna Węglewska, współzałożycielka Cheeky Monkey.
Założycielki podkreślają, że decydując się na ubrania Cheeky Monkey ich klientki dbają o środowisko i przyczyniają się do zmniejszania ilości odpadów oraz zużycia wody, a zamawiając lokalnie - do redukcji śladu węglowego.
- Ubrania tworzymy i szyjemy lokalnie w Polsce, gdyż ważne są dla nas bliskie relacje z ludźmi, z którymi współpracujemy. Dzięki temu cechuje je wysoka jakość oraz trwałość. Staramy się aby nasi Partnerzy nie dodawali plastikowych opakowań w procesie produkcji - ciężko w to uwierzyć, ale nadal plastik używany jest wszędzie, nawet najmniejszy guziczek często bez sensu pakowany jest w osobny woreczek - dodaje Magdalena Illukiewicz.
W pierwszej kolekcji Cheeky Monkey znajdują się koszule, t-shirty, topy i szorty jeansowe z organicznej i certyfikowanej bawełny, której pozyskiwanie nie zaburza naturalnych procesów zachodzących w przyrodzie, a do produkcji wykorzystuje się znacznie mniej wody.
Wszystkie propozycje są proste i praktyczne - z łatwością można je dopasować do własnego stylu i różnych okazji, a dzięki wysokiej jakości posłużą wiele sezonów.
https://cheekymonkeywear.com

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.